Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu: 1:72 maakalusto

Tämä voisi mennä oikeastaan viimeisin mallailuhankinta-ketjuun, mutta laitetaan aihepiirinsä vuoksi tänne.

Onnistuin löytämään ebaysta pitkään etsimäni Eduardin etsisarjan Revellin Warrioriin. Revell lakkautti tuon mainion mallisarjan valikoimistaan muutama vuosi sitten (kunnes tuli nyt uudestaanjulkaisuna) ja Eduard teki samoin etsisarjansa suhteen.

No kuitenkin tämä kyseinen (jossain määrin "harvinainen") etsisetti nettikaupasta riippuen on maksanut 15-35€ toimitettuna Suomeen, mikä on pikkuskaalan setistä kyllä liikaa. Onhan sarja 1/72 skaalaan kattava, mutta noilla hinnoilla en ole raaskinut ostaa.

Tänään kuitenkin löytyi ebayta etsimäni setti hintaan 8€… kotiin toimitettuna. Nyt täytyy vain ostaa enää itse mallisarja, mutta sen löytäminen on helppoa. :)

Lisää kuvia aiheesta!
Sherman Beutepanzer on saanut väriä ja dekaaleita ylleen. Nyt alkaa se todellinen hauskanpito, eli öljyvärisekoilut…
Petri Ryhänen kirjoitti:
Sherman Beutepanzer on saanut väriä ja dekaaleita ylleen. Nyt alkaa se todellinen hauskanpito, eli öljyvärisekoilut…
Jukra, näyttää hyvältä!
Nonniin, T-72M1 sai vihdosta viimein väriä päällensä. Aluksi ajatuksena oli tehä Puolalainen, mutta päädyinkin pienen nettiselailun jälkeen maalaamaan Libyalaiseen kuosiin. Huomattavasti eksoottisempi kuin se polakki…

Näyttää hyvältä kuin 1/35 malli ( on muuten kulunut ilmaisu)… taisit löytää ohuempaa lankaa savutusjärjestelmään.

Itse tappelen vielä lompakkoni kanssa tilaanko muutaman trumpan mallin tätä rakentelua varten… polttelisi T-54, BTR-80 ja IS-3 :)
Pekko Räsänen kirjoitti:
Näyttää hyvältä kuin 1/35 malli ( on muuten kulunut ilmaisu)… taisit löytää ohuempaa lankaa savutusjärjestelmään.

Itse tappelen vielä lompakkoni kanssa tilaanko muutaman trumpan mallin tätä rakentelua varten… polttelisi T-54, BTR-80 ja IS-3 :)
Kiitokset!

Jeps, revin irti ne ranteen paksuset johdot ja korvasin huomattavasti sirommilla, lopputulos huomattavasti parempi. Voin ainakin suositella sitä Trumpan IS-3:sta, joskus tullu rakenneltua se ja todettua ihan hyväksi pikkuskaalan malliksi.
Kasimir K kirjoitti:
Pekko Räsänen kirjoitti:

Kiitokset!

Jeps, revin irti ne ranteen paksuset johdot ja korvasin huomattavasti sirommilla, lopputulos huomattavasti parempi. Voin ainakin suositella sitä Trumpan IS-3:sta, joskus tullu rakenneltua se ja todettua ihan hyväksi pikkuskaalan malliksi.
Kyllä se on tarkoitus tilata, mutta nyt mietin tilaanko T-54 vai BTR:än :P

Edit. Tilasin kaikki :D
Pientä päivitystä T-72 osalta, filtterit ja litkutukset pinnassa:

Gaddafi-sedän vaunu alkaa pikkuhiljaa hahmottumaan…
^Uijui kun näyttää hyvältä! Ei uskoisi 1/72:een!:O
Sävyt ja kokonaisuus kohdallaan tässä T-72.