Pienoismallit.net

Suomalaisten ilmatorjuntakalusto Jatkosodassa?

Hei ystävät kalliit.
Olen koetanut löytää 1:72 suomalaisilla käytössä olevaa/olevia ilmantorjunta-aseita vaikka mistä. Dioraamatarvikkeista yms. mutta en ole löytänyt.
Tulevaan dioraamaan kävisi oikeastaan minkälainen ase tahansa ja jos on figuureita samassa pumpsissa, niin aina paranee. Suomifiguja tuskin on, mutta muokattavissahan ne ovat kun vain värit selviäisi.
Soitellutkin olen muutamaan liikkeeseen, mutta tuloksetta.
Kiitos, jos joku löytäisi linkin tai vastavan.
8.8cm FlaK löytyy useammalta valmistajalta, Bofors on ainakin Airfixilla.
20 mm FlaK on ainakin Zvezdalla ja IBG:llä. Näihin tykkeihin voi joutua joitakin modauksia tekemään, en muista tarkkaan suomalaisten tarkempaa mallia.
Lahti L-39 20mm panssarintorjuntakivääriä käytetettiin myös ilmatorjuntaan, semmosen saisit jos kelpaa, siihen pitäisi sitten kyllä itse rakennella joku tukinpätkä jalustaksi…tämän tussarin näät tarvittaessa mun kuvista.

Orionilta ja zebranolta löytyy venäläisten 4putkinen ”urkupyssy” molemissa figuurit mukana, orionin paketissa on 3 x urkkupyssy+miehistö tämä löytyy myös itseltä, voin hyvin luopua yhdestä urkupyssystä+miehistöstä…orionin setti on sitä niinkutsutua ämpärimuovia…zebranon setti on kovemmasta muovista ja muutenkin hitusen laadukkaampi, muuta niitä ei ole ylimääräisiä, niitä voi tilailla muistaakseni modelsua…ukrainalaisesta mallikaupasta.
Timo Rissanen kirjoitti:
Kiitos, jos joku löytäisi linkin tai vastavan.
Nämä nyt aikakin:
20 ItK 30: www.scalemates.com/kits/first-fight-pl1939-035-2-cm-flak-30--994028
20 ItK 38: www.scalemates.com/kits/ibg-models-72076-flak-38-german-anti-aircraft-gun--1194233 (suojakilpiä ei ollut suomalaisessa versiossa)
40 ItK: www.sisumodels.fi/product/15097/polish-bofors-40mm-anti-aircraft-gun-172
88 ItK 37: hpns.eu…tykit-ja-muu-maakalusto/1-72-maakalusto/revell-03325-8-8-cm-flak-37-sd-anh-202-1-72 (tästäkin pitää jättää kilpi pois)
Kiitos kaikille vastaajilla ja Johanille, sekä Ollille.
Sain heiltä aseet.
Vielä kun löytäisi suomalaisia figuureita, niin diosta saisi näyttävämpää. Tai figuja, joista voisi muokata sumalaisia ukkeleita.
Värit varmaan joutuu testaamaan itse?
Ks tämä, ukkoja kannattaa kysellä vaikka Sisumodelsilta tai Tieto-Nikkarista.

Vaaleaa ja tummempaa harmaata peliin, tämän mallarin kuvista saa hyvät vinkit.
Esko Koskinen kirjoitti:
Ks tämä, ukkoja kannattaa kysellä vaikka Sisumodelsilta tai Tieto-Nikkarista.

Vaaleaa ja tummempaa harmaata peliin, tämän mallarin kuvista saa hyvät vinkit.
Kiitti vastauksestasi,
Johaniin olen jo ollut yhteydessä Sisumodelsiin. Tietonikkariin soitan juuri.
Värit suomalaisukkeleihin on vielä sellainen asia, että pitää itse kokeilla.
Timppa!

Värit eivät kyllä ole ongelma… Harmaan eri sävyjä, niin avot!!