Pienoismallit.net

Suomalaisten Hornettien "tekstit"?

Öyh, tuo otsikko ei kai ole ihan sitä mitä tässä kyselen. Minua ihmetyttää se, että nykyaikaisissa amerikkalaisissa hävittäjissä on koneen kyljessä usein siinä ohjaamon lähistöllä pitkä litania "henkilökunnan" nimiä. Kyllä minä sen ymmärrän, että siinä on esim. pilotin nimi ja sotilasarvo, mutta kun siellä usein näkyy olevan huoltohenkilökunnankin nimiä. Onko Suomessakin tällainen tapa? Itse en ole Hornetteja niin läheltä päässyt ihailemaan - viimeksi kun yritin aidan alta Pirkkalassa mennä, niin joku mielikuvitusrajoitteinen sotilaspoliisi tuli viereen pää punaisena huutamaan ja pippurisuihkeella naamaani värittämään.

Ehdotus suomalaisen Hornetin "kylkiteksteihin":

PILOTTI: ltn Yrjö Tärisevä
HUOLTOMEKAANIKKOVASTAAVA: ylik Juhani Tumpelo
HUOLTOMEKAANIKKO II: kers Alfred Päälykäinen
HUOLTOMEKAANIKKO III: kers Viljami Etukeno
TALONMIES: kers Tero Ylähuurteinen
KANTAKAPAKKA: Ohranjyvä
E-MAIL OSOITE: yrjö.tärisevä@tättärää. spam
KOIRA: Musti
KISSA: Sylvesteri
LINTU: Tipi
VERIRYHMÄ: O Rh+
KIMI RÄIKKÖSEN PUH.NO: 555 666 777
MOTTO: Mutsis oli juntti kun sut teki
MOTTO 2: Soittakaa Paranoid

… niin että mitä niissä suomihornettien kyljissä lukee?
Eipä siellä normaalien varoitus tarrojen ja kone numeron lisäksi lue muuta.
Markku Virta kirjoitti:
Eipä siellä normaalien varoitus tarrojen ja kone numeron lisäksi lue muuta.
Ääh, tylsää!
Pitäiskös käydä pojille sanomassa että maalaa ennen koneen luovutusta nimensä koneen kylkeen?
Koska Suomessa koneita ei ole yksilöity edes laivueille, saati sitten lentäjille, niin eipä siellä voi ihmeempiä lukea.
Juuri näin, lentäjät ja mekaanikot vaihtuvat päivittäin. Tulisi aika pitkä lista…
hto kirjoitti:
Juuri näin, lentäjät ja mekaanikot vaihtuvat päivittäin. Tulisi aika pitkä lista…
Niin siis edelleen tylsää …

;-)
Johan se on tietoturvatekninen juttu. Joku desanssi kiikaroi lentäjän ja huoltomiesten nimet ja sitten KooKeeBee tulee kyläilemään ja laittaa napin otsaan. On sitten koko suomen ilmavoimat siinä sitten.