Pienoismallit.net

Marskin juna 1942, DC-3 Focke-Wulf Condor

Moi, rakennamme näyttelyä erääseen arvostettuun suomalaiseen museoon, otsikosta arvannee että kyse on Marsalkka Mannerheimistä. Pienoismalleja tulee esille useita.

Meiltä puuttuvat seuraavat mallit:
- syntymäpäiväjuna mittakaavassa H0
- DC-3 OH-LCF "Kyytipoika" 1:72
- Focke-Wulf Condor, Luftwaffen väreissä, mahdollisuuksien mukaan Hitlerin kone 1:72

Kaikille esineille on lasivitriini ja turvallinen säilytys. Emme voi tarjota rahallista korvausta, teemme kaikki työtä harrastuspohjalta, mutta arvokkain mahdollinen näyttely-ympäristö lienee useimmille meistä tärkeää.

Soita ihmeessä jos sinulle on joku yllämainituista, keskustellaan tarkemmin tästä asiasta. Myös vinkkejä saa antaa.

Ilmoittelen lisää näyttelystä kun se aukeaa, sinne tulee ainakin yksi mielenkiintoinen uusi malli.

Syksy on hyvää aikaa harrastaa,

Anssi

PS …olen uusi jäsen tällä palstalla, mutta harrastaja pitkältä ajalta. Nykyisin ajan puutteen vuoksi enemmän valmismallien kimpussa. Lisäksi harrastan näitä värkkejä täysikokoisina, olin mm. juuri ajamassa T-26:lla :)
…ja se numero on 050 302 1116 ja meili anssi.juutilainen(at)nic.fi
Onko tämä yleinen tapa, että museot kinuavat esineistöä näyttelyihin ilmaiseksi? Kun Espoon kaupunginmuseolla oli Lättähattu-näyttely, he halusivat vuokrata minulta Lättähattu-moottorivaunun pienoismallin ja maksoivat siitä vuokraa 150 euroa. Lisäksi he ottivat pienoismallilleni vakuutuksen määräämästäni summasta.

Toisaalta museot rokottavat tutkimuskäyttöön — esim. pienoismallin rakentelua varten — luovuttamistaan digikuvista noin 30 euroa per laaki ja julkaisukäyttöön tarkoituista kuvista toista sataa per laaki. Vastavuoroisuutta tämäkin :)
Viimeksi muokattu 23.10.2014 19:30
Moi, en osaa sanoa yleisimmin, mutta tässä projektissa olemme kaikki olleet mukana ihan vain asian puolesta.

Itse olen antanut mielelläni omasta hyllystäni löytyvät sopivat mallit ja olen jopa hieman ylpeä niiden esillä olosta. Toisaalta ymmärrän, että moni harrastaja haluaisi saada korvausta omasta panoksestaan, tällä kertaa siihen ei vain ole mahdollisuuksia.

Anssi
Mikä on tämä erään "arvostetun suomalaisen museon" nimi?
Moi Juha, en halua vielä kertoa nettiforumilla, koska näyttelyn tietoja ei ole julkistettu. Puhelimessa voin kertoa.

Anssi 050 3021116
Anssi Juutilainen kirjoitti:
Moi Juha, en halua vielä kertoa nettiforumilla, koska näyttelyn tietoja ei ole julkistettu. Puhelimessa voin kertoa.

Anssi 050 3021116
Hänen majesteettinsa salaisessa palveluksessa… 007
Sorry Tervo ja muut forumlaiset, en haluaisi vielä kertoa, kun ei näyttelystä ole tiedotettu muutenkaan.

Kuvittelin tosiaan, että tämä olisi ollut hyvä foorumi tämän tyyppiseen tiedusteluun. Ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä tai leikkiä salaperäistä.

Anssi
En tiedä pystyykö asiaa asiallisemmin esittämään, kuin miten Anssi sen on tässä ketjussa tehnyt ja silti siitä saadaan ongelma päällensä. Elkää heebot olko niin kireenä :)
Just noin kun Petri sano, ei heti hernettä nenään, jeesatkaa jos mahdollista.