Pienoismallit.net

Mika A.C. Heikkilä

Malleihin lisää ilmettä   14.2.2008 11:43
Sama täällä, en myöskään suosittele mustaa. Itse maalasin vuosi pari sitten mustaa Invaderia ja huomasin, että tosiaan kandee maalata vaikkapa pikkaisen harmaalla vaalennetulla mustalla perusväriksi. Jos purkkivalkoisella vaalentaa, siitä tulee helposti hiton kylmän värinen lopputulos. Mustalla toki voi tehdä varjoja, koska mustalla saa aina peitettyä ihan kaiken tarvittaessa… Samaten suosittelen tuota filtterin käyttöä. Jos se menee överiksi, niin senkin kyllä saa taas peittoon mustalla, koska tahansa.
Malleihin lisää ilmettä   11.2.2008 12:38
Hyvältä näyttää tuo Spitti. Itsellänikin oli vähän samanlaisia kokemuksia noiden inkkien kanssa, kun piti niin testata kaikkia uusia kikkoja. En ole enää oikein jaksanut innostua noista inkeistä ollenkaan. Sen sijaan, jos kiinnostaa, niin suosittelen kyllä noiden Vallejon filttereiden käyttöä. Eivät haise pahalle ja kuivuvat nopeasti! Onnistuvatkin takuuvarmasti, kun ohentaa joka kerta samalla suhteella: 1 tippa maalia ja 10-12 tippaa vettä. Sitten vaan 3-5 eri sävyä filttereitä tummemmasta vaaleampaan, niin hyvä tulee. Muista, ettet käytä tosin niitä Model Air-versioita, koska sitten menee nuo sekoitussuhteet ainakin uusiksi. Testaa ihmeessä.
Alclad-metallimaalit   19.12.2007 19:47
Joo, kyllä nuo ovat ainoita järkeviä metallimaaleja! Toimii joka kerta ja voi ampua ruiskulla suoraan purkista. Kannattaa kyllä sitten katsoa mitä niistä maksaa…
Kuvankäsittely   13.12.2007 21:50
Käytän Photoshop Elements nelosta, johon oon hiton tyytyväinen. Se on oikeesti helppo käyttää, kun siihen ensin tutustuu kirja kädessä. Muutamalla komennolla/komentosarjalla saa aikaan hyvää jälkeä.
Erityisesti tykkään tuosta "Enhance-Adjust Lightning-Shadows/Highlights" komentosarjasta! Jostain syystä etenkin meikäläiselle tuo "Midtone Contrast"-komento tuo lisää hyvää kuviin. Myös "Filter-Sharpen-Unsharp Mask" toimii. Samaten "Layer-New Adjustment Layer-Levels jne" tuo oikeammat sävyt kuviin.
Tässä on pari ulkomaista nettikauppavaihtoehtoa Iwatan kaksitoimiruiskulle:

www.hiroboy.com/catalog/index.php?cPath=48_49 Tähän lisäsksi vielä toimituskulut.

www.greatmodels.com täältä löytyy mm. hyvä kaksitoimiruisku IWAECL4500 Eclipse ECL 4500 HP-CS Gravity Feed, hinta euroissa n. 80,00. Tuohon lisätään vielä toimituskulut about 10-20 eur ja mahdollinen tulli ja alv eli yhteensä noin 130,00 eur.
Ei voi sanoa, kun että huh huh. Itse en kannata ennakkosensuuria tai pisteytyksiä. Kuulostaa vähän liikaa Iso-Veli- Valvoo- hommalta… Eiköhän ihmiset itse tajua, että jos kuvia ei kommentoida, niin saattaa olla kuvissa vikaa. Eikä niitä kuvia ole pakko katsoa, jos ovat kovin surkeita! Laitetaan vaan jäitä hattuun. Voisihan tänne myös laittaa vinkkejä, miten ottaa kunnon kuvia.
Ei voi sanoa, kun että huh huh. Itse en kannata ennakkosensuuria tai pisteytyksiä. Kuulostaa vähän liikaa sensuurilta… Eiköhän ihmiset itse tajua, että jos kuvia ei kommentoida, niin saattaa olla kuvissa vikaa. Eikä niitä kuvia ole pakko katsoa, jos ovat kovin surkeita! Laitetaan vaan jäitä hattuun. Voisihan tänne myös laittaa vinkkejä, miten ottaa kunnon kuvia.
Tuota tuota, eiköhän nuo tykitkin olleet melko paljon ulkosalla…
www.pienoismallit.net/media/kuvat/01/46/85/014685.jpg
Compass cutter?   12.9.2007 21:11
Just tällä viikolla hypistelin Helsingin Temperassa kyseistä laitetta… Hinta tosin oli mielestäni aika korkea, joten kannattaa kysellä varmaan muualtakin. Suomalainen kirjakauppa/Akateeminen voisivat olla myös mahdollisia. Voipi olla, että jossain Tiimarissa tai muuallakin niitä voisi olla.
Alcladin puhdistaminen   21.7.2007 12:20
Itse käytän Dicco-tinneriä. Viimeksi eilen. Tosissaan kyllä kannattaa käyttää hyvää hengityssuojainta.

Olin jo siirtänyt pitkään eilisen session Alcladin mustan pohjamaalin käyttöä , koska haju on hirvittävä! Toisaalta kyllä jälkikin on loistavaa. Ei nimittäin kovin helposti lähde etseistä eikä resiinipalikoista väri pois. Pitää vain varoa tosissaan, ettei vedä liian paksulti, koska silloin väri ei kuivu koskaan… Koikeiltu on. Lähtee kyllä kelmuna pois, kun kaapii… Nytkin jäi Ju 88:n penkki jotenkin tahmeaksi. Äääääh! Onneksi sentään kaikki muut 178 341 kohdetta sai kestävän pinnan. Mukaan lukien Brewsterin etsit ja CMK:n resiinit, Ju 88 etsit ja CMK:n interiööri resiinit sekä Wellingtonin etsit ja CMK:n interiööri resiinit.