Pienoismallit.net

HannuL

Punavalkoinen hakaristi ?? ??   18.4.2007 17:44
Kaikki tietävät Suomen hakaristin tarinan mutta tietääkö kukaan tuon Latvian hakaristin taustoja.
Täytyy vain todeta tosiasiat, kaikella kunnioituksella IPMS:ää kohtaan, tämä foorumi on monipuolisempi ja siten parempi.
Mallix vai Pienoismalli?   17.4.2007 18:58
Mallix on hyvä lehti. Ostan sen paikallisesta S-marketista. Huvittavaa on, että siellä oli hyllyssä aiemmin vain yksi lehti ja kun ryhdyin ostamaan sen pois on uudempia numeroita tullut jo kaksi kappaletta hyllyyn.
Kaupat turun seudulla?   17.4.2007 18:15
Lelukauppa Casagrandessa on ainakin ollut melko hyvä Humbrol-hylly
Voin pitkälti yhtyä Sergeant Steinerin mietteisiin mallailun olemuksesta, jotka hän ketjun aloituksessa toi esiin.

Minulle lapsuusajan mallailu on ainakin osittain vaikuttanut jopa ammatinvalintaan. Preferensseihin perehtyminen vei minut historian syvyyksiin ja ammatillinen koulutukseni onkin historian opettaja.

Paluu lapsuuteen toteutuu aina kun avaan Humbrol-purkin ja tuttu tuoksu leijuu sieraimiini.
Sergeant Steiner kirjoitti:
Jotkut jopa pitävät meitä sotilaskalustoa rakentavia joinakin ihmeellisinä sotahulluina natseina, joilla on ikäänkuin jäänyt jonkinlainen liipasinhullujen tappajien ja ihmisen tappamista varten rakennettujen teknisten laitteiden ihannointi ikuiseen ON-asentoon.
Minäkin olen omalta kohdaltanikin miettinyt miksi olen niin kiinnostunut tappovälineiden pienoismallien värkkäämisestä. Olen päätynyt tulokseen, että meillä kaikilla on sisäiset agressiot, jotka täytyy johonkin purkaa. Minä puran vihamieliset ja agressiiviset tunteeni värkkäämällä natsien tms. sotavehkeitä miniatyyrikoossa. Se lienee se tärkeä kielletty hedelmä henkilölle, jonka julkikuva vaatii kunnollisuutta ja esimerkillisyyttä.