Pienoismallit.net

JJ Hilska

Suomalainen JU88A4   7.4.2007 12:32
Näistä osoitteista saattaa olla hyötyä kun touhuaa "kasi-kasin" kanssa;

www.junkers.de.vu

www.ju88.net
Kuvia tankkitehtaista?   7.4.2007 12:02
Mulla olis hyviä referenssikuvia, kun saisin ne skannattua. Ehkä alkuviikosta, ni laita s-postiosoittees näkyviin tai pistä mulle mailia, ni jotain käyttökelpoista olis kuitenki.
Suomalainen JU88A4   6.4.2007 17:13
Ju-88:n sirpalekaavio koostuu RLM65 alapuolen sinisestä, joka Humbrollilla on (65) ja

yläpuolen kahdesta tumman vihreästä, jotka ovat RLM70 ja RLM71, eli Humbrol (91) ja siis tuo RLM71 on Humbrol (116)/Revell (67).

Ohjaamon väristä en osaa sen tarkemmin sanoa, että olisiko se mustan harmaa, kun mitä niitä olen katsellut kuvista kun on entisöity, kyseen alaista on onko entisöidyissä kaikissa saatu laitettua oikeat sävyt. Sen saisi hieman sävyttämällä mustaa valkoisella. Sanokoot asiantuntijat tähän juttuun lisäselvitystä.
Mistä Suomi-kalustoa?   3.4.2007 19:39
Suomikaluston hankinta on aina suuri kysymys. Itsekin harmistuin takavuosina kehnoon saatavuuteen niin että päätin kertakaikkiaan tehdä lähes kaikki itse. Onneksi tilanne on tätä nykyä ehkä hieman parempi "aihioiden" suhteen, mutta monet jutut täytyy tehdä alusta pitäen itse. Tässä esimerkki tekemästäni International kuormurista, jota käytettiin sota-aikana raskaampien tykkien vetäjinä: www.northern-models.com/sivut/automallit/national/sivu.html
Suomikaluston teko on aina haastavaa, mutta sitten sitäkin palkitsevampaa.
traktorit   3.4.2007 14:33
Tuossa hyvä esimerkki kunnon Suomi-traktoreista:

www.jk-mekaniikka.com/models.html
Täällähän on paljon asiantuntijoita paikalla. Kiitokset kaikille tähän asti vastanneille ja jatketaan keskustelua. On ollut mukava lukea.
Onko kellään tietoa minkäänlaisten rakennusten piirustuksista ja sen kaltaisesta lähdemateriaalista mitä kuului suomalaiseen arkkitehtuuriin sotien ajalla. Vaikka kannaksen hyökkäyksen mallintamisessa usein taisteltiin kylissä. Ja kolonnat kulkivat kylien läpi, joten rakennukset kuuluisivat olennaisena osana moneen dioraamaan. Pelkkien valokuvien perusteella rakennusten tekeminen on melko hankalaa, ellei ole ns. useita hyviä kuvia käytössä. Mitenkä palstan jäsenet ovat näitä ongelmia ratkaisseet ja onko ollut kellään käytössä oikeita piirustuksia. Kaikista esim. asuintaloista havoin edes kai mitään piirustuksia edes tehtiin. Johonkin suurempiin rakennuksiin tehtiin piirustukset, kuten sekatavarakaupat yms.
Miljoona dollaria, kiitos   21.3.2007 14:55
Ompahan löytö, hyvä referenssi mallarille. Kuin olisi aikakoneella mennyt ajassa taaksepäin. Sturmin tunnukset ja maalipinta täydellisenä. Suossa ei näköjään maalipinta haalistu tai ruoste pääse tekemään tuhojaan. Jännä oli nähdä nuo itäketjut "Ost Kette", jotka olivat tarkoitettu antamaan lisää kantavuutta venäjän soisella maaperällä, tämän yksilön kohdalla eivät nekään näköjään auttaneet…
Kun selasi lisää sivuja tuolta linkistä, niin sieltä soista oli nostettu myös useampia T-34:a (jopa yksi palkkiristi tunnuksin) ja Panzer III ja JS-2. Suohon upotessa siis aika pysähtyy.
Soppatykki m/29   14.3.2007 14:53
Tamiyalla on rakennussarjana 1/35 saksalainen FeldKüche, jossa on figuurien lisäksi soppakanuuna. Mahtaisikohan siitä olla mitään hyötyä?