Pienoismallit.net

Ismo Sillanpää

Harrasteen alennusmyynnissä tuli sorruttua Hasegawan Eemeli Mersuun skaalassa 1/32. Kolmekakkonen on minulle sen verran harvinainen mittakaava, että ei ole tullut hankittua turvavöitä, eikä niitä Harrasteestakaan löytynyt. Toisaalta en viitsisi ostaa hirveää osa-arsenaalia, koska skaala tosiaan on aika harvinainen minulle.

Jos jollakin olisi joutilaana yksi setti etsivöitä ko. koneeseen, ostan mielelläni pois kuljeksimasta. YV tavoittaa parhaiten.
Mitä työn alla?   24.11.2011 23:05
No niin, nyt on viimeinkin otettu härkää sarvista ja korkattu MPM:n Heinkel. Arviolta parivuotinen savotta edessä…
Ketutusketju   23.11.2011 21:49
Osanottoni Raimolle. Jos tuosta nopeasta lopusta jotakin positiivista voi sanoa, niin eipähän ainakaan kissasi tarvinnut pitkään kärsiä. Sopeutuminen ottaa aikansa, mutta hammasta purren vain, ei siinä oikein muutakaan voi.
Ketutusketju   10.11.2011 16:50
Niinhän siinä sitten kävi, että koneessa on jotakin häikkää. Ajurin asennus oli jämähtänyt myös huollossa ja nyt käynnissä tärkeiden tiedostojen kopiointi ulkoiselle kovalevylle ennen kovalevyn formatointia. Toivottavasti ongelma ratkeaa sillä…
Ketutusketju   8.11.2011 17:07
Eetu Tahvonen kirjoitti:
Joo, eihän käyttisten asentelussa tunti ole vielä aika eikä mikään, etenkään jos on isompi kovalevy (tai sen osio) alustettavana. Mutta päälle tunnin jurnuttaminen pelkän näytönohjaimen ajurin asentamisen kanssa ei kyllä tunnu normaalilta. Vanha ajuri siis poistettu ja nyt uuden asentamisen kanssa kinnaa? Oletko kokeillut ajurinpoisto-ohjelman (esim Driver Cleaner Pro) pyörittämistä vikasietotilassa? Sillä pitäisi lähteä loput murut ajureista mitä voi normaalin uninstallerin jäljiltä vielä jäädä ja aiheuttaa konflikteja.
Juuri niin, olen nyt kokeillut sekä ajurin manuaalista poistamista että asennusohjelman tekemää poistoa, mutta edistystä ei ole tapahtunut. En ole tullut kokeilleeksi ajurinpoisto-ohjelmia enkä asentamista järjestelmänvalvojana, mutta päätin eilen ottaa käyttöön kovat otteet ja sovin koneen viemisestä huoltoon huomenna.

Saavat asentaa sen !#%% ajurin ja muutenkin katsoa, että kone on kunnossa.
Mallin purku   6.11.2011 20:55
Taitaa olla sen verran spesiaalia tavaraa, että löytynee vain alan harrasteliikkeistä.
Mallin purku   6.11.2011 20:24
Fairy irrottaa maalit, mutta ei vaikuta liimasaumoihin.

Ensimmäisen kysymys lienee, mitä liimaa olet käyttänyt osien liimaamiseen. Jos olet käyttänyt vaikkapa Krystal Klearia, yrittäisin itse kostuttaa liimasaumaa vedellä. Normaali pienoismalliliima taas pehmenee sivelemällä saumaan uutta liimaa. Pikaliima taitaa olla kaikkein hankalin irrotettava, ainakin ilman veistä.
Ketutusketju   5.11.2011 18:36
J Pokki kirjoitti:
Ismo, faija painii myös Win7-ajuriongelmien kanssa ja lopulta auttoi kun käynnisti Win7:lle suunnitellun ajurin asennusohjelman "Windows Vista-yhteensopivuustilassa". Itse ehdotin vaihtoa Macciin, mutta jostain syystä halusi vielä kokeilla tuota yhteensopivuustilaa :-) No makunsa kullakin. Eli ehdotan sinullekin vaihtoa Macciin kokeiltuasi yhteensopivuustilaa.
Kiitos vinkistä, mutta minäkin olen sen fakkiutunut Windowsiin, että ihan helpolla en siitä luovu. Nyt ajuri on ollut asennuksessa puolitoista tuntia ilman mainittavaa edistystä. Panin seuraavaksi kokeeksi latautumaan saman näytönohjaimen edellisen ajuriversion (joka sekin on nykyistä uudempi). Katsotaan kuinka äijän käy :)
Ketutusketju   5.11.2011 16:28
Antti Pentikäinen kirjoitti:
Ja kokeile odottaa vaikka tunnin verran jos se on vaan "hidas" asentumaan. Mulla kesti 1 vrk, että kone asensi tähän miniläppäriin uuden winukan.

Ja tarkista, että ajuri on oikeeseen windowkseen ja bittisyys täsmää.
Windowsin ja bittisyydet olen tarkastanut. Samoin asennus on ollut toista tuntia käytössä, mutta tosiaan tuon noin 10 %:n jälkeen homma ei vain ole edistynyt. Hidastahan se toki saattaa olla, mutta pientä edistystä toivoisi näkevänsä.

Ajurien manuaalista poistamista en ole kokeillut, vaan olen antanut asennusohjelman hoitaa sen puolen, mutta eipä tuo ota jos ei annakaan…
Ketutusketju   5.11.2011 16:14
Voi sun…, olen koko viikonlopun yrittänyt asentaa koneeseen uutta näytönohjaimen ajuria (NVidia GeForce 420M) ja ladannut sen suoraan valmistajan sivuilta. Olen kahdesti yrittänyt asennusta mutta molemmilla kerroilla homma tyssää siihen, kun pitäisi asentaa uusi ajuri poistetun tilalle. Asennus yksinkertaisesti pysähtyy kun ajuria on asennettu n. 10 %. Tässä vaiheessa asennusohjelma ei vastaa enää minkäänlaisiin komentoihin ja se pitää lopulta keskeyttää väkisin.

Onko vika minussa vai ajurissa? Onko muilla ollut samantapaisia?