Pienoismallit.net

Kantri

Mikä ruiskussa vikana?   14.11.2008 14:28
Tervo Salminen kirjoitti:
Yksi yritys vielä. Kun ruuvaat tuon ilmaventtiilin (runkoineen) irti ruiskusta, kiinnität sen letkun päähän ja painat tuota neulaa alas, niin tuleeko venttiilistä ilmaa?
[/

quote]

Tuo oli uusi juttu ,kokeilin ei tule, eli ilmeisesti tuo venttiili tukossa.Eli mitäs nyt? Ainakin vika kohta varmistui.
Minusta tuntuu että lyö lukkoon tuon venttiilin paineen takia(en ole varma),kokeilin puhaltaa ruiskuun tuosta letkun liitos kohdasta ja olin tuntevinani että ilma tulee läpi kärjestä,mutta vaikka näin olisikin taitais olla liian pieni paine maalailuun ja vähän hankalakin.
Mikä ruiskussa vikana?   14.11.2008 13:52
Suutin on auki.
Mikä ruiskussa vikana?   14.11.2008 13:39
Letkusta tulee ilmaa ja toistaiseksi paine pullo käytössä.
Mikä ruiskussa vikana?   14.11.2008 13:13
Tervo Salminen kirjoitti:
Onko kyseessä uusi ruisku vai käytettynä hankittu? Jos jälkimmäinen niin vaikuttais, että puhdistus on jätetty tekemättä. Eli mitä tarkoitat tuolla, että ilma tulee ruiskuun asti, tulee letkun päästä, mutta ei enää ruiskun suuttimesta? Jos näin, niin toi ilmaventtiili, joka aukeaa liipasinta painamalla, on jumissa/tukossa, liipasin asennettu väärin (ei painakaan venttiiliä auki), tai sitten ilmakanava siitä venttiililtä ruiskun kärkeen on tukossa.
Ruisku on uusi,kerran toissakesänä ostamisen jälkeen kokeilin vesiliukoisella maalilla ja vedellä.Tämän jälkeen putsasin ruiskun vedellä ja tärpätillä niin huolellisesti kuin osasin,ohjeet putsaamiseen olin saanut kaverilta joka painotti minulle paljon sitä että puhdistus on tärkeää,ruisku oli puhdas ja kuiva kun pakkasin sen takaisin laatikkoon.Epäilin kanssa itse ilmaventtiiliä joka aukeaa kun liipasinta painaa,venttiilissä on teräväkärkinen neula jota liipasin painaa, liipasimessa on kaartiomainen kuppi johon neula menee,ruiskun rakenne tukee sitä että liipasin osuu siihen neulaan oikein.Otin tämän ilmaventtiilin kanssa irti ja se neula liikkuu hyvin.
Käsittääkseni taas tuo että olisi tukossa ventiililtä ruiskun kärkeen tarkoittaisi sitä että sillä on maalia putsaamatta,en usko niinkun jo aiemmin mainitsin ilma tuli n.sekunnin ihan normaalisti.(Tai onkohan siellä paljon osia jotka voi mennä vikaan.).Neula liikkuu vapaasti maali tulee kun vedän liipasimen taakse ei valu vaan laittamalla paperin kiinni kärkeen imee sitä,maalin tulo loppuu kun palautan liipasimen,eli ymmärrykseni mukaan neula ja suutin toimivat normaalisti .Joka tapauksessa ymmärrys on loppu.Ajattelin että teillä voisi olla tietoa mitä minulla ei,tiedän vaikeeta näkemättä.Ostin ruiskun Temperasta,taidan viedä ruiskun sinne,ei ruiskun pitäisi olla rikki noin vähän käytön jälkeen,saa nähdä mitä sanoo kun ostamisesta on jo reilu vuosi (kuitit pitäs olla tallella).Jos on jotain ehdotuksia mistä voisi olla apua minulle ennen kuin menen myyjälle antamaan palautetta,niin kiitos.
Mikä ruiskussa vikana?   14.11.2008 02:28
Ilma tulee kyllä ruiskuun asti.
Mikä ruiskussa vikana?   14.11.2008 02:18
Mulla on badgerin 100g ruisku.Eilen oisin yrittänyt ekaakertaa maalata,mutta ilma ei tule läpi?
Maali kyllä juoksee läpi mutta ilman tulo stoppaa ruiskuun? Aloittaessani ilmaa tuli noin 1sekuntti ja kun olisin lisännyt maalinkin niin teki stopin? Tämän jälkeen kyllä tutkailin kaiken mitä osasin/uskalsin,ei löydy mun tiedoilla/taidoilla vikaa??? Osaisiko joku jeesaa?
Mikä ruiskussa vikana?   7.11.2008 19:53
Tuolta voisit löytää räjäytys kuvan oli ainakin 5 eri 200sta.http://www.jacquescoulombe.com/badger.htm
Revell maaliruiskut   6.11.2008 11:14
Itse ostin badgerin 100sen kaverin suosituksesta,puhdistus kuulemma todella tärkeää sitä kaveri painotti paljon
ja 100sesta kuulemma suht helppo pitää huolta/puhdistaa.Täällä palstoilla on paljon keskustelua ruiskuista/
kompressoreista.Itse en ole vielä ruiskullani yhtään mallia maalannut,vähän oon vettä ruikkinu.
Toi ruisku maksoi 100e ja kompura maksaisi ehkä 200e (Sparmax) ja mikäli olen oikein ymmärtänyt pitäisi minun käyttööni olla suht ok.Mutta en ole kopuraa vielä ostanut koska en ole varma miten tarpeellinen se on,200e
on kuitenkin jo 200e,eli jos homma ei innostakkaan niin voin myydä ruiskun ja saada n.omat pois.
Viime viikolla kävin hakee pulloilmaa 14e,750ml,eli kallista sekin.No kuhan vaan keksis missä vois kokeilla.
airbrush.munfoorumi.com/index.php
Tuosta linkistä voi olla kanssa jotain iloa.Sellainen kanssa ihmetytti kun kävin kesällä Billtemassa katselee
kopressoria ja ilmaa,niin spraypullo ilmaa maksoi enemmän kuin spraymaalit eli sillä kertaa tuli ostettua
maalia.
Kehityskeskustelu: Keskustelut   3.11.2008 17:18
Olisiko mahdollista laitta tuota etusivu linkkiä tuonne tummanruskeaan ylä palkkiin,tai sitten joka sivulle, helpottaisi liikkumista? Aina välillä joudun etsiskelemään etusivua.
Stephen King   27.10.2008 15:58
Tapani Huovinen kirjoitti:
Yhtään Kingin teosta en ole eläissäni lukenut.
Jos lukemisesta tykkäät niin "herää" Kigillä on hyviä kirjoja.Äijällä yli 160 teosta joukossa kyllä kanssa tusinatavaraakin ,mut niin on helmiäkin.Noiden jo ehdotetujen jatkoks laittasin viel ainakin Pitkämarssi nimisen
teoksen.Tohon teos määrään mahtuu jo kaikenlaista ei äijä pelkästään kauhukirjailija ole vaikka sillä maineensa
luonut.