Pienoismallit.net

Kantri

Kehityskeskustelu: Galleria   6.1.2009 18:13
Tapio Huhtelin kirjoitti:
Kalle Rantanen kirjoitti:
Ja onko jollain heittää joku konkreettinen esimerkki tästä viikon malliin liittyvästä kilpailuhenkisyydestä vai onko kyse vain pelosta, että näin ehkä voisi käydä?
Esimerkki: muutama viikko sitten mun tekemä "Kapakka-tipu" ja Nikon loistelias Stuka olivat parhailla pisteillä. Mun hieman edellä. Yhtäkkiä mun figun pistekeskiarvo tippui samaan kuin Stukan arvo, vaikka arvostelujen lukumäärä pysyi samana. Ja kun olen sellainen tilastonviilaaja mulla oli paperilla ylhäällä kaikki figulle annetut äänet. Tämä 2,5 pisteen pudottaminen kakkoseksi kun ei riittänyt niin se pudotettiin puoleksitoista. Sitten kun joku antoi hyvän arvosanan figulle, joku kävi taas pudottamassa antamaansa arvosanaa ensin puolikkaan, siiten jopa puolitoistapistettä. Näitä arvosanan pudottajia oli kolme. Figuurini hävisi siis sadasosan verran Stukalle.. tietysti jos itse olisin mennyt samaan leikkiin mukaan niin Stukasta ei olisi tullut viikon mallia.
Seuraavalla viikolla Stenbergin Juhan Paperilentokone ja Kapakkafigu olivat taas kisaamassa viikon palkinnosta (Figulle oli nimittäin tullut pitkästi toitakymmentä ääntä sillä viikolla) ja figuni oli pienoisessa johdossa. Niin kappas vaan: taas ne kolme huonointa (jo muutamaan kertaan tiputettua ääntä) laskivat. Siinä vaiheessa otin arvostelumahdollisuuden pois.
Kelpaako esimerkiksi??
Tuo on ikävää ja minusta henkilöt jotka noin tekevät sahaavat omaa oksaansa.
Kehityskeskustelu: Galleria   6.1.2009 18:05
Homma on minustakin jo ihan toimiva.Eihän isossa joukossa saada tuskin koskaan päätöstä johon kaikki olisivat tyytyväisiä.
Miten olisi että viikon malliksi pääsemiseen vaaditaan tietty määrä ääniä joka olisi sellainen määrä ettei ihan viime tippaan uskaltaisi jättää mallin esittelyä?
Tai esim. viimeistään pe jättö ja valinta kuitenkin edelleen su-ma 00:00?
Kehityskeskustelu: Galleria   4.1.2009 17:26
Jos sinulla näkyy kymmenen pallukkaa, selaimessasi ei ole JavaScriptiä käytössä tai selaimesi JavaScript-tuki on puutteellinen. Tai selaimessa on jokin välimuisti- tai muu ongelma, jonka vuoksi se ei lataa kaikkia tarvittavia tiedostoja. Jos JavaScript on kytketty päälle, suosittelen selaimen välimuistin tyhjentämistä.
[/quote]

En näistä koneista paljoa ymmärrä.Eilen toimi ok,välillä kirjauduin ulos ja aamu yöllä takaisin kirjautuessa
oli nämä"pallukat".Kone oli koko aika yhtäjaksoisesti päällä omasta mielestä ei tullut mitään asetuksia muutetua
ko aikana.Kone kiinni unta palloon,tänään uudestaan auki ja "pallot" edelleen.Soitin kaverille jolla on enemmän ymmärrystä tietokoneista.Hän sanoi että sammuta kone kokonaan ja vielä töpseli irti seinästä n.2min niin välimuisti tyhjenee.Tein näin, en tiedä muuta kun että nyt toimii normaalisti ja normaali tähti arvostelu palasi.
Tämä kertomus sen takia että varmaan on muitakin ketkä ei tuota ole tiennyt.
Joku varmaan tietäisi jonkun muunkin tavan ?
Kehityskeskustelu: Galleria   4.1.2009 13:48
Tuo on nyt vähän outo kun arvostelu on kymmenellä pallukalla 1-10 , kun taas keski arvo tulee
tähdillä ja 0,0-5,0 ?
Ohjeet kateissa?   30.12.2008 21:47
Kiitos kaikille! Juha sitten ilmeisesti löysi ohjeet YV on jo lähetetty.Tuntu aika toivottomalta aluksi ja
loppujen lopuksi apu tuli aika nopeesti kun kysy.Hyvää uutta vuotta!
Ohjeet kateissa?   30.12.2008 18:48
Aloittelin mallailun uudelleen n.2vuotta sitten.Nuoruudesta oli säilynyt muutama malli koottuja/kokoomatomia.
Yksi niistä Matchbox/Amt White Freightliner,ongelmana on että tuo sisältää 280 osaa ja ohjeet ovat kateissa.
Kuva tuolla www.pienoismallit.net/profiilit/2053/kuvat/kuvapankki/kuva_47024/
Guugletin tuota jonkin verran,ohjeita ei löytynyt mutta myynnissä oli ko.pakkaus
cgi.ebay.de…-_W0QQitemZ120355735616QQcmdZViewItemQQimsxZ20081229?IMSfp=TL081229121005r21631
Tuosta kaupan käynnistä ei mitään kokemusta eikä kielitaitokaan ole riittävä.
Eipä tuo hirveitä näyttänyt maksavan,käsittääkseni kuitenkin huuto kauppa?
Pystyisikö joku jeesaamaan,todennäköisesti jää rekka muuten kokoomatta.Olen valmis ostaamaankin tuon jos ei hirveesti hinta nouse,toisaalta suostuisiko tuo myyjä kopioimaan ohjeet ja lähettämään?
Onko muita ratkaisu vaihtoehtoja saadakseni ohjeet?
Vitsiketju   30.12.2008 13:09
Kristian Koskela kirjoitti:
Luin tuota irc quotes hommaa ja tähän repesin:
.
(Tronic) Eihän siinä ehtinyt kuin viisi minuuttia mennä ennen kuin kaksi lipuntarkastajaa syynää siihen kyselemään et mitä katon.
(Tronic) Sitten syynäsivät about puolen tunnin päästä takaisin -Joo, soitettiin leffan oikeuksien omistajalle ja kysyttiin onko heillä jotain vaateita sinua kohtaan.

(Tronic) -Ei heillä ole mahdollisuuksia puuttua tälläiseen, naureskelivat vain. Tämä on kuitenkin hyvin moraalitonta katsoa täällä leffateatterissa leffaa, joka on tulossa ensi-iltaan ylihuomenna…
(Tronic) -Jooh, sitähän minäkin, tekijänoikeuslakihan ei tietääkseni toistaiseksi kiellä itselle kopiointia, vain edelleen levittämisen. -Jaah, joo, niinhän se taitaa, mutta tämä on kuitenkin erittäin moraalitonta.
(Tronic) -No joo, kai sitä voisi hieman matalampaa profiilia pitää, jos vaikka kuuntelisi musiikkia sitten.
(Tronic) -Joo, hyvä idea…
Iso veli valvoo.
Kaurismäki sanoi hyvin yhdessä haastattelussa."Sittenkun suomessa on mentävä kypärä päässä saunaan,niin muutan pois täältä".
Kehityskeskustelu: Galleria   30.12.2008 13:01
Alkaako jengi kierrättää mallejaan jos ei ole arvosteluihin tyytyväisiä?Minun mielestä tuolla etu sivulla nuo uudetkin mallit vaihtuvat jo nyt aika tiuhaan.Mielestäni kuitenkin uudet mallit ansaitsevat olla jonkin aikaa esillä ja olisi väärin jos tätä aikaa söisivät jo kerran tai .. arvostellut mallit.
Vitsiketju   27.12.2008 13:17
Kaikkihan tietää limun 7up.No miten/mistä se synty?
7 kääpiötä näki lumikin.
Vitsiketju   19.12.2008 19:19
Mies ajeli Lamborghinilla Helsingissä ja katteli kelloa
"voi vittu mun pitäs olla venäjällä kokouksessa ihan just"
no ei hätää,onhan miehellä nopea kulkuväline.
No eiku motarille ja lutu pohjaan.

Vähän ennen Loviisaa se näkee ladan tien vieressä ja ajatteli et
kyllähän nyt ladaa kerkee aina auttamaan ja vetää liinat kiinni.
Noh eikös lada käy?
no ei se oikein
noh ,mä voin vetää sen käyntiin jos sulla vaan on köyttä?
joo onhan mulla.Se on ladan vakiovaruste.

Köysi lamborghiniin kiinni.
Muista,heti kun lada lähtee käyntiin paina torvee,mut mä en välttämättä kuule,
joten näytä vasenta vilkkua ni sen nään ainakin peilistä.

No lambo mies lähtee vetää ladaa.Vähän ajan kuluttua bemari painaa
kahta markkaa ohi,samassa lambo mies unohtaa ladan ja lähtee kisaamaan.
No kuis ollakkaan tutka 5km sisällä ja poliisiradiosta kuuluu:

"Musta BMW M5 213km/h,Keltainen Lamborghini SV 234km/h EI VITTU tätä
ette kyllä usko,aivan lambon perseessä roikkuu lada torvi pohjassa
näyttäen vasenta vilkkua,kohta menee ohi!"