Pienoismallit.net

Kantri

Matkalla avaruuteen?   16.2.2009 15:47
Pekka Muikku kirjoitti:
Enemmänkin kiinnostaisi nähdä Kuun "pimeä" puoli. Tätä yhtä puolta on kuvattu jo ihan tarpeeksi…
Tuotahan aihettahan on Pink Floyd lähestynyt tehnyt jopa levynkin siitää,hyvän levyn.
Maalien ja liiman hajut   13.2.2009 13:14
Niko Lindström kirjoitti:
Rakennan niin pitkään kun vain jaksan. En käytä mitään suojaimia, ja ikkunakin on yleensä kiinni. Itse en välitä hajusta tai en edes huomaa sitä siihen vaan tottuu ;)
Laita nyt edes ikkuna auki, tuuletus täytys toimii.Sä olet kasvava ukkeli viel ,eli toisin sanoen kaikki sussa vielä kehittyy,ota se huomioon.
Badger 250-2 -ongelma   2.2.2009 12:54
Joudut varmaan odottelee et joku tietäväisempi neuvoo.Itsekkin vasta harjoittelen ruiskun käyttöä.
En kyllä jaksa uskoa että se vaan olisi niin huono ,kun kehtaavat kuitenkin myydä ,eli kyllä sen jotenkin toimiakkin pitäisi.
Badger 250-2 -ongelma   2.2.2009 12:35
Oletko kokeillut vedellä,onko sama ongelma,jos ei niin silloin jotain vikaa maalissa?
Kehityskeskustelu: Kaupat   28.1.2009 14:35
Tero Lammimetsä kirjoitti:
Tavallaan kaivetaan hautaa itsellemme ja kotimaisille firmoille… Tarpeeksi, kun ulkomailta tilataan, niin kotimaassa liikkeet pistävät lapun luukulle… Mielellään käyn esim. Kuivalaisella ja jos jotain ei hyllyssä ole, taitaa Herra sen minulle tilata… Maltti on valttia, kuten sanotaan…
Onko tämän palstan tarkoitus pitää pystyssä/tukea kotimaisia kauppiaita vai tukea meitä mallareita?
Tuo ei tarkoita ettenkö ajattelisi kansan talouttamme,mutta jotenkin se ja tämä palsta?
Kuka voi rehellisesti sanoa etteikö hinta ja laatu vaikuttaisi ostopäätöksiin monesti enemmän kuin
kotimaisuus aste.
Olen samaa mieltä että on hyvä asia, että on kotimaisia kauppiaita,mutta ei sulje mielestäni muita pois.
Tilaavathan nuo kauppiaatkin suuren osan artikkeleistaan ulkomailta.
Tuon ehdotukseni tarkoitushan on helpottaa meidän mallareiden oloa/asioita/asiointia "kaikenmailman kaupoissa"
niin kotimaisissa kuin ulkomaisissa tai missä niitä nyt onkaan 8).
Kehityskeskustelu: Kaupat   27.1.2009 17:10
Olen huomannut että kysellään miten mikäkin kauppa toimii,esim. netti tilaukset lähinnä ulkomailta.
Olisiko mitään järkeä laittaa noihin kauppoihin jonkin näköistä arvostelua.Tietäisipä ainakin miten on aikaisemmin kauppias toiminut.Luulisi että juuri tämän tapaisilla palstoilla huono arvio ei olisi kauppiaan etu kun on meinaan suht koh paljon potenttiaalisia asiakkaita.
Vitsiketju   25.1.2009 11:32
>>>Kävin eilen Anttilassa ostamassa 20 kg säkillisen Sertiä
> >>koiralleni.
> >>>Kassajonossa nainen takanani kysyi, omistanko koiran.
> >>>Mitä hemmettiä se ihminen oikein kuvitteli, elefanttiko
> >>minulla olisi kotona?
> >>>
> >>>No minäpä päätin piristää tylsää elämääni. Kerroin naiselle,
> >>että ei, minulla ei ole koiraa vaan olen päättänyt aloittaa
> >>uudelleen Serti-dieetin.
> >>>Lisäsin, että se ei ehkä ole hyvä idea, koska edellisellä
> >>kerralla päädyin sairaalaan, mutta toisaalta olin laihtunut 25
> >>kiloa siihen mennessä kun heräsin teho- osastolta tippa
> >>molemmissa käsissä ja letku jokaisessa reiässä mitä kropasta
> >>löytyy.
> >>>
> >>>Kerroin naiselle että dieetti toimii niin, että tungetaan
> >>taskut täyteen Sertiä, ja aina kun näläntunne yllättää
> >>heitetään pari papanaa suuhun.
> >>>Serti on täydellisen tasapainoista ravintoa, joten ruokavalio
> >>toimii oikein hyvin. (Tässä vaiheessa koko kassajono kuunteli
> >>korvat hörössä.)
> >>>
> >>>Nainen kysyi aivan kauhistuneena olinko joutunut teho-
> >>osastolle koska olin saanut myrkytyksen koiranruuasta. Vastasin
> >>etten suinkaan; olin astunut varomattomasti ajoradalle
> >>nuuhkiakseni söpön kultaisen noutajan persuksia ja auto ajoi
> >>meidän molempien yli.
> >>>
> >>>
> >>>Edessäni jonottanut punakka kaveri nauroi niin kovaa että
> >>olin aivan varma että hän saa sydärin.
> >>>
> >>>Myymälänjohtaja kutsuttiin paikalle ja sain porttikiellon
> >>Anttilaan.
> >>>
> >>>Tänään menen Prismaan…
Kehityskeskustelu: Galleria   23.1.2009 15:10
Jani Väärälä kirjoitti:
En pysty pysty antamaan tähtiä malleille. Näkyy vain 10 ympyrää mutta vaikka mitä painaa ei tapahdu mitään. Ongelmaa ollut jo ainakin viikon verran. IE on selaimena
Oli sama ongelma kurkkaa tämä sama keskustelu ,sivu33.
Juha Stenberg kirjoitti:
Saako silicagel-pusseja tai vastaavia ostettua erikseen?
Samaa kamaa on ymmärtääkseni joissakin kissan hiekoissa,niissä kirkkaissa rakeissa en muista enään merkkiä.
Luin jutun jostain kamera jutusta kamera laukussa on hyvä pitää noita kosteuden poistajia.
Eli tuttavat kenellä on kissoja hakuun.Tosin omassakin taloudessa käytetään normaali kissan hiekkaa tuo on
vähän arvokkaampaa.
Tuolta löyty se sivu,muutenkin kuvauksesta hyviä ja edullisia keinoja kaiken näköistä.
www.warthog.fi/askartelut/silikaakeli/kaksikuusi.html
Vielä Johnsonin vahasta   15.1.2009 11:36
Marko Nykänen kirjoitti:
Ja meikäläisen tiloissa ruiskutellessa jonkinasteisen kiillotuksen tarvitsee aina, on sitä pölyhiukkasta aina sen verran ilmassa että joku niistä eksyy märkään maalipintaan.
Ongelma kanssa itsellä pölyähiukkasia ilmassa ja sitä kautta yleensä aina päätyy jokunen maalipinnalle.
Tähän asti olen ogelman ratkaissut maalaus ulkona(partsilla).Humbrolilla kyllä onnistuu suht kiiltävä pinta ihan siveltimelläkin(ilman lakkaa).Tuon oman Firebaalin maalasin ohentamattomalla humbrolilla,siveltimellä ja ulkona kun oli aluksi sisällä tullut juuri noita pölyröippeitä pinnalle.Näin talvi taas ei oikein voi maalata eikä jättää kuivumaan ulos.
Tuota kiillotusta en ole kokeillut muuten kuin lähinnä pyyhin sormenjäljet jne. pois.
Mitä/miten tuon kiilloituksen teet ?