Pienoismallit.net

Kantri

Mallin purku   8.6.2009 20:48
Late kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemusta kerrottavana siitä, miten eri-keeperillä liimatut osat saa irti toisistaan.
Tein ala-asteella puutyö tunnilla veneen, osia liimailin eri-keepperillä.Järvessä uittaessa vene hajosi,eli vedellä.
Kehityskeskustelu: Galleria   3.6.2009 10:49
Jaakko Puntanen kirjoitti:
Tuo arviointi-toiminto ei pelitä vieläkään.
Kurkkaa tämä sama keskustelu s49,josko sieltä olevista jutuista joku auttaisi.
Alclad-metallimaalit   30.5.2009 13:32
Janne Ikonen kirjoitti:
Ohjeessa kehoitetaan maalaamaan 1-2 kerrosta. Tunnin kuivumisaika ja sitten metalliväri. Testituloksia tulee myöhemmin…
Siis ensiksi tuota,miksi? eli ymmärsinkö oikein, eihän tuo ole silloin lakka joka vedetään päällä jos se kerta jää sinne metallivärin alle.Eli mihin/miksi tuota käytetään?
Alclad-metallimaalit   30.5.2009 13:26
Näkyykö paukkupulloissa se, mikä niissä käytetty ohenne on?

/marko
[/quote]

Tässä Mastonin linkki kuvasto.maston.fi/files/liitetiedostot/fi/100%25ktt.pdf
Ja CRC, en löytänyt koko lakkaa tuotteista mutta samaa sarjaa näiden kanssa
www.crcind.com…9&country=FI&product=AUTO%20PAINT%20STANDARD&business=AUTOMOTIVE

Laitoin linkit koska itse en tunnista mitkä aineet noista ovat mitäkin.No Tärpätti tuolla taidettiin mainita toisessa.
Alclad-metallimaalit   30.5.2009 02:11
Pasi Kiiski kirjoitti:
Siis kuinka,meni vähän yli hilseen? Alclad ei kestänyt mitään noita lakkoja ?
Kuinka kauan annoit maalin kuivua.
Ei kestänyt ,siis se kromipinta lähti "hajoomaan"eli lakat ikäänkuin sulattivat sitä.
Kuiva oli n.vrk kuivumis aikaa,voi olla parikin päivää en tarkkaan enään muista,vähintään tuo vrk.
Marko Teerioja kirjoitti:
Se peltipurkissa ostamani musta alclad.pohjamaali oli kyllä mielestäni muu kuin ns. "normaali" vesiohenteinen akryylimaali, nykyään tuota kaiketi myydään myös lasipurkissa, mutta en tiedä onko kyseessä sama aine vai ei??.

/marko
Tämä on nimen omaan peltipurkki,Alclad Gloss Black Base ALC 305.Tuon päälle vedin
Alcladin Chrome ALC-107 (lasipullo).
Alclad-metallimaalit   29.5.2009 15:09
Kokeilin Alclad kromin päälle lakkoja.Näitä ei kestänyt Maston spray kiiltävä lakka,Crc pro paint spray kirkas lakka Akryylipohjainen ja Humbrol Gloos cote (28ml lasipullo ei kuulemma kellastu,sano myyjä).
Kokemukseni kynäruisku maalaamisesta vielä "lapsenkengissä".
Tämän kokemuksen pohjalta kuitenkin Alcladin krome ja gloos black,ovat tähän mennessä mielyttävimmät ruiskustani ulos tulleista maaleista.Helpoin putsaus(Dicco) ja ei tarvinnut jatkaa olenkaan käy sellaisenaan ruiskuun.
Postissa tulossa Tamiyan kirkas lakat sekä sray että purkki luulisi nyt jotakin lakkaa tuonkin kestävän.
Vedenalainen efekti dioraamaan?   19.5.2009 18:35
Onhan niitä akvaarioitakin olemassa? 8)
Badger 360 ja yksityiskohdat   19.5.2009 13:49
Mulla on Badgerin 100nen,siinä tuo fine suutin ja neula on jo ostaessa.Ostin joku aika sitten siihen
tuon astetta isomman neulan ja suuttimen ei siinä mielestäni muuta eroa ole kuin koko.
Kehityskeskustelu: Galleria   26.4.2009 11:24
Piti vastata tuohon jo aikaisemmin mutta kun siirty tähän Firefoxiin niin,poissa silmistä poissa mielestä,tai
jotain ;) Käytössä on Elisan tietoturva joka käyttää F-securea.
Itselläni ei ole vielä paljoakaan tuota tieto/taitoa näiden koneitten kanssa.Kaveri kuka näissä asioissa minua auttaa mainitsi kyllä kerran ,että minulla on nuo suojaukset norm. käyttäjäksi liian korkealla.
Minä siihen niinkuin edelleen ajattelen,koska tuota tieto/taitoa ei hirveästi ole niin,mielummin olen ilman
viruksia/matoja jne… kun ei itsellä ole oikein taitoa niitä poistamaan.
Katsoin justiinsa IEestä,siellä ne pallukat vieläkin ovat ja tässä Firefoxilla ei ongelmia.
Temperan asiakaspalvelusta   24.4.2009 13:00
Olin tuossa vuoden vaihteessa tekemisissä Temperan kanssa,useampaan otteeseen.
Silloin selvisi,tai kaveri kertoi että siellä oli ollut joku ukko joka oli tiennyt enemmän noista kynäruisku hommista,
se ei enään siellä ole.Tainnut jäädä vähän paitsioon siellä tuo puoli.
Joka tapauksessa opin että soitin ensin ja tiedustelin onko heillä ko osaa.Puhelimitse selvisi kanssa että se kuka noista jotain siellä tietää on Tuula,käsittääkseni postittaja.
Yksi esimerkki Badgerin "pitkä" ilmaletku ikkunassa tarjouksessa 19e.Kävelin sisään sanoin tiskillä olevalle myyjälle mitä haluan ,myyjä haki letkun jostain takaa,kysyin samalla onko heillä niitä liitin kappaleita kompuran ja letkun välille vastaus oli ei ole,no ajattelin se sit täytyy ostaa muualta.
Tultiin kassalle myyjä löi koneeseen 30e ja hilut,heräsi vaan epäilys halusko omaan taskuun eroituksen,neuvoin häntä omassa duunissaan ja sanoin ei ole,tää on ikkunassa tarjouksessa 19e.
Eli taitaa mennä hinnatkin välillä sekaisin heillä.No tarvitsin kuitenkin sen liittimen kompuran ja letkun välille.
Kaveri keneltä kompura lainassa ,sattui silloin olemaan Temperan vieressä duunissa,hän meni Temperaan ja kysyi liitintä ja sieltä takahuoneesta se löytyi,tämä siis vain muutamia päiviä oman vierailuni jälkeen.
Toinen ihmettelyä aiheuttanut homma oli kun muutama vuosi sitten ostin sieltä askartelu veitsen vaihto terineen.Veitsi yhdessä vaihtoterien kanssa samassa paketissa tarjous,hintaa en enään muista,
mutta sama veitsi ja terät erikseen tulivat n,20-30% halvemmiksi.
Eli pitää itse tietää mitä haluaa myyjät ei tiedä,tai ainakaan siihen ei voi luottaa että tietävät.
Eli kun ostin uuden isomman suuttimen ja neulan, varmistin ensin puhelimella että siellä sellainen on,olihan
siellä.Käsittääkseni kuitenkin Badgeriin ihan hyvä varaosa palvelu,tosin kokemusta muista kauppiaista ei ole.