Pienoismallit.net

Kantri

Ketutusketju   31.1.2011 12:16
Tapio Huhtelin kirjoitti:
vahingonilo on paras ilo ;-)
Totta, sen takia tää on mitä mainion ketju mielen piristykseen 8)
ja kun yleensä näit samoi juttui on meistä jokainen kokenut tavalla tai toisella, niin saa varmistusta ettei ole ainoa sekoilija 8)
Ruiskumaalauslaatikko   31.1.2011 12:11
Hajuja tulee viimeistään siinä vaiheessa kun putsaa ruiskua. Eli aika pientä verrattuna siihen et on "ruiskittu"kuitenkin jo jonkin aikaa. Ai nii jonkun mielestähän tuo voi olla tuoksukin 8)
Tuostahan sen näkee kun siirtää jotain esinettä, joka jonkin aikaa ollut paikallaan tilassa missä "ruiskii", että onko maali levinnyt, jos ei, niin eiköhän tuo poxsi ole tehtävänsä täyttänyt.
Alclad-metallimaalit   28.1.2011 14:23
Tuota juuri tarkoitin että kun vetää Alcladin päälle jonkun muun lakan kuin Alcladin, niin se lakka pinta kestää paremmin sitä rasitusta/veitsenterää.
Mut sittenhän on aina se juttu, että oli se lakka mitä tahansa, niin alla olevan maalin sävy/kirkkaus/loisto yleensä muuttuu.
Alclad-metallimaalit   28.1.2011 13:12
Tuo lohkeilu on ongelmana kun laittaa foileja, ei tykkää maali terävästä terästä. Elikä jos foilaa Alcladin päälle on parempi vetää joku lakka alle, ei Alcladin kirkasta koska sekin lohkeilee, muuten kyllä ok kirkaslakka.
Emalimaalit on ilmeisesti joustavampia/pehmeämpiä.
Alclad-metallimaalit   28.1.2011 11:32
Tervo Salminen kirjoitti:
Tuntuma jopa se, että Tamiyan kiiltävään mustaan Vallejo tarttuu paremmin kuin noihin emalimaaleihin, ei tarvitse loppukokoonpanossa varoa niin paljoa noita pintoja.
Onko tuo oikein vai pitäskö olla Vallejon tilalla Alclad ?
Itse oon huomannut kanssa tuon että noi Alcladin maalit lohkeilee pirun helposti, tai siis verattuna emali maaleihin.

^^Emali maali kuivuu kanssa kauemmin kuin Alclad, eli pitäs antaa kuivua rauhassa muuten voi mennä pinta "säröille" kun alla oleva Emali vielä kuivaa, mutta päällä ollut Alclad on jo kuiva.
PhantomII kirjoitti:
Turvallisuus nyt ennen kaikkea muuta tietysti. Mutta niinkuin Jarno kirjoitti, niin keissi olutta ostamatta ja kaksi 20 euron mallia hankkimatta, niin kas, siinä rahat jo aivan mainioon, nimenomaan kynäruiskuun tarkoitettuun kompuraan: on turvallinen, palikat käyvät toisiinsa ilman virittelyjä, ja toimii. Noh, ehkä sitä olutta…

Ketjussa kun haetaan oikeutusta ajatella itserakennetun kompuran olevan jotenkin edullisempi suhteessa valmiskompuraan. Jos taas ei ajatella, niin miksi ihmeessä joku haluaa tehdä mallailussa käytettävän apulaitteen vaikeimman kautta ja luultavasti vähintään yhtä kalliisti kuin ostaisi vehkeen valmiina kaupasta? Kaiken lisäksi kynäruiskuihin tarkoitetut kaupan kompurat ovat myös kompaktimman kokoisia ja turvallisemman näköisiä - jo lähtökohtaisestikin - konstruktioita kuin itse väsätyt, ainakin ne jotka itse olen nähnyt.

Eli siis, mikä on se pointti että kompuran pitäisi - siis ketjun perusajatuksen mukaan - olla ylipäätään ja ollenkaan itse tehty? Tuskin mikään Pelle Peloton-syndrooma pelkästään on syynä rakenteluintoon, vaan myös säästämisen harha?
Miks yleensä ostetaan rakennussarjoja( vaikka mallit), palapelejä, jne… 8)
Yksittäisten osien ostaminen?   25.1.2011 11:51
Jos sulta autojen osia uupuu voit kokeilla myös täältä www.fcma.fi/FCMABBS/viewforum.php?f=7&sid=5f6ff42bda7313cf5843246500b285bf
Miksi Ruisku ei...   21.1.2011 15:18
Veikkaan kanssa että sulla joku tukos siellä jossain. Itsellä oli juuri kaks maalailu kertaa peräkkäin, meni ruisku tukkoon. Eka kerta ajattelin että johtu öljyämisestä, kun sen olin juuri edellis session päätteeksi ekaa kertaa tehnyt, no kun meni uudestaan taas viime kerralla, niin tarkistin maalin, se oli mennyt pilalle, siinä oli paakkuja jotka sitten tukoksia aiheuttivat.
Vaihdon maalipurkkia ja taas futaa.
Vitsiketju   20.1.2011 15:51
Sosiologien tutkimusten mukaan keskivertomies viettää aikaansa baarissa kahdesta syystä:
1. Hänellä ei ole vaimoa.
2. Hänellä on vaimo.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Kuoleva mies makaa kotonaan sängyssä ja tuntee nenässään rakastamansa suklaakeksin tuoksun. ”Minun täytyy saada maistaa tuota herkkua ennen kuolemaani”, hän ajattelee. Viimeisillä voimillaan mies raahautuu sängystä kohti keittiötä, jossa vaimo on paistamassa suklaakeksejä. Mies kohottaa lattialta kätensä uunipellille, mutta saa vaimon kaulimella käsilleen:
– Näpit irti ukkoseni, nämä ovat muistotilaisuutta varten!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Rakas, olen päättänyt lopettaa juomisen!
– Mitä? Miksi? Kuka minua nyt kutsuu kaunottareksi?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Opettaja antaa oppilaille aineen aiheeksi ”Jos minä olisin johtaja…” Kaikki oppilaat ryhtyvät kirjoittamaan paitsi Kalle, joka katselee ulos ikkunasta.
– Kalle, miksi et kirjoita?
– Odotan sihteeriä.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Vaimo:
– Kutsuit illalliselle! Katso ympärillesi: lapsi on räkäinen, minulla pyykit pesemättä, jääkaappi tyhjä ja kämppä siivoton. Ja sinä keksit kutsua ystäväsi tänne.
– Juuri niin. Hän on minun paras ystäväni ja haluaisin pelastaa hänet onnettomuudelta.
– Pelastaa? Miltä onnettomuudelta.
– No kun hän on viime aikoina alkanut puhua avioliittoaikeista.