Pienoismallit.net

Kun kerrot olevasi mallari…

Onhan tässä vuosien saatossa oltu sotahullu sun muu friikki mut piut paut olen moisista kommenteista välittänyt.:) Kuten aikaisemmin todettiin, koirat haukkuu ja karavaani kulkee..
Täällähän on käyty keskustelu vähän samasta asiasta aiemminkin. www.pienoismallit.net/keskustelut/995_kun-kerrot-olevasi/
Onpa ikävä kuulla, että harrastustanne pilkataan. Kuten muut ovat täällä jo maininneetkin, ei kannata ottaa liian vakavasti. Ala-asteen viimeisillä luokilla poikkeavuuksia tosiaan kaivetaan aika julmasti esille ja massan mukana pitäisi jokaisen mennä. Meno ei ikävä kyllä kauheasti muutu vielä yläluokillakaan. Koettakaa muistaa, että pilkkaaja se luuseri on, epävarma omasta identiteetistään ja varsinkin siitä, onko nyt varmasti hyväksytty kaveripiirissä. Silloin dissataan muita, jotta omat harrastukset, mieltymyksekset ja vaatteet näyttäisivät paremmilta. Typerää, mutta niin ihmismieli toimii. Emme me aikuisetkaan ole tässä suhteessa synnittömiä, kaukana siitä! Ja jos dissaaminen menee kiusaamiseksi asti, niin muistakaa valittaa asiasta jollekin vanhemmalle, opettajalle tai vaikka reksillekin. Kiusaamista ei tarvitse sietää, eikä siitä pidä vaieta johonkin ihme mafian "kunniaperiaatteiden" tyyliin.

Eihän harrastuksenne enää ole edes niin kauhean harvinainen. Nuoria mallareita on täälläkin foorumilla aika monta. Lisäksi uskoisin esim. Warhammer-ukkeleiden tekijöitä olevan teidän Lauri ja Axel ikäisissä paljonkin. Vai onko Warhammer-harrastus jo hiipumassa?

Täältä netistä löydätte ainakin harrastajakavereita! Heh, tämä onkin taas hyvä esimerkki muistaa, kun keskustelu netin nuorisoa turmelevasta vaikutuksesta taas jonkun kouluampumis- tai pedofiilijutun yhteydessä kuohahtaa käyntiin. Opettajavaimollani oli joskus oppilas, joka harrasti niin omituista teknomusan tyylisuuntaa, ettei hänellä ollut yhtään harrastajakaveria koko Helsingissä. Poika kävi kuitenkin ahkerasti alan keskustelupalstoilla ja sai lopulta kutsun Amerikkaan, tyylisuunnan vuotuiseen päätapahtumaan!

t. Mikko
Minua ei ainakaan koulussa ole kukaan pilkannut tätä harrastusta,vaan päinvastoin.
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
No koulussa onkin vain 24 oppilasta,näin meilläpäin
Saarelahan sitä 8 Gigaa hakee, mutta paljon jäi sanomatta… ;) Pointtia tekstissä todella paljon, mutta "Tarpeeksi, kun arvostelee/vinoilee"… Löytääkö itsensä Myyrmannista, Jokelasta… Pelottava trendi menossa…
Yhdistin Laurin tänään aloittaman keskustelun tähän aikaisempaan, joka käsittelee käytännössä samaa aihetta.
Minulta kaikki ensin kysyy mitä kokoat jenkkejä vai sakuja… no vastaus on saksalaisia tankkeja,lentokoneita ja yms… sen jälkeen kaikilta tulee vastaus minulle jopa kotona "oletko natsi tai jotain"
Vaimo kysyi just, että onko teillä se omituisten otusten kerho tänään.
Henkilöt jotka morkkaavat pienoismalliharrastusta,eivät yleensä itse osaa koota edes voileipää.Fiksu ihminen joka vähänkin on saanut aikaiseksi jotain omilla käsillään,ei helposti lähde morkkaamaaan tai väheksymään toisten tekemisiä,on sitten tehnyt mitä tahansa.
Minua ei ole koskaan tästä harrasteesta mollattu.Kerran yksi työkaveri kommentoi että."Eikö se ole turhaa hommaa".Vastasin vaan että :"Mitä itse teet iltaisin,katselet televisiosta jotain soopaa?"
Asiaan ei enään palattu ;)Itselläni ei ole töllöä ollut yli 15 vuoteen,elämä on liian lyhyt hukattavaksi surkeiden ohjelmien passiiviseen möllöttämiseen.
Aika yleinen kommentti pienoismalleja esitellessä on:"Minulla ei hermot kestäisi tehdä tuollaista".Olen ottanut sen kohteliaisuutena.
Kaverin vaimo eilen ihasteli mallejani ja tunnusti että oli pikkutyttönä isänsä lennokkeja ja laivoja kokoillut. Tunnusti kanssa että haluaisi elvyttää mallailun uudestaan.Tais olla frendillekkin yllätys ja tuleva lahja idea.
Yllätys oli kyllä itsellenikin,luonnollisesti kerroin minkä osasin jne…