Pienoismallit.net

Kun kerrot olevasi mallari…

Ota kuule ihan ylpeenä. Oikeesti.
"pikkulasten" hommia, koska sääkin kasvat isoksi. Aina saa alkaa selittään, että nää meikäläisten mallit maksaa monia kymppejä kappale ja nää täytyy pahimmilleen tilata ties mistä. Ei oo ihan pienimmillä rahaa. No toinen harrastukseni on rallin ajaminen ja yhtä typeräksi on leimattu sekin. Taitaa olla siten, että "kaikki paitsi purjehdus on turhaa" Kaikki mitä ei itse harrasta tuntuu tietysti "hölmöltä". Siis Suomeksi, eipä tuu juuri mainittua kuin ralli, selviää vähemmillä selityksillä, vaikka ei tässäkään harrastuksessa ole mitään hävettävää.
Näin ala-aste ikäisenä kavereiten kanssa puhutaan usein harrastuksista, niin usein tulee vastaan lauseita jossa pilkataan mallailua, ja muuta vastaavaa.
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Kouluni on aika pieni.
Niin mietin ettei näin ole. Mallailuhan on laaja ja hyvin suosittu rakentava harrastus. No he ovat tämmöistä netti kansaa. Mutta usein monilta eri luokilta tulee tämmöstä postia.

Tehän varmaan rakastatte mallailua, niin ottakaa kantaa tähän törkyyn!
No, tuossa ikäluokassa kyseisen töryn levittäjiin ei tunnetusti perustelut pure. Joten, jatka mallailua entiseen malliin etkä välitä puheista. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Ehkä joskus joku noista pilkkaajistakin näkee valon :)
Lauri Brandt kirjoitti:
Tehän varmaan rakastatte mallailua, niin ottakaa kantaa tähän törkyyn!
En rakasta, ihan mukava harrastus tuo kuitenkin on. Minulle on kutakuinkin yhdentekevää, mitä muut siitä ajattelevat.
Tähän vastaaminen tarvitsisi 8 Gigaa kiintolevytilaa… Mutta, "WanhaKansa" oli kai oikeassa siinä, että toinen pitää äidistä, toinen tyttärestä. Nykyään kaikki on vaan niin kärjistynyttä, että jos et kuulu jengiin, et kuulu mihinkään muuhunkaan, eli olet pelkkää "shittiä". Eli tänäpäivänä "et saa olla valtavirrasta poikkeava", joten Pleikkaa pelaamaan ja netissä surffaamaan…!!!! ;)
Tuo on valitettava ilmiö ja johtuu enemmänkin siitä, että esim. tuossa ikäryhmässä vähänkin "massasta" poikkeavaa on tapana nostaa silmätikuksi asian varsinaisia taustoja sen paremmin selvittämättä. Siinä ei tosiaankaan auta perustelut harrastuksen hyvistä piirteistä. Onneksi Lauri itse tajuat nuo mallailun hyvät puolet, pidä vain oma pääsi ja ota huumorilla tuollaiset hölmöilyt vaikka se välillä vaikeaa onkin. Tosiasiassa moni näistä pilkkajistakin tms. on varmasti kiinnostunut aiheesta, mutta muun ryhmän paine luonnollisesti estää tutustumasta esim. mallailuun tai muihin vastaaviin harrastuksiin sen tarkemmin.

P.S. Hyvä topicci tämä, tästä saattaa tulla enemmänkin asiaa…
Minulla sama ongelma. Mikä mallailusta tekee niin ''nörttimäisen'' kun meikälle aina haukutaan? 2.lk mallailu oli suosittu harrastus luokassa, mutta vuosien varrella olen luokan ainoa mallari. Jotkin jopa sanovat ''lelukeräilijäksi''. Jos jokin inhottaa, niin oman harrastuksen mollaaminen ja muu morkkaaminen.
-----
Viimeksi muokattu 28.4.2009 16:06
Älä välitä, niin minä teen, kun harrastustani pilkataan. Minä vain mulkaisen (lue: katsahdan pikaisesti) pilkkaajaa ja jatkan juttelemista kaverieni kanssa. Kyllä, minäkin pidän mallailusta. Tosin meidän koulussamme ei mallailua, huom: mallailua, pilkata. Luokallani kuitenkin pilkataan airsoftia, jota muutama luokkalaiseni harrastaa minä mukaan lukien, enkä välitä siitä pätkääkään. Muutamat typerykset kyselivät "milloin pidätte taas niitä pyssyleikkejä", jolloin huomautin, että airsoft on mukava peli eikä "leikki".
P.S. Todellakin hyvä viestiketju, kuten J Pokki totesi.