Pienoismallit.net

Liian matalat ovien ym saumat

Olen tässä hakua käyttänyt ja kaikissa top-20 viestissä kerrotaan, että sitä pitäisi käyttää.

Olen aloittanut harrastuksen 20-vuoden hiljaiselon jälkeen ja nyt on kärsivällisyyttä ja pikkutarkkuutta kertynyt vuosien varrella. Ongelmani on Revellin '57 bel air Two Door Sedanin liian matalat ovien ym saumakohdat, jotka näyttäisivät varmuudella peittyvän näkymättömiin pohjamaalin ja pintamaalin jälkeen.

Eiköhän tuosta kännykuvasta jotain tolkkua saa kun vertaa tuohon kylkilistan korkeuteen.

Mikä olisi järkevä keino estää kyseinen tapahtuma? Kannattaako niitä rapsutella askarteluveitsellä syvemmiksi tai poistaa niistä pohjamaali ennen pintamaalausta? Litkuttaa ajattelin pinnan jälkeen. Pohjamaali tulee mastonin helihelipurkista ja pinnan vedän ihan pensselillä treenauksen vuoksi.

uskoisin että tähän onkkelmaan on vastaus jo olemassa, joten tämän voi poistaa sen jälkeen kun joku avulias sielu on suotuisasti minua mahdollisesti neuvonut.

Sitten ehdotus: kannattaisiko laittaa osio sivustolle jossa käsiteltäisiin näitä alottelijoiden kysymyksiä? Säästyisi pitkän linjan rakentajat meidän peelojen kysymyksiltä. Erittäin hyvää infoa on kyllä löytynyt aina kuinka-käyttää-hakua viestien seasta :) Sanastokin on loistava ominaisuus.
En ole autoja rakennellut muutta noita paneeli linjoja saa helpoiten tehtyä syvemmiksi siihen tarkoitetuilla kaiverus työkaluilla, löytyy monelta valmistajalta. Itse suosin tällähetkellä trumpeterin valmistamaa mallia jota saa kuivalaiselta.
Jos ura ei ole suora niin silloin suosin ihan tavallista neulaa, nuppineulasta nuppi pois ja neula kiinni sormi poraan.

Mieluiten useita toistoja kevyesti painettuna niin työkalu seuraa uraa helposti.
Moro!
Mun eka uran kaiverrin on jo pari kymmentä vuotta vanha www.hannants.co.uk/product/BMPP3 .
Ohjeita automallarille löytyy samasta osoitteesta: www.hannants.co.uk/product/BMBOOK2
Tamiyan vastaava löytyy työpöydältä myös: www.hannants.co.uk/product/TA74091 mutta se on aika ärhäkkä, yhdellä vedolla tulee helposti lähes "Matchbox"-mallisia ojia. Itselläni kaiverrin on ollut yksi parhaimpia hankintoja, etenkin, kun työpöydän täyttää 1/48 skaalan lekot. Suosittelen. t. Ari
Kiitokset vastauksista, ennen kaikkea nopeudesta!
Taitaapa tuo kaiverrin mennä ostoslistalle, trumpeterin engraveri ois 11e ebaystä posteineen. Samalla yhtä 20v vanhaa rodi-hirviö-projektia duunailen, sekoittaen siihen Ferrarin V-12 motin (alkuperäisestä hävinnyt liikaa osia) ja kaikkea muuta mitä vanhoista tekeleistä jäljelle jäi, siihenkin tuota engraveriä sitten voisin käyttää, eipä tullut itselleni tuommoinen laitos mieleen. Sitä ennen taidan kokeilla tuota von Bellin nuppineula konstia.

Kiitos teille!
Kaivertimen ostaminen ei ole ihan välttämätöntä heti alkuun. Kun tuossa on jo ura, voi sitä helposti syventää askarteluveitsen terän selkäpuolella kaivertamalla. Käytti mitä tahansa kaiverrusmenetelmää, kannattaa kaivertamisen jälkeen hioa mahdollinen purse pois, ja sivellä uraan kevyesti juoksevaa nesteliimaa.