Pienoismallit.net

Tuulilasi halkipoikki

Ikäväkseni huomasin mallipakettia avatesani, että tuulilasi on halki.
Kyseessä Italeri 1:24 Volvo F12 eli lasi on isohko ja laakea.

Ennenkuin sähellän mitään itse, ajattelin kysyä kokemuksia ja että onko tuota
mahdollista mitenkään korjata niin, ettei jää kamalan rumaa jälkeä…?
Kohtuullinen särö toki on luonnollinen kuorma-autossa, mutta ei yleensä koko
lasin poikki pystysuunnassa kulkeva…
Kannattaisi kysyä myyjältä, vaihtaisikko kyseisen paketin, tietysti jos malli on maannut odottelemassa parempia aikoja jo pitkään, voi vaihto olla hankalaa. Jos olet ostanut nettikaupasta, yleensä voi palauttaa viallisen mallin ja saada uuden tilalle/rahat takaisin (kannattaa tarkistaa malli heti aina kun saapuu postin kautta)
Tämä on jo maannut niin kauan varastoituna ettei ole minkäänmoista reklamointioikeutta enää… ;)
Ottaisin silti yhteyttä sekä myyjään että valmistajaan. Molemmat kun ovat tietyissä tapauksissa toimittaneet korvaavia osia tai vaihtaneet mallin vaikka ostamisesta olisi kulunut paljonkin aikaa.
Ja kovaa meteliä täällä, kun jaksaa pitää aihetta yllä silloin tällöin voi täältäkin löytyä joku ketuilleen mennyt projekti jossa tuulilasi on helposti irroitettavissa tai jopa käyttämättä…
Jos lasiosa ei ole kovin monimutkaisen muotoinen, esim. kahteen suuntaan kaareva, kirkkaasta asetaattilevystä saa hyvän korvikkeen rakennussarjan osalle, usein jopa alkuperäistä paremman.
Komppaan kaimaani Koskista tuossa, että asetaatista syntyy "panssarilasia" parempi tuulilasi ja varsinkin raskaan kaluston malleissa tuo on aivan vaivattoman helppo toteuttaa, muodot kun ovat melko maltillisia. Alkuperäistä vain käyttäen sapluunana ja a vot.

Ja vielä, että tuota kyseistä malliahan ei saa taas enää mistään "kaupallisesti" ja valmistuskin on jälleen joksikin ajaksi lopetettu joten varaosapalvelut ja myyjät yms. tarjovat melko varmasti eioota.
Laitoin Italerille kyselyä ja 4€ pyytävät postikuluineen lasista.

Täytyy katsoa saako itse tehtyä, lasin kun pitää olla täsmälleen sopivan kokoinen koloonsa.
maxres kirjoitti:
Laitoin Italerille kyselyä ja 4€ pyytävät postikuluineen lasista.

Täytyy katsoa saako itse tehtyä, lasin kun pitää olla täsmälleen sopivan kokoinen koloonsa.
Asetaattia suosittelisin, tuo F12:n lasihan on aika suora. Hyvä sentään, että ovat valmiit lähettämään varaosan. Itse taannoin koetin saada uutta tuulilasia Trumpeterin GT40 Fordiin, mutta eipä sieltä firmasta kuulunut mitään enää ensimmäisen ja viimeisen viestin jälkeen, jossa luvattiin tarkistaa varastotilanne. Ei kait sitten lasia ollut, vaikka malli oli tuolloin vielä aivan uutena tuotannossa.

Vähän kummallista, että iso firma jaksaa kysellä jotain 4:n euron maksua, kaipa se on siksi, etteivät ihmiset yrittäisi pummia osia ilmaiseksi esim. jälleenmyyntitarkoituksia varten?
Juha Koskinen kirjoitti:
kirkkaasta asetaattilevystä saa hyvän korvikkeen rakennussarjan osalle,
Toinen kokeilemisen arvoinen materiaali voisi olla piirtoheitinkalvo.