Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu: Suezin kriisi

Nyt pojaat Hannantsille ostelemaan: DP Casper on julkaissut 1/72 lekoarkin Suezin-kriisin koneille. Arkilla on mahtavasti tunnareita koneille: Israel, Egypti, Britannia ja Ranska ovat kaikki todella hyvin edustettuina. Tsekatkaa ihmeessä!
Viimeksi muokattu 5.5.2012 20:21
Moi, Phantom,

Hyvä vinkki, kerrassaan mainioita siirtokuvia 1/72 skaalassa, ohessa linkki www.hannants.co.uk/product/DPC72017

Harmin paikka, että DP Casper ei ole julkaissut niitä 1/48 skaalassa; toivottavasti julkaisee…

Parhain terveisin, AJ
Jep. Olen jo hommannut tuon Six Day War- arkin, tulevaisuutta ajatellen. Tosin iippokoneille olen hankkinut jo enempää Isradecalsin ja Sky´s Decalsin konetyyppikohtaiset arkit. Nämä molemmat vetäisevät vielä kevyesti rinnanmitalla laadullisesti ohi. Daavidin tähdet eli Israelin kansallisuustunnukset ovat ikävän hailakoita DP Casperilla, eikä tuollaista hailakansinistä sävyä oikein voi selitellä edes auringon vaikutuksella ts. haalistumisellakaan. Oikeita ja/tai oikeampia sävyjä löytynee Isralta, Sky´s Decalsilta ja muiltakin valmistajilta. Virheen voi helposti todeta vaikkapa vain mustavalkokuvista. Hiukan ehkä on heittoa myös Israelin kansallisuustunnuksen koossa, siis siinä, mihin mikäkin tähti on tarkoitettu.

Muuten DP Casperin arkit näyttävät hyviltä ja mielenkiintoisilta ja arabimaiden koneiden tunnarit ovat vallan mainioita käsittääkseni ja kohdistukset ovat kohdillaan. Tällaista tarjontaa en ole ennen nähnyt asian tiimoilta. Harmi hiukan tuo IAF:n tähtien väri, jos se nyt jotakuta ylipäätään haittaa. Se toistuu kuitenkin molemmilla, sekä 1956- että 1967- sodan arkeilla.
Viimeksi muokattu 6.5.2012 19:29
Ompas hyviä ..harmi ettei nuita ollut kun etsiskelin egyptin dekaaleja MIGiin.
Löytyihän ne silloinkin tosin oli aika hakusessa.
Jahas…
Myöhäiseksi jäi aloitus, mutta suunnittelu on ottanut aikaa, tai sitten vain laiskuus vaivannut. Niin tai näin, mutta tänään on faitteri-saunan runko-osat leikattu muovilevystä. Alusta on myös alustettu, jos tällainen sanamuoto sallitaan. Elättelen toiveita siitä, että kun nuo pohjatyöt on tehty, niin itse malli alustoineen etenee nopeasti, sillä valitsemani saunamalli on melko yksinkertainen. Taiteellisia vapauksia joudun ottamaan, sillä olen löytänyt tueksi vain kolme kuvaa, joista yhdessä ei saunasta ole pystyssä kuin ovi. Mutta katsotaan mitä tästä tulee… aikaa kuitenkin on vielä rakentelun päättymiseen.
Koska on esitetty pyyntöjä, että voisiko Suezin kriisi ryhmiksen dead linea jatkaa ensi viikonlopun loppuun asti, jotta valmiista malleista ehdittäisiin ottaa kuvat ja laittaa mallit saitille, venytetään Suezin kriisi ryhmistä sunnuntaihin 11.11.2012 saakka. Parhain terveisin, AJ
Moro! Siinä tapauksessa mun F4U-7 saattaa ehtiä vielä mukaan. muutama dekaali uupuu…