Pienoismallit.net

Mallix 1/2011 on ilmestynyt

Kyllä itsekkin olen sitä mieltä että on hyvä että löytyy suomenkielistäkin mallailu asiaa, olkoonkin sitten vähän kirjoitusvirheitä:)

Enkä ainakaan omasta mielestäni ole hätäillyt tässä osoite jupakassa ja olen antanut lehden toimitukselle aikaa hoitaa asia kuntoon, mutta 2 lehteä en nyt ole saanut ja ärsyttää maksaa tyhjästä. Siihen toivoisin ensin muutoksia että lehdet saataisiin kaikille kotia toimitettua ennenkuin aletaan lehtiä tutkia kirjoitusvirheistä.
Tottahan toi Jarin juttu on että 2 lehteä ilmestyy tällä hetkellä ja "scene" suomessa on pieni. Mutta vaikka olis kuinka amatööri touhua ja systeemit netissä missä ilmoittaa muutoksista online niin pitäis niitä kuitenkin pystyä hanskaamaan tai sitten ei vaan ole kiinnostusta hoitaa sitä kunnolla. Asiakaspalvelua sekin on ja jälkihoitoa ennen kaikkea.
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Joskus käynyt mielessä että tekis puhtaasti netissä julkaistava lehden, ihan vaan omaksi iloksi ja ilmaisena jakeluna mutta … siihen tarvisi aktiivisia tekijöitä muutaman mukaan ja sitten ns. Freelance mallareita joilta saisi kuvia ja rakennuskertomuksia. Ei mitään high tech juttua mutta lähinnä suunnattuna pertti perus mallarille. Asiasta kiinnostuneet voivat ilmoittautua minulle :) Sivusto ja tekniikka ei ole ongelmana. Sisältö kuitenkin pitäisi saada pysymään jatkuvana ja kiinnostavana.
M Koivunen kirjoitti:
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Joskus käynyt mielessä että tekis puhtaasti netissä julkaistava lehden, ihan vaan omaksi iloksi ja ilmaisena jakeluna mutta … siihen tarvisi aktiivisia tekijöitä muutaman mukaan ja sitten ns. Freelance mallareita joilta saisi kuvia ja rakennuskertomuksia. Ei mitään high tech juttua mutta lähinnä suunnattuna pertti perus mallarille. Asiasta kiinnostuneet voivat ilmoittautua minulle :) Sivusto ja tekniikka ei ole ongelmana. Sisältö kuitenkin pitäisi saada pysymään jatkuvana ja kiinnostavana.
Ja se eroaisi tästä saitista miten?
Marko Teerioja kirjoitti:
M Koivunen kirjoitti:
Maalatut leluautot puuttuisivat? :-)
Jari Männikkö kirjoitti:
Mielestäni noilla kirjoitus virheillä ei ole mitään väliä jos teksti on ymmärrettävvä. Kielikorva ohjelma kai kaiketi pyörii radiossa ja sinne voi sitten ottaa yhteyttä jos siltä tuntuu. Jututhan on kassa mallareiden kirjoittamia ja ainahan on mahdollisuus nostaa juttujen tasoa itse niitä kirjoittaen.
Kaupalliselta lehdeltä saa minusta odottaa jonkinlaista laatua mm taiton ja kieliasun suhteen.
Lainaus:
Olisikohan se niin, että vaikeuksien kautta voittoon. Niin ja nämä vuodatukset varmaan täällä foorumilla auta kannattaa yrittää pommittaa niillä lehden toimitusta.
Jos toimitusta on yrittänyt tavoittaa jo pitkään virallisten kanavien kautta siinä onnistumatta, niin täällä avautuminen taitaa olla likimain ainoa jäljelle jäävä vaihtoehto. Sinänsä valitettavaa, että samasta aiheesta kuuli kritiikkiä jo pari vuotta sitten, ongelma ei siis liene ihan tilapäinen.
Marko Teerioja kirjoitti:
M Koivunen kirjoitti:
Niin tuohon voi vaikuttaa aika paljon mitä siihen haluaa tuoda mukaan ja mitä siihen saa mukaan, aktiivinen porukka joka toimii tuon ympärillä saisi varmasti muille harrastelijoille myös jaettua tietoa ja turhat asiat voidaan tiputtaa pois. Esim kummassakin nykyisessä ilmestyvässä lehdessä on osa jutuista mitä ei monikaan perus mallari tarvitse esmes nyt rc autot ja pienoisrautatiet tai lautapelit jotka ei mitenkään kuulu pienoismalleihin, no ehkäpä warhammer ja muut semmoiset miniatyyrit sopiikin tällekkin saitille. Emekit ja muut semmoiset die castit voi kanssa tiputtaa pois saman tein. Mitä tästä tulisi? ehkäpä tulevaisuudessa tälläinen voi tapahtua. Koskaan ei tiedä. Lehteä en lähtisi kustannus syistä tekemään ja pienen levikin takia suomen maassa. Mutta tuollaista voisin lähteä kokeilemaan kyllä koska tappiot siitä ei ole kuin murto-osa lehden teosta.
Kyllähän krijotusvihreiden kanssa tulee toimeen tiettyyn pisteeseen asti, niitä tekee jokainen, eikä tämä ainakaan itselläni se päällimmäinen syy peruutukseen ollutkaan. Sitä minä vaan ajoittain ihmettelen, että kun samat jannut julkaisee täällä netin puolella täydellisen sujuvaa ja ymmärrettävää tekstiä, niin missä vaiheessa ne lauseet menee ristiin/hukkaan lehteä tehdessä? Ja haluanko maksaa siitä? Sitten vielä erikseen nuo täytejutut. Rohkenen edelleenkin olla sitä mieltä, että lautapelijutut eivät ole myyneet yhtään lehteä. Lienenkö oikeassa…
Lainaus:
Kaupalliselta lehdeltä saa minusta odottaa jonkinlaista laatua mm taiton ja kieliasun suhteen.
Helevetin hyvin sanottu.
Lainaus:
Niin ja nämä vuodatukset varmaan täällä foorumilla auta kannattaa yrittää pommittaa niillä lehden toimitusta.
Yritetty on.

Ja peeässänä vielä: En yritä mollata lehteä, kivaahan se on kun joku viitsii edes yrittää. Nyt kun vain saisin tuon tilauksen katkaistua.
Viimeksi muokattu 15.2.2011 16:05
No ei noista kahdesta suomalaisesta mallari lehdesrä kumpikaan mielestäni niin ala arvoisia ole. Teksti ymmärrettävää ja luettavaa kieliopillasta oikeellisuutta en ainakaan minä kaipaa no johtunee siitä että tuskin itse edes huomaisinkaan nääs. Ja jos ne ei miellytä onko niitä silloin pakko lukea, niinsanotusti kysyntä ja tarjonta ei silloin kohtaa.

Onneksi jotkut viitsivät noita lehtiä kustantaa ja tehdä. Mielestäni olisi paljon ankeampaa jos niitä ei olisi. Toivon niiden kaikesta huolimatta ilmestyvän jatkossakin, samoin mallarien osallistuvan jutuillaan niiden tekemiseen.
Jari Männikkö kirjoitti:
Teksti ymmärrettävää ja luettavaa kieliopillasta oikeellisuutta en ainakaan minä kaipaa no johtunee siitä että tuskin itse edes huomaisinkaan nääs. Ja jos ne ei miellytä onko niitä silloin pakko lukea, niinsanotusti kysyntä ja tarjonta ei silloin kohtaa.
Tähän vaikuttanee paljolti omat tottumukset ja kieliopillinen tarkkuus. Runsaat ja tökeröt virheet pysäyttävät minulla aina lukemisen, jolloin siitä tulee hyvin tökkivää. Mikään ratkaiseva tekijä tämä ei tietenkään ole, mutta tällaisten laatuasioiden laittaminen kuntoon ei ole edes kovin vaikeaa. Se vaatii vain huolellisuutta. Taittovirheiden takia kesken loppuvat lauseet ovatkin vähän pahempi juttu.
Pointti on vaan että useammalla on nyt ollut ongelmia saada osoitteen muutosta läpi. Minkä takia siis maksaa laskua jos lehtikään ei tule perille vaikka kuinka yrittää tehdä muutosta. Kuten sanoin jo tuossa että jälkihoito jo olemassa oleville asiakkaille on tärkeää. Ainakin omasta mielestäni, ensimmäinen kerta ettei mee perille voi olla ihnimillinen vika tai erehdys toinen onkin sitten jo moka. Jos netin kautta ei osoitteen muutos palvelu toimi niin se pitäis poistaa sama jos puhelimeen ei vastata niin mitä virkaa sillä on sitten? Vai mennäänkö täälläkin perusteella älä soita meille me soitamme teille? tai siis ei soiteta.

Tiedän kuitenkin että lehden toimitus lukee myös näitä ja voisi antaa jonkinlaista vastinetta miksi homma ei toimi niin kuin pitää ja pyytää vaikka jollain tavalla sitten uudelleen kertomaan että miten pitää toimia että saadaan noin 5 tilaajaa muutettua uuteen osoitteeseen, aikaa menee noin 10 min siihen ja taas tilaajat tyytyväisiä sen jälkeen, no hard job.