Pienoismallit.net

Ryhmärakentelu: Regia Aeronautica 1923-1946

Runkoa ja siipiä on tehty ja pohjamaalattu. Hoitelen vaan ton aavikkorakentelun eka pois jaloista kun se niin hyvässä vauhdissa.

Siis riippuen teytty et voin sillä Nipe 11sella osallistua tähän kun näyttää toi otsikko muuttuneen.
Fiat CR.32:sen runko on kasassa, mutta hiomista ja kittailua riittää vielä.
SM.79:n moottorit ja kaikki konekiväärit ovat valmiit. Edessä olisi nyt rungon puolikkaiden liimaaminen.
Jani Miettinen kirjoitti:
Ilmoittaudun mukaan, Piaggio P.108, 1/72
No hyvä on, ilmoittaudun mukaan tähänkin - ja samalla mallilla kuin Jani Miettinen.
Ilmoitan siis mukaan Special Hobbyn 1/72 Piaggio P.108 mallin.

Nelimoottorisia italialaisia ei ole koskaan liikaa :-)
9 kappaletta Academyn g-Mersuja sekä A-modelin F-4 rungot kasattuna ja jotain muuta pientä. Näistä riittää tähänkin ryhmikseen.. Revellin G-10 pitäisi vielä konversoida G-14 AS-malliseksi, ehkä.
Hyvä Raimo! :)
Kun teitä P.108:n rakentajia on nyt kaksi, toisen kone täytyy maalata tällaiseen kaavioon. ;-)
Juho Tarkkanen kirjoitti:
Kun teitä P.108:n rakentajia on nyt kaksi, toisen kone täytyy maalata tällaiseen kaavioon. ;-)
No täplitysnaamiota nimenomaan olen tuohon suunnitellut. Sarjassa on muuten mukana niin paljon heiveröisiä resiiniosia, että mahdollisuudet mokailuihin ovat melko megalomaanista luokkaa - ainakin minun rajoitteisilla taidoillani. Saas nähdä kuinka äijän käy.
Juho Tarkkanen kirjoitti:
Eipä taida minun pensselöintitaidoillani tuo kaavio onnistua, taidanpa pitäytyä ihan tuossa kaksivärisessä kaaviossa. Ajattelinkin, että Raimo tuskin tyytyy mihinkään tylsään kaksivärikaavioon, onhan nuo italianpoikain täpläkaaviot niin komeita, mielenkiinnolla odottelen mitä sieltä on tulossa.
Laittakaa te muutkin sitten kuvia projektienne valmistumisesta tähän ketjuun.
Kuvathan kertovat enemmän kuin tuhat sanaa… ;)
Itse olen vieläkin Kittailu & Hionta hommissa.

Hiukan alkua…

A-modelin Bf 109 F-4 joka laatikossa erehdyttävästi muistuttaa Fine Moldsin mallia. Tässä tapauksessa sanalla erehdyttävästi on kaksi merkitystä… Loput ovat Academyn G-mallia. Suunniteltuja yksilöitä ovat :

R.A. :

F-4 Antonio Camaione
G-6 Giuseppe Ruzzin
G-6 Mario Bellagambi

A.N.R. :

G-6 Massimino Mancini
G-6 Giuseppe Pacini
G-6 Giovanni Spipaglia
G-14 Mario Bellagambi

Tämä lista nyt ei missään nimessä ole lopullinen, jotain saattaa pudota pois tai jos kaikki natsaa, pari mallia tulla lisää.
Jos joku ihmettelee että miksi pelkkiä Mersuja niin se nyt vain on minun mielestäni kaunein ihmisen rakentama lentävä tappokone koskaan. Italialaisia koneitakin hyllystä löytyy mutta niistä taas on tulossa Unkarin ilmavoimien yksilöitä joten..
Viimeksi muokattu 3.3.2011 22:39
Juha Tähtinen kirjoitti:
A-modelin Bf 109 F-4 joka laatikossa erehdyttävästi muistuttaa Fine Moldsin mallia. Tässä tapauksessa sanalla erehdyttävästi on kaksi merkitystä…
Juuri äskeittäin A-Modelin G-2 viimeistelleenä RA:n väreihin tiedän hyvin mitä tarkoitat… Hiomista ja kittausta riitti. Sovittelusta puhumattakaan. Mutta valmiina siitä tuli yllättävän hyvännäköinen malli. Ja kun G-2:sta tai F:ää ei ole juurikaan muuta tarjolla Fine Modelsin lisäksi. Italeriin en koske, joten olisikohan Hobby Boss se tie???