Pienoismallit.net

Naamioverkko 1:32 kypäriin?

Morjens!
Tarvitsisin apua, minulla on Airfixin WWII US Infantryjä.
Miten ja mistä voisin tehdä 1:32 (eli aika pieniä, n. 6cm?) kokoisille figuureille kypäriin naamioverkot, irroittamatta kypärää?

Ajattelin tämmöistä, ei liian tiheää verkkoa

Jos kuva ei näy, niin tarkoitan tavallista WW2 Amerikkalaisten kypärissä olevia verkkoja.
Yritä löytää sopivaa esim. sideharso, tietyntyyppiset teepussit, kangaskaupan "tyllit" tai askartelukaupan tarjonta. Kirppariltakin voi löytää vaatetangoista verkkoa mitä omituisimmista vaatekappaleista.
Olen tehnyt naamioverkkoa kypäriin sukkahousuista. Venytä palasta sukkahousua kypärän päälle; mitä enemmän venytät sitä harvemmaksi verkko käy. Tämän jälkeen pienet tipat pikaliimaa kypärän reunojen sisäpuolelle ja siisti reuna terävällä veitsellä.
Sideharso ei misään nimessä käy, se hajoaa aivan liian helposti.

Tarvitsisin myös vielä verkon liittämis-ohjeet, kypärä on kiinni päässä, joten siinä ei ole sisäpuolia.
Myös sopivan liiman kertominen auttaisi paljon, minulla on vain Revellin Contacta Professionallia.
Vedä kevyt lakka ensin harson päälle tai ruiskulla valmiiksi oikea väri. Sitoo hiukan verkkoa kiinni. Lakalla saat myös aika hyvin kiinnitettyä verkon kypärään.
Ei kai se sideharso mitenkään kauhean helposti hajoa? Pikaliimaa jo ehdotettiin, merkkejähän on monia joten se on sitten vaan saatavuudesta kiinni. Joka kaupasta pitäisi jotain löytyä, ihan perus markettikamaahan nuo on.
Revell yms. nesteliimat eivät tässä kohtaa ole kovinkaan toimiva ratkaisu. Niiden tarkoitus on liimata vain styreeniä styreeniin.
J Pokki kirjoitti:
Ei kai se sideharso mitenkään kauhean helposti hajoa?
Ei kestä sotaleikkejä?
Hyttysverkot, ainakin pienisilmäiset, nehän ei ole ihan pumpulia, tosin verkko on liian säännöllinen tällaiseen.