Pienoismallit.net

Aito Shep Paine myynnissä Sotheby´s huutokaupassa

Jep pyrkiä =), asiaan jos tuo kaupaksi menee, ja miksi ei menisi… kuka osallistuu kimppaan, ja ostetaan Shep pois kuleksimasta =) kierrätetään sitten osallistujien kesken mallia, jotta jokainen voi sanoa omaavansa aidon Shepin =P
Kuka v***u on Shep? Onko se joku kuka pitäisi tuntea, onko se joku kenet tunnen, mutta en muista? Onko se alan legenda jota ilman ei tätä harrastusta olisi olemassa? Onko se mallareiden pikasso? Mikä/kuka/missä/milloin ja ennenkaikkea miksi?
Katso googlesta :)
Tuosta diostahan on kuvia Painen kirjassa "How to make dioramas". Mittakaava on 1/18, scratchina tehty valo/varjolootaan.
No voi käsi ja päivää, kattelin tuon ukon omia sivuja. Mallareiden michelangelo taitaa olla tämä herra.
Juuri tuo Pasin mainitsema (ja se psv- kirja) opus mielestäni on minulle eniten opettanut mallailusta. Kuten myös Tamiyalle ja Monogramille tehdyt mallit (esim B-29:n mukana ollut opas). Ei pelkästään kikkoja vaan asennetta ja ymmärrystä ettei tämä ole kutistamista vaan jotain enemmän. Erityisesti sommittelu ja "storyline" on noiden perintönä minulle sitä mikä erottaa dioraamojen jyvät ja akanat. Itse en olekaan edes yrittänyt 20 vuoteen… En kyllä harrasta avantouintiakaan eli luonteen heikkoudesta on kyse.

Joka tapauksessa erinomainen osoitus siitä että tämäkin touhu on ainakin jonkun mielestä muuta kuin osien liimaamista yhteen ja poikien/ukkojen pitoa pois pahanteosta. Mikä on tietysti hyvä asia sekin :-)
Painetta luusereille… tuohon aikaan kun Paine noita rakenteli ei kaikkea saanut valmiina kaupasta,no nyt sitten sais koko teoksen…
Kyllä Shepin kirjat on luettu, toin mukana matkalta 20 vuotta sitten ja vieläkin kuranttia kamaa, ehkä Shepin maalaustyyli on hieman jäänyt näiden migien ja wilderien jalkoihin. Nevertheless yksi suurista inspiroijistani kautta aikain…