Pienoismallit.net

Liiman tuhrima tuulilasi

Vinkkinä voi myös mainita, että markettien kosmetiikkaosastoilta löytyy naisten kynsien hinkkaamiseen tarkoitettuja välineitä, joita olen itse käyttänyt menestyksekkäästi vastaavissa tilanteissa.
Toisinaan voi olla helpompaa askarrella kokonaan uusi tuulilasi. Evergreenin, Plastructin asetaattilevystä tai erilaisista pakkausten mukana tulevista kirkkaista levyistä alkuperäistä "lasia" mallina käyttämällä saa kohtuullisen helposti syntymään uuden tuulilasin joka on sitäpaitsi lähempänä mittakaavaansa kuin mallivalmistajien toimittamat panssarilasit - jotka usein vielä vääristävät näkymän sisätiloihin.
Onko muuten näitä tuulilaseja, laskutelineitä, propelleja sun muita "herkemmin pilaantuvia" osia saatavissa mistään irrallisina? Varmaan itse kullekin on sattunut rakentelussa haaveri ja vaikka laskuteline on katkennut niin ikävästi ettei itse fiksaamalla saa kuin tyydyttävän lopputuloksen…
Esimerkiksi kuomuja on kyllä saatavana joillekin konetyypeille tarvikesarjoina, mutta hintaa tulee yleensä enemmän kuin uudelle mallille. Paras pelastus on yleensä ns rojulaatikko, eli kun malleja jonkin aikaa kasaa, niin käyttökelpoisia ylijäämäosia alkaa kasaantua. Kuomun voi tehdä kyllä itsekin, foorumilta löytynee ohjeita. Enkä ole tähän mennessä törmännyt laskutelinevaurioon, joka ei olisi korjattavissa. Samoin potkurin pitäisi olla korjattavissa ellei sitä sitten ole pudottanut silppuriin tai kuuman levyn päälle.
Paras tapa estää kirkkaiden osien huurtuminen on varmasti käyttää liimaa joka ei huurru, mutta löysin youtubesta mielenkiintoisen pätkän jossa huurtunut lasi olisi saatu taas kiiltämään. En ole ennen uskonut tai kuullut minkään auttavan tähän?? Nyt kuit tenkin tämä heppu kertoo poistaneensa huurut kirkkaalla lakalla… www.youtube.com/watch?v=AzTPyFlAVGU&feature=youtube_gdata_player
Viimeksi muokattu 19.12.2011 13:08 +
  • Siirsin tämän omana keskustelunaan aloitetun viestin osaksi tätä jo olemassa olevaa samaa aihetta käsittelevää keskustelua. Tomi Filppu
Ei muuta kuin joku testaamaan. Itse tosin uskon että akryylilakalla pelastaminen on ollut puhdasta onnea.
Antti Tirri kirjoitti:
En ole ennen uskonut tai kuullut minkään auttavan tähän??
Lasiosien huurteen saa ihan varmasti pois hiomalla, kiillottamalla ja dippaamalla lopuksi lattiavahaan. E.m. videon huurunpoisto perustunee siihen että hyvällä tuurilla nuo 2 ensimmäistä vaihetta voi jättää väliin?
Ja lattiavahaan dipattuun osaan ei pitäisi huuruja tullakkaan, ainakaan pikaliimasta. Saman asian saattaa ajaa muukin lakka, kokemusta ei kylläkään ole, mutta kokeilemallahan se selviää.

Paras keino tosiaan on käyttää huurtumatonta liimaa, itse olen suosinut viimeaikoina Gator's Grippiä.
Tässä lähdin liikkeelle, kynsienkiilloitus viila/kiilloitin tikkulla.

Tuon jälkeen kiilloitin Tamiyan kiiloitus tahnoilla ja lopputulos alla.

Täällä muitakin kuvia picasaweb.google.com/puhuvapensas/69Corvette#
eikö mukamas ole helpompaa keinoa kuin hiominen