Pienoismallit.net

Jenkkivalmistajien Sarjojen Laatu.

Tuosta AMT:n Cameosta on kai olemassa kaksi eri muoteilla (ainakin osittain) valmistettua sarjaa. Tuohon lavanpuoliskojuttuun en ota kantaa, mutta aikaisempi esitys Cameosta oli kait ylipäätään huonompi kuin nykyisin markkinoilla oleva.

AMT:llä on toki myös huonoja ja erittäin vanhoja sarjoja tarjolla, mutta jotenkin ajattelisin niiden sarjojen, jotka aiemmin olivat MPC:n tuotantoa, olevan hitusen heikompia. Noin niinkuin yleisesti ottaen?

Muuten, nykyisin AMT:n loodassa oleva, entinen MPC:n Dodge Monaco ei liene sama malli, joka itselläni on AMT:n pakkaamana Joker Goon Car/ Gotham City PD? Ainakin nettikuvissa malli ei näytä samalta.
Itse ainakin tarkoitin tätä Cameon sarjaa. Tuosta toisesta en tiedäkään mitään, pitäis kyllä hankkia vaikka mulla tuollainen yksi raatona onkin… Mä olen samaa mieltä, että nuo MPC:n mallit olisi ehkä vähän huonompia, kuin nämä AMT:läiset. Toi MPC:n '70 Suber Bee tuntuu ihan kivalta mallilta, mitä nyt kuvista olen (ja muiden kirjoituksista) ymmärtänyt… Mulla on AMT:n versio aiheesta. Veikkaisin noiden olevan hyvin lähellä toisiaan. AMT:n on ainakin hyvä. MPC:n '57 Corvette, tämä on melko huono sarja. Osat ei sovi ollenkaan ja ne on aikamoista kökköä välillä. Esim katto, joka on siis irroitettava, kannattaa suosiolla jättää pois, jos ei halua kittailla. Flippi ei toimi, pakosarjojen liimaaminen hirveetä ym. Karsea malli suorastaan, parempiakin löytyy samasta aiheesta. Monacosta: Tarkoitatko Dukes Of Hazzard versiota…? Mun mielestä se on aika samaa kun tuo Joker Goon Car…
Jepu, Hasardi-versiota tarkoitan. Tätä Monaco-sarjaa en ole nähnyt livenä, mutta kuvista päätellen takaluukun kansi on eri mallia, muistuttaen enemmän Dodge Royal Monacon vastaavaa ja takavalotkin näyttäisivät olevan eri mallia. En enää vuosiin ole vanhojen ja - ah niin hienojen - kunnon amerikaanojen kanssa touhuillut ja näin ollen alkaa tuo erotusdiagnostiikka jo hieman lipsua.

Katsopa galleriasta 1977 Dodge Monaco-mallia. Tämä on se AMT:n malli, joka siis on myös minulla. Kuvissa näkynee erimallinen takapelti sekä erilaiset takavalot? Mutta MPC:n versio lienee jokatapauksessa hankkimisen arvoinen. Varsinkin jos malli on eri kuin AMT:n.
Viimeksi muokattu 5.9.2010 15:55
Muuten en AMT:stä tiedä mutta ainoo AMT:n mallin jonka oon tehnyt on F&F Mitsubishi Eclipse, ja siinä on pakosarja väärällä puolella moottoria.
PhantomII kirjoitti:
Muuten, nykyisin AMT:n loodassa oleva, entinen MPC:n Dodge Monaco ei liene sama malli, joka itselläni on AMT:n pakkaamana Joker Goon Car/ Gotham City PD? Ainakin nettikuvissa malli ei näytä samalta.
Kannen kuva on mielikuvituksen tuotetta, perä on 2d coupe-Monacosta, mutta jotenkin siihen on saatu piirretyksi neljä ovea?! Sama outo kuva oli aikanaan Airfixin merkillä myydyssä versiossakin. Sisältä kuitenkin löytyy vanha AMT/MPC Goon Car Monaco 4d sedan.
Juho Mäkirinne kirjoitti:
Muuten en AMT:stä tiedä mutta ainoo AMT:n mallin jonka oon tehnyt on F&F Mitsubishi Eclipse, ja siinä on pakosarja väärällä puolella moottoria.
Miten voi olla mahdollista. Eikös näissä mitsuissa ole moottori poikittain?
Mulla on muuten kanssa pakosarja väärällä puolella Tamiyan Renault Alpinessa… Koska toi on tollanen ei niin vakava malli ole, en sitä ala korjaamaan…
No jos näin kerran on, että Hasardi-Monaco on vanha kunnon AMT:n malli, niin ei ku ostamaan. On ihan mukava malli Monacosta. Ja poliisiautojen mallailijoille myös varteenotettava aihio. Pitääpä vielä hankkia yksi - tai kaksi?
Tuota rellua näyttäisi olevan sekä vasemmalle että oikealle puhaltavana mallina.
Niko Lindström kirjoitti:
Mulla on muuten kanssa pakosarja väärällä puolella Tamiyan Renault Alpinessa..
Asioista voisi ottaa selkoa ennenkuin moittii malleja.

Jope L tänään 19:49
Tuota rellua näyttäisi olevan sekä vasemmalle että oikealle puhaltavana mallina

Olet aivan oikeassa.