Pienoismallit.net

Tupolev Tu-22M3 Backfire C

Moro,

Nyt pitää kysyä teiltä neuvoa, olen yrittänyt etsiä kuvia ko. koneen pommi/ohjustilasta. Kovin tuntuu olevan kortin alla kuvat. Scalemodels.ru käyty läpi, airlainers.net käyty läpi.
Plus värikuvalliset ohjeet väittävät että ohjukset olisivat sinisiä ??? samanvärisiä kuin laskutelinetilat.
Olisiko tästä sivusta apua?
Eipä niitä taida hirveästi olla julkaistu. Uudemmissa venäläisissä kirjoissa voisi olla. Tällainen sivu on netissä:
www.ausairpower.net/APA-Backfire.html
Jees. Kiitokset näistäkin linkeistä

kyllähän noi siniharmaalta näyttää… kun taas tila ei todellakaan näytä "keltaisenvihreältä" :D
Sinisenharmaita taitavat pääasiassa olla, tosin joitakin kuvia on ainakin Kh-22 (AS-4)-ohjuksista jotka on enemmän alumiinin/teräksen värisiä. Pommikuilu on varmaankin samaa vaaleata harmaata kun telinekuilutkin. Vanhemmissa koneissa ainakin telinekuilut taisivat olla "vankileirinvihreitä" ja osassa koneita vanteet ovat vihreät telineiden ja kuilujen ollessa harmaat.

www.military-today.com/aircraft/tupolev_tu-22m_backfire_l1.jpg
Viimeksi muokattu 3.6.2010 15:24
Laitatko koneeseen muuten ulkoista kuormaa? Jos laitat, niin tietääkseni ainakin Kh-22:lla aseistettuja yksilöitä on lennetty pääasiassa kahdella ohjuksella ja nimenomaan siipiripustimissa. Tällöin ei pommikuilun luukkuja tarvitse vaihtaa sellaisiksi, joissa on ohjukselle syvennys.

mil.news.sina.com.cn/p/2008-09-21/0922522330.html

red-stars.org/spip.php?article83
Parempia kuvia ohjuksista löytyy vaikkapa wikipediasta: Kh-15 ja Kh-22. Kh-15 siis harmaa ja Kh-22 alumiini (paitsi harjoitusversio punainen). Katso myös litnik.in.ua/content/view/265/82/.
A Lappalainen kirjoitti:
Laitatko koneeseen muuten ulkoista kuormaa?
Itse asiassa laitan kaiken kiinni mitä mukana tuli. Ja kiitos jälleen noista linkeistä. Enköhän mä ehkä jotain saa aikaiseksi…
Pekka Honkanen kirjoitti:
Parempia kuvia ohjuksista löytyy vaikkapa wikipediasta: Kh-15 ja Kh-22. Kh-15 siis harmaa ja Kh-22 alumiini (paitsi harjoitusversio punainen). Katso myös litnik.in.ua/content/view/265/82/.
Mä mietinkin mikä toi punaisella maalattava oikein oli…eli ei tule harjoitusversiota.
Hyvä referenssi mallin rakentamiseen löytyy täältä:

http://www.flankerman.fsnet.co.uk/modl_tu-22.html

Sivuilla ohjaamokuvat ym. Ja se pommikuilu on mun muistin mukaan kyllä keltaisensävyinen. Seisoin koneen alla RIAT:ssa 1998 kun se aukaisi pommikuilun luukut ja kuvasin koko kuilun. Tähän hätään en dioja valitettavasti löydä.
Perttu kirjoitti:
Hyvä referenssi mallin rakentamiseen löytyy täältä:

http://www.flankerman.fsnet.co.uk/modl_tu-22.html

Sivuilla ohjaamokuvat ym. Ja se pommikuilu on mun muistin mukaan kyllä keltaisensävyinen. Seisoin koneen alla RIAT:ssa 1998 kun se aukaisi pommikuilun luukut ja kuvasin koko kuilun. Tähän hätään en dioja valitettavasti löydä.
Damn!!!

Jos vain löytäisit ne niin olisi enemmän kuin tyytyväinen…ja kiitos linkistä…