Pienoismallit.net

Siirtokuvat hävinneet

No Kävipä sitten näin että hävisi F&F Suprasta siirtokuvat. Pystyykö siirtokuvia mitenkään tulostaa tai kopioida netistä. En tarkoita vain Supraa vaan ihan myös jos jostakin nettisivulta voi saada mainossirtokuvia ilmaiseksi.
Viimeksi muokattu 14.6.2010 15:05
Ne ovat vesisiirtokuvia, eivät tarroja. Siirtokuvia voi tulostaa itse siirtokuvakalvolle, jota saa pienoismallikaupoista. Mainoslogoja ym. kuvia voi tietysti pienentää kuvankäsittelyohjelmilla ja tulostaa niitä siirtokuvakalvolle.
Antti Lappalainen kirjoitti:
Ne ovat vesisiirtokuvia, eivät tarroja. Siirtokuvia voi tulostaa itse siirtokuvakalvolle, jota saa pienoismallikaupoista. Mainoslogoja ym. kuvia voi tietysti pienentää kuvankäsittelyohjelmilla ja tulostaa niitä siirtokuvakalvolle.
Kiitos vinkistä.
Onnistuuko tuommoinen kalvotulostus laserilla vai meneekö liian kuumaksi vrt. mustesuihkuun?
Lasertulostimille tarkoitettuja kalvoja on olemassa. Mustesuihkujen kanssa pitää muistaa se, että valitettavan monilla musteilla on taipumus liueta veteen.
Kalle Rantanen kirjoitti:
Mustesuihkujen kanssa pitää muistaa se, että valitettavan monilla musteilla on taipumus liueta veteen.
Niin ja tämän takia niiden päälle laitetaan jotain läpinäkyvää veden kestävää ainetta, esim, Microscalen Liquid decal film:iä tai lakkaa.
Antti Lappalainen kirjoitti:
Saako kalvoja askartelu liikkeistä?
Ainakin Kuivalaisella on ja Harrasteessa.
Älä laita koko arkkia tulostimeen, vaan koetulosta ensin kuva tavalliselle paperille ja leikkaa tuon kuvan päälle sopiva määrä siirtokuvapaperia teipillä kiinnitettynä. Tällä tavalla siirtokuvapaperi kestää pidempään. Muutenkin kannattaa tehdä tavalliselle paperille koetulostuksia eri kokoisina, niin ei tuhlaudu kallista siirtokuva paperia.