Pienoismallit.net

Vallejon primer

Kertokaapa käyttökokemuksia,arvoisat kanssamallarit!
Itselleni kävi juuri grande katastrofi kyseisen tuotteen kanssa…
Kokemukseni vähän jakautuu tuohon tököttiin. Aluksi en sekoittanut hyvin ja maali alkoi krakeloitumaan mallin pinnassa ja se ei edes lähtenyt putkimiehellä irti mallista. Jatkossa ravistin purkkia ohjeenmukaisen ajan ja ylikin jolloin tavara alkoi toimia sen mukaisesti. Vielä hieman karsastan tämän primerin käyttöä…
Krakleerasi totaalisesti. Sekoitin raivokkaasti reilusti yli minuutin… Malli oli pesty ja täysin kuiva,maalikerros ohut ja hädintuskin peittävä.
Eipä ollut Tamiyan primeriä käyttäessä ongelmia koskaan.
Viimeksi muokattu 5.2.2010 19:47
Tykkäsin kovasti silloin kun se oli sitä beigehtävän väristä tavaraa, joskus muutama vuosi sitten. Peitti hyvin ja kuivui nopeasti. Pinta jäi jotenkin hiukan karheaksi, mutta silisi oikein mukavasti kovalla servetillä tai vastaavalla paperilla pyyhkimällä.

Sitten vaihtui oikeasti harmaaksi aineeksi, johon petyin kovasti. Tuli ulos purkista hirveällä volyymillä ja jätti kuivuttuaan ruman appelsiinipinnan. Lähetin sähköpostia firmalle. Pahoittelivat tapahtunutta ja kertoivat että spraymaalit ovat ainoat joita eivät valmista itse, ja että primerin tyyppiä oli ollut pakko vaihtaa useaan kertaan, muuttuneiden EU-säädösten takia. Lähettivät tuoreinta sorttia olevan purkin, joka olikin parempaa, muttei niin hyvää kuin se vanha.

Tässä vasta Aeroscalella yksi kaveri kertoi tuoreiden ko. primerin (uusia purkkeja) toimineen hyvin. Itse en ole nyttemmin kokeillut.
No hitto,jouduinko siis alihankintalaadun uhriksi…
Sama homma täällä…kauheaa jälkeä tuli,sekoituksesta huolimatta.Suli vielä muovin pintaan tosi tiukasti eikä lähtenyt millään myrkyllä irti.Piti tilata Eduardilta uudet siivet lentokoneeseen.Valkoista laatua käytin..en käytä enään.
Abramsin alarunko ja telapyörät tosiaan pilalla…
Mulla on sa-2 rekan runko pilalla, mutta se ei näy onneksi kuran alta pohjasta.
Sama täällä. Sen kerran kun olen tuota ainetta käyttänyt niin kohteena oleva malli meni täysin pilalle. Tämän katastrofin jälkeen kokeilin tuota useisiinkin testikappaleisiin, siten että ravistin purkkia voimakkaasti usean minuutin ajan. Jälki tuntuu olevan ihan yhtä huonoa vaikka tuota miten ravistelisi. Täysin käyttökelvotonta tavaraa ainakin tuo minun kappaleeni.
Just… Tosiaan itsekin ravistin purkkia todella antaumuksella.
Eli nyt tuolla kaapissa on orpona valmis Abramsin torni.
Viimeksi muokattu 5.2.2010 23:04