Pienoismallit.net

Nuorten arvostelu

Kyllä tuo oli täällä ihan luettavissa tosin ylläpito on kyseisen kommentin poistanut, mikä tietenkin oli ihan oikein.
Kallelle:
Lainaus:
Vaikka mallari olisikin tyytyväinen malleihinsa, mikä lienee harvinaista itse kullekin, niin hän saattaa tuoda tekosensa näytille.
Tuosta päästään siihen tosiasiaan, ettei kaikilla riitä itsekunnioitus tietylle tasolle. Ei tämä sivusto ole mikään "opetusohjelma", vaan ainut Suomalainen saitti, joka sallii sivuston käyttäjiltä "leväperäisyyttä".
Useat junnut tuovat esille "so**aa", mutta monella junnulla on taito hallussa. Joten ei yleistetä ja jatketaan hampaiden pureksimista, vaikka välillä kiehuukin.
Itse en lue itseäni "rankkoihin kommentteihin" alistuvaksi, mutta välillä tekisi mieli…;)
Jos itsetunto ei kestä kommenttia liian paksusta maalista, ja ottaa siitä "nokkiinsa" ei liene oikealla tiellä harrastuksen maailmassa.
Kovasti epäilen, että nämä asiattomuudet ovat löytyneet juurikin niiden sääntöjen vastaisten mallien kohdalta.
Kyllä varmaankin näin on, toisaalta täällä sivustolla käy paljon muitakin kuin harrastajia ja hei eivät aina huomaa mistä on kyse. Sen vuoksi kannattaa hiukan harrastaa kielenkäytössään itsesensuuria.
Epäilemättä kaikki koskaan annetut kommentit ovat tietokannan syövereissä tallella vaikkakaan eivät näkyvillä meille taviksille. Eli jos me jotain poistamme, niin me poistamme sen näkymästä, emme kannasta. Tuo on jo Tomin oikeusturvan kannalta aika oleellinen juttu.

Joten jos asiattomuuksia on sanottu, niin ne voidaan varmasti verifioida

/marko
Aikani seuranneena keskustelun kulkua.Lienee sananen minultakin paikallaan, itte oon tälläinen aloittelija joka rakentelen kaikenlaisia malleja.Nyt on tosin panssarit vallannut minut.Mutta asiaan! junnuille on hyvä antaa kommenttia ja palautetta missä menty metsään ja missä onnistuttu.Näitä mallailun saloja ei opita hetkessä ja usein kantapään kautta.Mutta minusta tuolla ohjeissa kun lisäät kuvia galleriaan on hyvä lause mikä tiivistää koko jutun idean(ainakin omasta mielestä)MIETI MOTIIVEJASI.On aika selkeästi sanottu ja pitäisi ymmärtää nuoresta vaarriin asti.Jos haluaapi kehittyä ja ottaa vakavasti neuvot ja niksit mitä muut mallarit tarjoaapi, niin kyllä kehityksen näkeepi mallarin malleista.Toisille kehitys on hitaampaa ja toiset oppii nopeammin.Tietyssä määrin asiallisesti kun antaa palautetta missä on parannettavaa ja missä on onnistuttu ja niin pitäisi ymmärtää, ettei kukaan kettuile vaan antaa vinkkejä.Tosin moniko nuori nuista neuvoista ja nikseistä välittääpi? Mutta suurin osa varmaanki.Jatkuvaa opettelua tämä itselle on ja samalla myös antoisaa.Ei muuta ku kohti uusia malleja.
jarno törmänen kirjoitti:
Tosin moniko nuori nuista neuvoista ja nikseistä välittääpi?
Selvästi useampi kuin kokeneemmista mallareista… Tältä ainakin vaikuttaa. Nuoret eivät ole vielä jumiutuneet siihen omaan tapaansa tehdä malleja ja ovat siten valmiimpia ottamaan vinkkejä vastaan.
Poistin tästä täysin offtopiciksi menneestä ketjusta 53 viimeisintä viestiä, jotka käsittelivät vain ruisku- ja sivellinmaalausta sekä formulakuskeja ja vaikka mitä kummallista.

Tämän keskustelun varsinainen aihe on kuitenkin varmasti mietiskelyn ja keskustelun arvoinen jatkossakin, joten en tätä lukitse, mutta pysytäänhän jatkossa kuitenkin itse aiheessa tämänkin otsikon alla.
Kalle Rantanen kirjoitti:
jarno törmänen kirjoitti:
Tosin moniko nuori nuista neuvoista ja nikseistä välittääpi?
Selvästi useampi kuin kokeneemmista mallareista… Tältä ainakin vaikuttaa. Nuoret eivät ole vielä jumiutuneet siihen omaan tapaansa tehdä malleja ja ovat siten valmiimpia ottamaan vinkkejä vastaan.
Jos uskomme että nuoret ottavat neuvoja vastaan, niin silloin kannattaisi varmaan aina junnujen malleja arvioidessa myös jättää sanallinen (rakentava) kommentti. Itse olen sitä mieltä että tämä kannattaisi tehdä pakolliseksi (mutta jotenkin aavistelen että Tomi ei varmaan tällaista muutosta halua tehdä); menisin niinkin pitkälle että junnujen mallien kanssa voisi aina nähdä kuka on antanut mitkäkin pisteet…
Ora Lassila kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä että tämä kannattaisi tehdä pakolliseksi (mutta jotenkin aavistelen että Tomi ei varmaan tällaista muutosta halua tehdä); menisin niinkin pitkälle että junnujen mallien kanssa voisi aina nähdä kuka on antanut mitkäkin pisteet…
Miksi junnuja pitäisi kohdella eri tavalla? Ja tietenkään emme edes tiedä ketkä ovat junnuja. Voisin minäkin väittää olevani Hektor 12v Kiteeltä.
Pakollinen kommentointi on taas edelleen huono idea. Miksi kommentoida jos ei ole mitään kommentoitavaa? Minun silmiini näyttää siltä, että junnut saavat ihan mukavasti palautetta ilman mitään pakkojakin.