Pienoismallit.net

Revellin kitti

Hei, ostin tässä vähän aikaa sitten revellin kittiä. Miten tököttiä käytetään: Ohennetaanko? Onko muita toimenpiteitä ennen kittausta?
Mä olen käyttänyt sitä ihan normaalisti; ensin otan esim. hammastikun päähään kittiä ja levitän saumaan, annan kuivua kunnolla ja hion liiat pois.
Juu näin minä jo kerkesin kokeilemaan.
Ja yhä edelleen kitin kanssa ja varsinkin hionnan kanssa tuskailevana- kannattaa antaa itselleen aikaan tuon homman oppimiseen. Hyvän kittauksen ja hionnan oppimiseen menee aikaa ja vaivaa- näin ainakin omalla kohdallani on käynyt ja käy yhä edelleen :)

/marko
Tuolla revellin kitillä on muuten myös sellainen ominaisuus, että kitin tinneri erkanee. Eli kun tuubista ottaa tavaraa pihalle ensin ulos tulee hivenen kirkasta nestettä ja sitten sitä valkoista kittiä.

Itse olen törkännyt tuubista hivenen esim. pahvin päälle ja sekoittanut siinä tuon tinnerin mukaan. Näin saa itselleen hivenen lisää aikaa kitin levittämiseen ennen kuin kitti alkaa kuivaa.

Levitysvälineitä on varmaan yhtä monta kuin on käyttäjiäkin. Hammastikku on hyvä vaihtoehto. Suuremmissa kittaus kohteissa käytän muovi soiroa ja toisinaan ei-aktiivikäytössä olevaa mallailuveitsen terää. Levitysvälineen asento määrää myös kuinka paljon kittiä sitten malliin lopulta päätyy.

Eipä muuta kuin kokeilemaan ja oppimaan…
Juu nestettä tuli ensin ja mietin että mikä mättää, kiitos neuvoista.
Hiomiseen kannatta kokeilla myös vesihiontaa. Tulee huomattavan hyvää jälkeä. Revellin kitistä ei ole kuin hataria muistikuvia, mutta ainakin Squadronin kitillä olen siirtynyt käyttämään mahdollisimman paljon vesihiontaa.
Olkoot kitti minkä tahansa valmistajan… Kittaa, hio, kittaa, hio, kunnes silmä hyväksyy. ;)
Kannattaa kokeilla hiottua kohtaa sormella koska silmä ei näe kaikkea mutta sormi tuntee.
^…ja silmä näkee paremmin pohjamaalin jälkeen.