Pienoismallit.net

Az modelssin VL Pyry

Tässä viime aikoina kävin kuivalaisella ja huomasin silmäänppistävän AZ Modelsin VL Pyryn ja ostin sen ,koska olen suomi mallien suuri ystävä .Mutta nyt onelmia ovat nuo hartsi/resiini osat ,joten kysyisin (koska aloittelija)millä liimalla nämä hartsi/resiini osat sitten liimataan? Kiitos etukäteen tiedoista:).
Pikaliima on ainoa tapa mitä minä tiedän, jotkut mestarimallarit tietävät enemmän. Jos muoviliimalla lähdet liimailemaan, lähtee tapahtumaan karmeuksia.
Gators grip on hyvä vaihtoehto pikaliimalle hartsiosia liimattaessa. Kuivalaiselta on saanut sitäkin.
Kiitos,kiitos .
Voisinko käyttää resiiniosien liimaamiseen epoksiliimaa? Pikaliimaa löytyy kyllä muuten, mutta sen kuivumisaika on niin lyhyt, että isompien osien (lentokoneiden rungonpuolikkaiden jne.) asettelussa voi tulla turhan kiire. Joka tapauksessa kiitos tuosta vinkistä, olisin itse muuten todennäköisesti pilannut tuoreimman projektini (ensimmäistä kertaa resiinin kanssa tekemisissä minäkin).
Epoksi käy myös.
Ismo Sillanpää kirjoitti:
Voisinko käyttää resiiniosien liimaamiseen epoksiliimaa?
Kyllä, epoksi on usein jopa parempi ratkaisu ja saumastakin tulee monesti kestävämpi. Itse käytän hyvin harvoin pikaliimaa resiiniosissa, mieluiten epoksia tai mainittua Gatoria.
Ok, kiitos neuvosta.