Pienoismallit.net

Nuorten mallareiden innostaminen

Itse alotin tän homman keväällä kun huomasin kaupan hyllyllä erilaisia revellin malleja nii siitä se lähti. Itse sain kaverin mukaan kun hänen kanssa pelattiin sotapelejä ja huomattiin että tommoset masiinat ois hienoja koristeita hyllyllä :)
Minä olen (luullakseni) innoittanut yhden täälläkin esiintyvän tekijän tämän jalon harrastuksen pariin ja tietääkseni hän on jo antanut vaikutteita seuraavallekin sukupolvelle ("mä haluun lähettää kuvia samalle sivulle ku mun setäkin")
Itse "nuorena" mallarina tahtoisin kirjallista palautetta. Se, että olen yli 40- vuotias, ei tarkoita sitä, että on tullut tehtyä tällä saralla jo kaikki ja osaa jo perusjutut.
Keväällä 2008 ostin Nikkarista Shermannin, Dragonin valmistamana (HVSS, 105mm)… Siitä nälkä lähti kasvamaan…
Asunto on "täynnä" pahviboxeja, maaleja, liuottimia, ruiskuja, kompuroita, niinkuin vaimoke sanoo…
Moni asia silti mietityttää, jonka löytää mahdollisesti kantapään kautta, esim kuivaharjaus, pigmentit, litkutus, etc…
Ei ikä ole välttämättä esteenä sanalle "Junnu"… ;)
PS. Haastanko syrjinnästä??… ;)
Tero Lammimetsä kirjoitti:
On se. Sana jota haet, lienee aloittelija.

Tämän keskustelun otsikoksi sopisikin yhtä hyvin Aloittelevien mallareiden innostaminen, sillä moni sanottu asia pätee ihan hyvin ikään katsomatta.
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Tero Lammimetsä kirjoitti:
On se. Sana jota haet, lienee aloittelija.

Tämän keskustelun otsikoksi sopisikin yhtä hyvin Aloittelevien mallareiden innostaminen, sillä moni sanottu asia pätee ihan hyvin ikään katsomatta.
Olet oikeassa, en pääse "C-junnuihin" taklaamaan viattomia…;)
Noniin kerhot pyörähtivät käyntiin ja pienoismallikerhoon ilmottautui 12 joukossa yksi tyttökin. Ja kun kyselin mitä haluaisi rakennella niin kuulemma samoja juttuja kun pojattkin. Ihan hieno vastaus mielestäni.

Historia kerhoon ilmestyi kymmenkunta kaveria. Pojilla onki heti alkuun edustustehtävä kun paikalliset sotaveteraanit vaimoineen on kutsuttu yläasteelle kahvitilaisuuten, sekä tutustumaan kerholaisten viime lukuvuodella rakentamiin töihin.

Eli jonkinlaista nuoriso toimintaakin on olemassa. Tosin noissa määrissä talven aikana jonkinlaista eloa on joku menee ja taas toinen tulee tilalle. Mutta pääasia että käydään kuitenkin kokeilemassa ja aina joku jää koukkuunkin.
jarkko kirjoitti:
Minä olen (luullakseni) innoittanut yhden täälläkin esiintyvän tekijän tämän jalon harrastuksen pariin ja tietääkseni hän on jo antanut vaikutteita seuraavallekin sukupolvelle ("mä haluun lähettää kuvia samalle sivulle ku mun setäkin")
Sieltähän se innostus lähti ja toivon mukaan olen jonkinlaisen kipinän saanut siirretyä eteenkinpäin.
Aiheeseen liittyen toivoisin, että ennen kuin täällä porukat heittää jotakin ilkeätä tai sarkastista vastausta "tyhmiin" (onko edes sellaista!) kysymyksiin, niin voisitte edes sekunnin miettiä onko kysyjä mahdollisesti juniori…
Omille pojilleni olen yrittänyt ainakin opettaa, ettei tyhmiä kysymyksiä olekaan. Kaikkein paras kysymys tälläkin foorumilla olisi "miksi". Tuntuu siltä, että tämä nuori sukupolvi alkaa jo onneksi uskaltamaan kysyä ja kyseenalaistamaankin asioita.
Mika A.C. Heikkilä kirjoitti:
Aiheeseen liittyen toivoisin, että ennen kuin täällä porukat heittää jotakin ilkeätä tai sarkastista vastausta "tyhmiin" (onko edes sellaista!) kysymyksiin, niin voisitte edes sekunnin miettiä onko kysyjä mahdollisesti juniori…
Olen täsmälleen samaa mieltä! Tämän foorumin tarkoitus kait on edistää harrastusta kokonaisuutena pitkäjänteisesti?
Sarkastinen välihuuto alkaa/

Dilbertin periaatteesta:Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä- on vain tyhmiä ihmisiä 8)

/Sarkastinen välihuuto loppuu

/marko