Pienoismallit.net

Onko mallaus kallista?

Edullinen harrastushan tää on. Montahan mallia saan silläkin rahalla mitkä säästän tupakoinnin lopettamisesta?
Paavo Virolainen kirjoitti:
Montahan mallia saan silläkin rahalla mitkä säästän tupakoinnin lopettamisesta?
Itse lopetin 2vuotta sitten, meni aski päivässä, kaljotellessa paljon enemmän. Röökiaski maksoi about 4€. Voisi sitten laskea että kuukaudessa paloi rahaa savuna ilmaan noin 140 €, vuodessa vajaat 1700 egeä.
Sillä pyörittäisi melkoista mallailubudjettia, pro-tason välineillä.
Tästä ketjusta tuli n.20 vuotta vanha lehtikirjoitus mieleen jossa vanha USAn presidentti, muistaakseni Roosenveld sanoi:Elämä ei ole elämisen arvoista jos ei pysty käyttämään 60% tuloistaan harrastuksiin.
Pressan palkalla tämä on tietysti helpompi toteuttaa kuin duunarin liksoilla.
Minä en laske rahoja mallailuun, sitä menee kun menee, jos tietää, että on ylimääräistä laittaa malliin.(Yleensä sitä ylimääräistä järjestää pakolla kun eteen tulee herkullinen malli:)) Esim yli 100 euron hankinnat ovat pientä nykyään jo mallailussa jos saa kunnon paketin(mallin+härpäkkeitä). Tää on vaan niin mahtava harrastus että laittaisin ruokarahatkin malleihin jos se olis mahdollista:)
Onhan se kallista, kun ei ole vaki tuloja. Mutta säästypä tonni poikineen, kun ei tullu hommattua tota dinosauruksen p****lla toimivaa mopedia. Ja ne säästyneet eurot voi sijoittaa mallailuun: D
Antti Pentikäinen kirjoitti:
Minä en laske rahoja mallailuun, sitä menee kun menee, jos tietää, että on ylimääräistä laittaa malliin.(Yleensä sitä ylimääräistä järjestää pakolla kun eteen tulee herkullinen malli:)) Esim yli 100 euron hankinnat ovat pientä nykyään jo mallailussa jos saa kunnon paketin(mallin+härpäkkeitä). Tää on vaan niin mahtava harrastus että laittaisin ruokarahatkin malleihin jos se olis mahdollista:)
Juuri näin, veit sanat näppäimistöltäni!
Harrastus on turha ellei se vie kaikkia rahoja :-)
Kallishan mallailu harrastus on näin koululaisille. Mutta kyllä malleja tulee ostettua silti niin että tekemistä mallailun suhteen riittää.
Olen vähän samalla linjalla Eemelin kanssa.
Näin pikaisesti mietittynä malleihin koko sinä aikana mitä olen malleja rakentanut on rahaa mennyt noin tonni,
Ja tuohon on laskettu mukaan tarvikkeet.
Kyllähän se on aika iso summa rahaa näin 12 vuotiaalle :D
Mutta harrastus maksaa. ;)
Rahasummaa, minkä olen mallailuun pistänyt en uskalla edes laskea. Joka tapaukessa paljon ja eräiden mielestä aivan liikaa. Eemelin kanssa samaa mieltä. Päivääkään en vaihtaisi pois. Siis tota noin 1/35 vaunumallit olisi pitänyt löytää aikaisemmin.