Pienoismallit.net

Vallejo "flat aluminium"/"white grey"

Vallejon katalogista löytyisi otsikon mukainen väri mutta kun katsoo itse purkkia niin se näyttää valkoiselta. Kokeilin maalata pensselillä ja valkoiseltahan se näytti. Onko tämä Vallejon oma näkemys alumiinista? Vaimo haki purkin ku kävi kaupoilla…

Ja purkissa lukee white grey eikä flat aluminium. Googletessani löysin muutaman sivuston jossa tätä sävyä myydään nimellä flat aluminium / white grey. En ymmärrä koska nuohan ovat kaksi aivan eri sävyä… Vallejon katalogissa ei ole "white grey"-nimistä sävyä.
Vai ymmärsinkö väärin termin "flat aluminium"?
Kun katsoo Vallejon luetteloa, niin tuo 993(151) väri on tosiaan nimeltään "Flat aluminium". Se ei ole metallinvärinen alumiini, itseasiassa ModelColor-sarjassa ei metallista alumiinia olekaan, on vain Silver. ModelAir -sarjasta löytyy numerolla 062 alumiini ja 063 silver, näitä ei siveltimellä maalata, ainakaan isoja alueita.
Vallejon Flat aluminium/Grau Weiss=harmaalla taitettu valkoinen=maalarin valkoinen.Metalli sävy se ei ole mutta muuten käyttökelpoinen ja tervetullut lisä sävy valikoimiin.
Joo kyllä itsellenikin tuli mieleen Tikkurilan maalarinvalkoinen F157…
Kyllä nuo Vallejon nimet joskus johtaan kyllä 100% metsään. Esimerkiksi Copper Model Air sarjasta muistuttaa todella paljon normaalia metallia. Ei kuparista sävyäkään.
Kokeilin Vallejon tuotteita… (Maaleja). Ruisku ei tykännyt, minä en tykännyt, lienee taitopuolella tuo ongelma, mutta, ohenteita koetin, jos jonkinlaisia… (Myrkytön lienee trendinä… ;) )
Tero Lammimetsä kirjoitti:
Kokeilin Vallejon tuotteita… (Maaleja). Ruisku ei tykännyt, minä en tykännyt, lienee taitopuolella tuo ongelma, mutta, ohenteita koetin, jos jonkinlaisia… (Myrkytön lienee trendinä… ;) )
Se on näitä makuasioitakin, tykkään itse ruiskutella Vallejoa. :) Käytitkö muuten Model Color vai Model Air-sarjalaisia?
^Airia ruiskuun (ja sen monenlaista niksiä ohenteeseen… Ei vaan jaksa nostaa maalia)