Pienoismallit.net

Turbotus

Moi!
Olen tässä rakentamassa tällaista AMG Mercedes C-Class DTM:ää ja haluaisin rakentaa siihen tuplaturbo tekniikan, niin tarvitsisin vähän tietoa ja neuvoja miten turbon voisi rakentaa?
Kiitos jo etukäteen!!
Moro!
Selaappa tämä topic läpi niin sieltä löytyy kaikki ohjeet turbon tekemiseen.
Kiitoksia!
Tuosta on kyllä riittävästi hyötyä.
Uupuu kuvat tuolta sivustolta, ainakin mulla. Tietäiskö kukaan miten tuo tapahtuu?
Turbon teko menee sillain, että otat valurankaa, sitten pyöräytät tinaa siihen ympärille. Noin suurinpiirtein, itse en juuri turboa ole rakennellut, mutta Pro Chargerin tein juuri vähän aikaa sitten, Turbo näyttää aika pitkälti samalta, mutta hihnapyörää siinä ei tietenkään ole yms. Mutta ehkä tästä kuvasta saa jonkun käsityksen, miten tuo tina pitäisi siihen valurangan ympärille laittaa…

Kiitos. Tällä saadaan vähän lisää potkua baijerilaiseen…
onko sulla kuvaa Pro Chargeristä
Tuohon turbopakettiin on itse tehty; pakosarja, turbo, imusarja(sis. kaasuläppäkotelo, ruiskutus järjestelmä), välijäähdytin(ei kuvassa) ja silikoniletkut(kutistesukkaa)

Ei kovin vaikeaa, kun hetken googlettelee ja perehtyy asiaan ja harjoitus tekee mestarin ;) (turbon ahtopuoli tuli tehtyä ainakin 4 kertaa :D )
henri ristinen kirjoitti:
onko sulla kuvaa Pro Chargeristä
Siinä mun viestissä pitäisi yks kuva olla, mulla ainakin näkyy… Ja 1:1 kokoinen Pro Charger löytyy vaikka tuosta kuvasta:Linkki Oma on vielä kyllä kesken, mutta parusmuodot alkaa olla olemassa.