Pienoismallit.net

Tamiyan maalit

Paavo Virolainen kirjoitti:
Suomessa nuo on ryöstöhintaisia.Olen tilannut Puolasta Model making EU puljusta 2.02e kpl hintaan.Englannissa Modelhobbies kauppaa noita 1.13 puntaa kpl.
Pitää huomioida tosiaan, että nuo ovat 10 ml purkkkeja. Mallikauppa myy 23 ml purkkeja, jolloin Mallikaupan hinta on 0,25 e/ml ja Model Making EU:n hinta 0,20 e/ml.

£1,13 per purkki tarkoittaa sen sijaan enää 0,13 e/ml, joten se on kyllä jo melko merkittävästi edullisempi.

Harrasteessa oleva valikoima on todella suppea, vain muutamia omituisia sävyjä, eikä sinne ole ilmeisesti täydennyksiä tulossa.
LuckyModel Hong Kongissa myy Tamiyan akryylejä hintaan 1,28€/10ml:n prk. Itse olen sieltä tilaillut, postikulut ovat jääneet aina pienemmiksi, kuin jos olisin tilannut Suomesta.
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Harrasteessa oleva valikoima on todella suppea, vain muutamia omituisia sävyjä, eikä sinne ole ilmeisesti täydennyksiä tulossa.
ja osa taisi olla vielä polykarbonaatille tarkoitettuja erikoismaaleja.Ovat olleet jo useissa model expoissakin messutarjoomuksina.
EKo kirjoitti:
https://www.mallikauppa.fi/

Tuolta löytyy .

Edit. myöhästyin
No niin, oma maltti petti jälleen. Jotenkin toi mallikauppa jäi huomioimatta ja tilasin ne maalit sieltä Ameriikoista (15 kpl, 23ml purkeissa) ja hintaa luonnollisesti tuli: yhteensä 96,84 US $ kuljetuskustannuksineen. Elikkäs minun alkeellisen laskurini mukaan 6,45 US $/pullo!! Jiiihaaa!! Kyllä se on aina niin, jotta tyhmyydestä sakotetaan!!! Kuitenkin, maksan mieluummin ylimääräistä, kuin pakkosyötöllä tilaisin esim. Vallejon maaleja! Onkohan mallikaupassa niitä jatkossakin? Pitää ihan kysyä sieltä. Olen kokeillut kaikenlaisia maaleja ja Xtracolorin, Revellin ja Humbrolin emalit sekä Tamiyan acrylit ovat mielestäni parhaita!! Jep jep!
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Pitää nyt kysyä, että mitä noissa Tamiyan maaleissa on niin erikoista? Kun kaikki ylistää niitä aivan taivaallisiksi :). Itsellänikin on niitä vajaat kymmenen purkkia, mutta ei niissä mielestäni mitään niin über mahtavaa ole. Pidän itse enemmän lifecoloreista. =)
Seppo Valjakka kirjoitti:
hintaa luonnollisesti tuli: yhteensä 96,84 US $ kuljetuskustannuksineen.
Tuohon voit säädösten mukaan lisätä vielä tullin perimät maksut. En muista, että joutuuko maaleista vielä maksamaan alv:n lisäksi tullia. Itse olen EU:n ulkopuolelta tilannut vain pienempiä määriä maaleja kerrallaan, joten kustannukset ovat pysyneet aisoisssa.
Samuli Suonenvirta kirjoitti:
Pitää nyt kysyä, että mitä noissa Tamiyan maaleissa on niin erikoista? Kun kaikki ylistää niitä aivan taivaallisiksi :). Itsellänikin on niitä vajaat kymmenen purkkia, mutta ei niissä mielestäni mitään niin über mahtavaa ole. Pidän itse enemmän lifecoloreista. =)
Esim. Tamiyan matta on matta kun taas esim. Gunzen maalit tuppaavat aina jäämään puolikiiltäviksi. Ja omasta mielestäni sillä on vaikutusta, vaikka päälle vedetäänkin useampi kerros lakkaa.

Tamiyan akryylit ovat myös "helpompia" saada toimimaan ruiskussa- omalla ohenteella se toimii lähes aina. Taas kun vertaa Gunzen väreihin, joihin tarvitaan enemmän kokemusta ja tarkkaa isopropanolin annostelua.

Kuitenkin itse käytän enemmän Gunzen värejä, koska ole laiska ja ostan maalit valmiiksi eri sävyisinä, Tamiyan valikoima on suppeampi :)

/marko
Viimeksi muokattu 14.6.2009 08:38 +
Tamiyan emaliin olen tykästynyt kovasti -siihen yhteen purkilliseen, joka laatikossa pönöttää. Harmi vain, kun T:n emaleita on niin pieni väriskaala olemassa. Mielestäni ihan samalla viivalla Xtracolorin ja Model Masterin kanssa, joissain kohdin parempia, toisissa taas ei.
Tamiyan akryyleihin en ole niin tykästynyt, kuten en akryyleihin muutenkaan, mutta kyllä T ehdottamasti paras on maalattavuudeltaan niistä, joita olen kokeillut.
Karjalan Arska kirjoitti:
Seppo Valjakka kirjoitti:
hintaa luonnollisesti tuli: yhteensä 96,84 US $ kuljetuskustannuksineen.
Tuohon voit säädösten mukaan lisätä vielä tullin perimät maksut. En muista, että joutuuko maaleista vielä maksamaan alv:n lisäksi tullia. Itse olen EU:n ulkopuolelta tilannut vain pienempiä määriä maaleja kerrallaan, joten kustannukset ovat pysyneet aisoisssa.
Jep, kyllä tiedän. No, hyvästä kannattaa maksaa, muttei tietty nyt noin paljon. Pitää lähentyä sitä mallikauppaa!
Aiheeseen liittymätöntä. Klikkaa tästä nähdäksesi tekstin.
Huom! Pysythän aiheessa etkä ota tätä käyttäjän offtopiciksi merkitsemää sisältöä mukaan keskusteluun.
Samuli Suonenvirta kirjoitti:
Kyllä niissä vaan on pigmentit kohdallaan ja sekoittaminen, annostelu ruiskuihin muun muassa on helppoa. On niitä muitakin hienoja maaleja, mutta kuten mainitsin aiemmin, en kannata tätä EU:n F..n pakkosyöttöä.