Pienoismallit.net

Kuuluisat mallarit

Moog Konttinen oli muuten Punaisen Paroonin koneen kanssa Tampereellakin Pienoismallipäivillä. Heh sain samalla nimmarin vanhaan Punainen Parooni ja jerry Cotton lövyn kansiin. Niin ja Paavo Lipponen kuulemma kolmekymppiseksi asti, jos nyt sitten kuuluisuudeksi lasketaan.

Jari
Tämän päivän Aamulehdessä syntymäpäivähaastattelu 60-vuotiaasta sarjakuvataiteilijasta Tarmo Koivistosta ( Mämmilä ym ). " Työhuone paljastaa kaksi Koiviston intohimoa: sarjakuvat, joita hyllyt notkuvat ja sotilaskoneet, joiden pienoismallit liitelevät katonrajassa". Seuraava projekti Korkeajännitys-tarina 1944 Karjalan kannaksen suurhyökkäyksen ilmasodasta yhdessä poikansa Topi Koiviston ja käsikirjoittaja Markku Paretskoin ( Pahkasika ) kanssa. "Vihdoinkin saan tehdä sitä, mistä 14-vuotiaana haaveilin"
Muistan lukeneeni jostakin että musiikkitoimittaja Jake Nyman tekisi lentokonemalleja.
Phil Collinsilla tuntuu olevan asiat oikeassa prioriteettijärjestyksessä :

Phil rakentaa
Jyri No kirjoitti:
Ian Kilmister, tietenkin
Onko tähän jollakin jotain muutakin tietoa, kuin Lemmyn elämänkerrassaan kertoma heitto pienoismallimersun hakaristien sensuroimisen tekopyhyydestä?
pertti jarla kirjoitti:
Suomalaisista sarjakuvataiteilijoista mallareita ovat lisäkseni ainakin Anssi Rauhala ja Kapteeni Kuolion isä P.A.Manninen. Manninen on käsittääkseni aika velho tekemään scratchina, on tehnyt mm. actionfiguureja ja panssarijunan. Vissiin Petri Hiltunen tekee figuureja?
Hiltusen sarjakuvien suurena ystävänä olisin yllättynyt, jos ei tekisi :P
Mutta koska Pertti laitat Heimo Vesan liimaamaan lennokkia tms? Olen ihan varma, että kyllähän tuollaisen kalsariveijarin täytyy jotain tällaista harrastaa?

Mallilehdissä harrasteistaan on Collinsin lisäksi avautunut ainakin Rod Stewart, sekä Manowarin Karl Logan (panssarimallit).
Mikko J kirjoitti:
Mutta koska Pertti laitat Heimo Vesan liimaamaan lennokkia tms? Olen ihan varma, että kyllähän tuollaisen kalsariveijarin täytyy jotain tällaista harrastaa?
Taatusti harrastaa, ja näkyy vielä joskus. Pienoismallit huumorissa ovat harvinainen yhdistelmä, Markus Kajo on kirjassaan "Kettusen kolmas" kirjoittanut maailmankaikkeuden koottavasta pienoismallista, ihme jos ei olisi itse rakennellut joskus. Sarjassa on 10 potenssiin 97 osaa, ja tietysti yksi puuttuu.
pertti jarla kirjoitti:
Pienoismallit huumorissa ovat harvinainen yhdistelmä.
Tässä yksi niistä harvinaisuuksista,erittäin hyvä kirja.Jos saa jostain käsiinsä niin kannattaa ehdottomasti lukea:

Achtung-Schweinehund
Näyttelijä Nicholas Cage maalaa Figuureita… Lähinnä sarjakuvaiheisia. Leo Freeman rakentelee matkustajalentokoneita.
Viimeksi muokattu 24.8.2008 14:02
Ja Fingerpori-sarjakuvan "Heimolla" näyttäisi olevan Airfixin Me-109-sarjan laatikko kirjahyllyssä, joka kaipaa järjestystä…

www.hs.fi/fingerpori/1135240857137

Ehkäpä monissa meistä mallareista on jotain samaa kuin Heimossa. Ainakin minun kirjahyllyni on yhtä sekaisin.

Mikko
HS:n Nyt-liitteen haastattelussa Erkki "Twist Twist" Erkinharju (Per Günt, R.I.P.) on tunnustanut rakentavansa lentokonemalleja.