Pienoismallit.net

Viimeisin mallailuhankinta

BLACK FRIDAY! Antiikkia antiikkia - muovinpalasia ja letkunpätkiä vuodelta 1987.
Kohta(?) kyhäämisvuorossa varsinaista diodraamaa . . .
Revellin 1:400 GTS Finnjet saapui taloon tänään :)
Kuivalaisen tarjouskorista postin välityksellä:
Rapiat 100 tarvikesiirtokuvaa K-kaupasta.
Piti uusia valokuvausympäristö, kun vanha oli mitoitettu mopoille ja 1:24 autoille. 1:48 lentokoneille kävi auttamatta pieneksi. Valoteltta Kiinasta, 2*30 wattinen työvalaisin jalustalla Motonetista. Harkinnassa vielä valaisin oikeallekin sivustalle, tosin täytevaloa ei tämä järjestely kauheasti kaipaa. Vielä pitäisi testata, mitä tekee, kun tuon etuseinänkin sulkee (kankaassa aukko kameran läpivientiin. Valotusajat näillä valoilla aukolla 22 pyörii sekunnin pinnassa, jalusta siis välttämätön.

Taustana A3 -arkki, sekin vielä vähän vajaa. Katselin Temperan 80*100 arkkeja, toimittavat suorana, postikulut kolmen euron arkille 54 euroa! Saksasta EvilBayn kautta saa kymmenen arkkia halvemmalla kuin Temperan postikulut, täytynee tilata jos/kun tuo A3 jää vajaaksi.

Kamerana Canon EOS 50D, näitä runkoja mulla on kaksi (näitä alkaa saada melkein ilmaiseksi vaikka kamera on edelleen huippulaatua), pääkamerana 5D. Paitsi pienoismalleja (aloittamattomia) tuntuu kertyvän noita Canoneita (kahta en vaihda…), kaapissa "museokokoelma" ekasta 300D:stä lähtien nelisatanen ja lisäksi 10, 20 ja kolmekymppinen, nelikymppinen on vävypojalla käyttökamerana lainassa. Lisäksi muutama wanha filmirunko.

Ostin jouluaskarteluun lapsille A2-kartonkia Citymarketista. Hintaa oli joku alta euro / kpl. Äkkiseltään googlettaen koko on 460 x 640 eli ei ihan sitä kokoa kuin temperalla, mutta hinta oli kohdillaan ja värivaihtoehtoja kymmenisen kappaletta.
Perinteiseen tapaan tuli hankittua itselle pari mallia joululahjaksi. Tietonikkarista tarttuivat mukaan Tamiyan 1/72 Douglas Skyray ja Revellin 1/25 ’48 Ford Police Coupe.
Vallejon kasvomaalisetti tuli hommattua. Jos sitä pääsisi vähän figuurihommistakin jyvälle :)
Joo, kun yhden saa valmiiksi, pitää heti tilata tilalle yksi, etteivät vaan lopu kesken :) Posti toi LuckyModelsista Kineticin Nato Viper -mallin, siirtokuvat tuli hankittua Puolasta tuossa jo aiemmin. Josko saisi tuon mahdollisen tulevan verovapaan asuinmaan koneen mallinnettua.

Nyt on yksi julkaisu mennyt kokonaan ohi! Vuosia sitten Hasegawa aloitti mopomallien julkaisun, ja silloin järjestivät kyselyn niistä pyöristä, joista malleja halutaan. Silloin itse ehdotin tätä, joka on minun ensimmäinen oikea moponi vuonna 1974. Minulla oli monta vuotta projekti odottamassa aikaa, peltiosat maalattuna, mutta sitä entisöintiaikaa ei vaan koskaan tullut, ja projekti lähti uutena vuotena eteenpän, kuitenkin niin, että sen vielä valmiina toivottavasti näen.

Noh, nyt on ainakin toivoa saada malli tuosta laitteesta, kunhan Japanista saavat sen toimitettua :)