Pienoismallit.net

Mallailusession oheistapahtumat?

Sergeant Steiner kirjoitti:
Illan mittaan rupesin surkeasta olotilastani sitten selviämään ja ajattelin tutkia tarkemmin sitä edellisenä yönä väsäämääni lentoveneen mallia.
Ihan kiva muuten, mutta minä en löytänyt sitä mistään. Enkä tänäkään päivänä tiedä, että mihin minä sen onnistuin yöllä hävittämään. Mainittakoon että siis olin yksin mökillä, joten ei sitä kukaan muukaan ollut hävittänyt.
Muisti meni, Emily katosi, joten tuosta kai oppi sen, että Viina on Viisasten Juoma, mutta Liika On Aina Liikaa. En suosittele tekemään perässä…
Ettet vaan olisi tuhnupäissäsi suonut sille samaa kohtaloa, minkä minä järjestin joskus polvenkorkuisena isäni mökki-iltojen rattona rakentamalle taistelulaiva-armadalle. Mietin, että tottahan noin hienojen ja aidonnäköisten laivojen täytyy uida kuin unelma ja lähdin laskemaan niitä vesille mökkirantaan. Sinne upposivat.

Edit: oho. Petri ehti ensin. Siellä suunnalla myös ilmeisesti testailtu mallien toimivuutta aidossa ympäristössä?
Harmi että Emily joutui hukkaan vaikka vähän tämä tarina pistikin huvittamaan.

Itse aiheeseen liittyen niin en kuuntele mitään musiikkia enkä katso telkkaria tai pelaa pleikkaria jne.Siinä on vain minä ja erilaisia automalleja ja tätä nykyä myös tiettyjä figuureita ja dioraaman tarvikkeita.

Välillä pitää käydä tippa tai pari maitoa juomassa ja sitten parvekkeella hetki,en sano miksi parvekkeella käyn ettei kukaan saa huonoja vaikutteita toiminnastani.
69 eyes angels levyä kuuntelen ja aina juomina on yleensä fanta tai mad croc :D
Metallica, Sepultura, Deftones, Kotiteollisuus ja muut kevyet musiikit pauhaa stereoissa. Viikonloppuisin bisseä tai kossua (tosin kossu blandattuna, ei raakana). Muutaman kerran olen itsekkin keräillyt osia/malleja ties mistä juomingimallailusession jälkeen. Pitääkin ottaa joskus kavereiden kanssa mökillä mallausmaratoni. Mallailla ei saa alkaa ennenkun puhaltaa vähintään 1.0 alkometriin. Jokaiselle osanottajalle samat välineet ja mallit. Ainakun asentaa osan kiinni pitää ottaa ryyppy. Seuraavana aamuna arvostellaan mallit ja maalaukset ja voittajalle sitten joku palkinto.

-Herkko
Mikko J kirjoitti:
Petri ehti ensin. Siellä suunnalla myös ilmeisesti testailtu mallien toimivuutta aidossa ympäristössä?
Juu. Erinäisiä taistelulaivoja ja torpedoveneitä pistettiin seilaamaan kotipaikan lähellä virtaavaan joen tapaseen. Sitte juostiin rantaa pitkin perässä ja roiskittiin ilmakivääreillä. Hurja nuoruus : )

Ketjun aiheeseen: musiikkimaku on edelleen siellä raskaamman puolella, Metallica, Iron Maiden ja kumppanit. Viimemmäksi oon oppinut tykkäämään System of a downista. Jos nautin alkoholia rakentelujuomana, valinta on punaviini, mutta korkeintaan kaks lasia, koska sen jälkeen alkaa nukuttaan ja tulee tehtyä tyhmyyksiä kun ei jaksa keskittyä.
Itse en pahemmin kuuntele mitään kun mallailen mutta mukavia hetkiä voisi säestää Kontra yhtyeen "Ressu ja punainenparoni" kappaleella tai "Ressu ja Punaisenparonin paluu"…ei kaikille välttämättä tuttuja ole mutta ladatkaa vaikka emulella niin pääsette kuuntelemaan hieno kertosäe tuossa ensimmäisessä: "varmistin pois liikkuvat taa näin kaksoiskonekiväärit nyt purtavaa saa, kahdeksankymmentä pokalia on paronilla palkintokaapissa" kyllä pistää hymyilyttämään.
Mä en kuuntele mitään, enkä juo. Silloin kun mallaan. Tykkään hiljasudesta
Kuuntelen ämpärisoittimesta äänikirjoja, yleensä englanninkielisiä. Ilmeisesti kuullun ymmärtäminen ja käsillä näprääminen menevät eri aivopuoliskoilta, koska onnistuvat mainiosti yhtä aikaa. Erityisen rattoisaa homma on, jos kirjan aihe ja malli liittyvät jotenkin toisiinsa.

En juo tai syö samalla mitään. Muuten olisi vain ajan kysymys, milloin tulisi epähuomiossa hörpättyä tärpättikupista tai MEK-pullosta.

Mikko
star wars malleja tehdessä tulee kuunneltua leffojen soundtrackiä, tulee sellanen sopiva fiilis.
samoin kuin autoja rakentaessa riippuen vuosimallista tai rakennustyylistä niin kuuntelen joko techno jumputusta tai rokkia.
sopiva musiikki aina mallia kohden on tärkeää. mutta kyllä sitä joskus ilman musaakin rakentaa.
Vähän sitä sun tätä. Eppu Normaalista Iron Maideniin