Pienoismallit.net

Testorin Model Master akryylilakan ohentaminen (matta)

Millä ko. ainetta kannattaa ohentaa kun valmistajan omaa ohennetta ei ole käytössä - vettä, viinaa vai jotain muuta?
Viimeksi muokattu 2.12.2008 09:28
Tislattua vettä voi kokeilla, mahdollisesti tippa ikkunanpesuainetta sekaan. Itse en ole kokeillut, kun on toi iso pullo omaa ohennetta, hajusta päätellen se ei kyllä ole pelkkää vettä.
Tervo Salminen kirjoitti:
Tislattua vettä voi kokeilla, mahdollisesti tippa ikkunanpesuainetta sekaan. Itse en ole kokeillut, kun on toi iso pullo omaa ohennetta, hajusta päätellen se ei kyllä ole pelkkää vettä.
No voi helkkari! Vettäkö tässä pitää ruveta tislaamaan ;)
Enpä ole kuullutkaan Modmasterista ennen? Mistäs moisia saa?
Nikoaspo kirjoitti:
Enpä ole kuullutkaan Modmasterista ennen? Mistäs moisia saa?
Minäkään en ole Modmaster-maaleista koskaan kuullut. Olisiko tässä sittenkin kyse Testorin Model Master -maaleista www.testors.com Tosin maailmalle on ilmaantunut muitakin nimensä puolesta hämääviä maaleja, kuten Humbrella www.phoenix-paints.co.uk
Testorin Model Masterista puhutaan. Lyhensin otsikkoa enkä ajatellut näiden Humbrella ja Umbrella bluffivaihtoehtojen harhauttavaa vaikutusta.
Joo, hämäännyin kun Tervo vastasi suoraan mukisematta:) Anyway, MM akryylejä olen ohennellut vedellä ja muistaakseni vesi+Lasol-seoksella, tosin paree optio olisi heidän oma ohenne. Näitä muuten kannattaa kysyä Suomessa ainakin Combat Modelsilta.
Nikoaspo kirjoitti:
Joo, hämäännyin kun Tervo vastasi suoraan mukisematta:)
Sitä on työnsä puolesta (ATK-konsultti) saanut kuunnella vuositolkulla tällaista lyhennys-jargonia, ettei siihen kiinnitä mitään huomiota ;-)
mtek kirjoitti:
…Humbrella ja Umbrella bluffivaihtoehtojen harhauttavaa vaikutusta.
Tosin haastaja on usein osannut ottaa oppia hallitsevan mestarin virheistä - Humbrella onkin parempi maali kuin Humbroll.
Nikoaspo kirjoitti:
Joo, hämäännyin kun Tervo vastasi suoraan mukisematta:) Anyway, MM akryylejä olen ohennellut vedellä ja muistaakseni vesi+Lasol-seoksella, tosin paree optio olisi heidän oma ohenne. Näitä muuten kannattaa kysyä Suomessa ainakin Combat Modelsilta.
Tilasin muun sälän ohella juurikin Combatista tuon lakkapullon. Kun ko. firman nettisivut ovat hieman vajavaiset, en osannut tilata ohennetta. Itse asiassa lakkojakin kyselin erikseen sähköpostilla kun en niitä itse löytänyt. Veikkaanpa, että kauppa vilkastuisi, jos sivut olisivat kattavammat ja selkeämmät.