Pienoismallit.net

Ruiskumaalauslaatikko

Miten muuten aktiivihiili liesituuletin toimisi? Suodattuuko maalipöly samaan tapaan kuin rasva?
Periaatteessa suodattaa, mutta suodattimen joutuu sitten vaihtamaan tietyin väliajoin. Tosin tukkeutuu se rasvastakin, joten jos sen laittaa, niin suodattimen vaihtokuluja tulee jonkin verran. (ei mitään suuria kuitenkaan)
Luultavasti teen sit aktiivihiili tuulettimesta tilojen hankaluuden takia. Muutenkaan en maalaile hirveästi ruiskulla niin tuskin suodattimen vaihdosta tulee suurta ongelmaa. Kiitän.
Petri Huhtala kirjoitti:
Luitko jo tämän?
Itse tuli kanssa hommattua ruisku kesällä ja mietin, että jos rakentaisi itse boksin, mutta taitaa loppujen lopuksi tulla halvemmaksi hommata Saksasta kyseinen laatikko.
Taitaa pelkkä liesituuletin maksaa jo vajaa 100 eskoa.
Ostin Saksasta Wiltecin boksin. Kätevä ja kokoontaiteltava, hiljainen. En vielä ole kovinkaan testaillut, mutta kun näitä kirjoituksia ja ajatuksia lukee, niin todella vähällä vaivalla (ja rahalla) pääsee, kun tilaa boksin valmiina. Eri asia tietysti on jos haluaa olla tee-se-itse-jamppa. Toki Wiltecin miinuksena on koko, eli mitään kovin isoja koneita ei oikein taida saada maalattua siinä. Mutta 1/24-1/25 autot ja 1/35 panssarit ja "kohtuu"kokoiset lekotkin hoitunevat kyllä.
Itse olen tyytyväinen tuohon Wiltecin "matkalaukkuun". Menee tosi näppärästi kasaan ja on kuin pieni matkalaukku kahvoineen. Aukinaisena automallarille riittävä.
Petri Huhtala kirjoitti:
Luitko jo tämän?
Jaaha tollasta en ole huomannukkaan. Sen verran asialliselta peliltä vaikuttaa, että aikavarmasti menee tilaukseen. Tilaongelmakin ratkastu kun joutuu kuitenkin välillä laittamaan välineet kasaan yksiön takia.
Pernax kirjoitti:
Taitaa pelkkä liesituuletin maksaa jo vajaa 100 eskoa.
K-Rauta 75 myy muuten erän (lavallisen) hintaan n. 15 € / kpl. (Toki suosittelen itsekin Wiltecin laatikkoa.)
Itte tilasin myös tuon wiltecin laatikon taannoin ja kokemukset ovat positiivisia.