Pienoismallit.net

Yleinen kehityskeskustelu

Eemeli kirjoitti:
bugi- ilmoitus kun yrittää laittaa muista kirjautumiseni, ei kuitenkaan muista
Muistaa kyllä ja toimii ongelmitta. Olet varmaankin asettanut selaimesi tuhoamaan evästeet ohjelman sulkemisen yhteydessä, jolloin tuo ei tietenkään voi toimia.

Tai jokin tietoturva- eli haittaohjelma poistaa ne. ;)
Pekka Muikku kirjoitti:
Ja sellaisiahan jo on, "laatikkoarvostelu" -nimikkeellä.
Laatikkoarvostelunkin pitäisi kuitenkin olla aina arvostelu. Pelkkä listaus laatikon sisällöstä ei oikein vielä arvostelua tee.
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Pekka Muikku kirjoitti:
Ja sellaisiahan jo on, "laatikkoarvostelu" -nimikkeellä.
Laatikkoarvostelunkin pitäisi kuitenkin olla aina arvostelu. Pelkkä listaus laatikon sisällöstä ei oikein vielä arvostelua tee.
Niin pitäisi. Vastauksessani oli hieman -näköjään näkymätöntä- sarkasmia. :)
Minun mielestäni se ei ole vielä arvostelu, jos todetaan laveasti hienot uppoviivat ja näyttää hyvältä.
Miksi muuten tuo monien kuvien lataaminen sivustolle ei toimi? Rasittavaa yksitellen lisätä…
Antti Pentikäinen kirjoitti:
Miksi muuten tuo monien kuvien lataaminen sivustolle ei toimi? Rasittavaa yksitellen lisätä…
Taisi olla niin, että palvelimelta loppui muisti kesken useita kuvia käsitellessä. Lisäksi zip-tiedostojen käsittelyn kanssa oli ongelmia.

Nuo ongelmat on kyllä mahdollista kiertää, joten eiköhän jossain vaiheessa ole vielä tulossa uusi systeemi useamman kuvan yhtäaikaiseen siirtämiseen.
Tuo yksittäinen kuvien lataaminen on kyllä toisaalta hyvä… kaikessa raivostuttavuudessaan. Yksittäinen lataaminen on niin tylsää, että siinä tulee tarkoin varmistaneeksi:

a) kuinka monta kuvaa haluaa ladata
b) että kuvissa on jotain järkeä

Joten- mielestäni tuon asian korjaamisella ei ole kiire :)

/marko
Juuri Markon mainitsemista syistä en ole pitänyt kiirettä. Silloin kun oli mahdollista ladata useampi kuva muutamalla klikkauksella tuli paljon mallikuvia, joista monet olivat lähes identtisiä ja suuren osan hyöty muutoinkin kyseenalainen. Ilmeisesti oli lisätty kaikki kuvat mitä oli satuttu napsimaan – tuo systeemi kun helppoudessaan melkeinpä rohkaisi siihen.

Silloin ei tosin ollut käytössä levytilarajoituksia, ja nykyisin ne pitäisivät tietysti omalta osaltaan huolen siitä, ettei homma voisi ihan järjettömyyksiin mennä.

Toisaalta itse olen tuota ominaisuutta kaivannut oikeastaan vain lisätessä referenssi- ja näyttelykuvia, joten jos ja kun tuon joskus toteutan, niin ehkä sen voisikin mahdollistaa vain niitä kuvia lisätessä.
Olisiko mahdollista muokata tuota haku niin, että se etsisi viestiketjuja joista löytyy haettava sana, eikä niin että se etsii yksittäisiä viestejä. Nykyään hieman häiritsee kun haun ensimmäinen sivu täyttyy jo saman ketjun viesteistä., vaikka siitä ei vastausta löydy. Toivottovasti nyt joku ymmärsi mitä tarkoitan.
Ehdotin lähes tuota samaa jo aikaa sitten, mutta se ei kelvannut. Ajattelin, että olisi mukava lisä, jos saisi hakua tehtäessä valita hakisiko otsikoista vai viesteistä vai molemmista.
Samuli Suonenvirta kirjoitti:
Ehdotin lähes tuota samaa jo aikaa sitten, mutta se ei kelvannut. Ajattelin, että olisi mukava lisä, jos saisi hakua tehtäessä valita hakisiko otsikoista vai viesteistä vai molemmista.
Sekoitat edelleen kaksi eri asiaa. Topa halusi toiminnallisuutta joka vaikuttaa siihen miten tulokset näytetään, tuo sinun ajatuksesi taas vaikuttaisi siihen mitä haetaan. Kun ongelmana on hakutulosten suuri määrä niin pelkkien ketjujen näyttäminen tuloksissa on paljon parempi ratkaisu. Sitä minäkin olen välillä kaipaillut. Otsikosta hakemista en sen sijaan pidä kovin tarpeellisena.
Kalle Rantanen kirjoitti:
Sekoitat edelleen kaksi eri asiaa. Topa halusi toiminnallisuutta joka vaikuttaa siihen miten tulokset näytetään, tuo sinun ajatuksesi taas vaikuttaisi siihen mitä haetaan. Kun ongelmana on hakutulosten suuri määrä niin pelkkien ketjujen näyttäminen tuloksissa on paljon parempi ratkaisu. Sitä minäkin olen välillä kaipaillut. Otsikosta hakemista en sen sijaan pidä kovin tarpeellisena.
Okei. En ole näköjään kovin terävällä päällä tänään… Menen nukkumaan. :)

Kannatan muuten tuota Topan ehdotusta, nyt kun se minulle rautalangasta väännettiin.