Antti kirjoitti:
vois vähän parannella:HAKU-toimintoa. Että se järjestäisi hakutulokset uusimmasta vanhempaan
Tämä on itseasiassa jo todo-listalla. Mitäs muita lisäominaisuuksia hakuun haluttaisiin?
Antti kirjoitti:
se listaa niitä randomjärjestyksessä.
Järjestys ei ole random, vaan MySQL-tietokannan mielestä relevantimmat listataan ensin. Itsekään en tosin ole kovin vakuuttunut tuosta, mutta toisaalta oman algoritmin rakentaminen siihen olisi ehkä turhan iso homma.
^ No, ainakin minä haluaisin toiminnon, missä voisi valita rajataanko hakutulokset pelkästään otsikoihin tai viesteihin. Auttaisi kummasti, kun etsii jotain asiaa.
Samuli Suonenvirta kirjoitti:
^ No, ainakin minä haluaisin toiminnon, missä voisi valita rajataanko hakutulokset pelkästään otsikoihin tai viesteihin. Auttaisi kummasti, kun etsii jotain asiaa.
Hyvä ajatus, minä kannatan!
Samuli Suonenvirta kirjoitti:
Kannatan. Yleensä kun käyttää hakua, se näyttää monta sataa viestiä ja kommenttia, vaikka haluaisikin vain otsikkoja.
Otsikot tosin ovat joskus mitä sattuu, kuten "apua", "mistä saa" , jne. Olisikin mielestäni mitä tärkein asia harkita viestien otsikot niin että jo siitä selviää sisältö. Silloin otsikoista hakeminen tuottaisi tulosta.
Valitettavan usein otsikko ei paljon kerro aiheesta, joten haussa on ihan hyvä, että se hakee avainsanoja muualtakin kuin otsikoista, sillä usein löytää vastauksen asiaan ketjusta, jonka otsikko saattaa olla jotain aivan muuta.
Tai sitten jotain systeemiä, että haku ei näytä jokaista viestiä samasta ketjusta, jossa on mainittu jokin haetuista sanoista.
^ Valintamahdollisuus, näytetäänkö tuloksissa ketjuja vai yksittäisiä viestejä?
Melko yleinen ominaisuus foorumeilla. Voisi olla hyvä lisäys minustakin.
^Niin, sitä minä aluksi tarkoitinkin.
Nyt on esiitynyt sellaista ongelmaa parilla ihmisellä(toinen rekisteröitynyt käyttäjä ja toinen ei), että heillä ei näy viimeisimmät viestit,ketjut, kommentit. Ja vaikka yrittävät päivittää sivuja ei tule edelleenkään esille uusimpia postauksia noin klo 12.00 ja sitä myöhempiä.