Kyllä se on ongelma minullekin kun haluan päättää itse mihin linkki aukeaa, oli selain mikä tahansa.Jones kirjoitti:Käsittääkseni uuteen välilehteen aukeaminen on ongelma vain Exploderin käyttäjille? Kokonaan uutta ikkunaa en minäkään kannata.
Etusivu Keskustelut
Pienoismallit.net
Yleinen kehityskeskustelu
Itse olen välilehtiviidakoissa samoilija, ja kannatan tätä nykyistä systeemiä. Ei mitään erikoisia kikkailuita.
Mikä ongelma tässä oikein on? Vasemman hiiren napin painalluksella seurataan linkkiä. Rullan painallus tai ctrl-klikkaus aukaisee uuteen välilehteen, shift-klikkaus uuteen ikkunaan.
Ei se uuden klikkailutottumuksen opettelu ole isokaan homma.
Itse en oikein tykkää tavallisuudesta poikkeavista ratkaisuista nettisivuilla. Esim flash-pohjaiset sivut aiheuttavat harmitusta kun linkkejä ei saa auki normaaliin tapaan (=tuhanteen eri välilehteen), ja samoin normisivuilla kuvat joita on säädetty aukeamaan vasemmalla klikkauksella uuteen ikkunaan. Näistä ei yleensä mainita missään. Siinä klikkailet kymmenen kuvaa uusiin välilehtiin siinä uskossa että ovat normaaleja linkkejä. Eiväthän ne tietenkään toimi, untitle-tabeja aukeaa vaan.
Mikä ongelma tässä oikein on? Vasemman hiiren napin painalluksella seurataan linkkiä. Rullan painallus tai ctrl-klikkaus aukaisee uuteen välilehteen, shift-klikkaus uuteen ikkunaan.
Ei se uuden klikkailutottumuksen opettelu ole isokaan homma.
Itse en oikein tykkää tavallisuudesta poikkeavista ratkaisuista nettisivuilla. Esim flash-pohjaiset sivut aiheuttavat harmitusta kun linkkejä ei saa auki normaaliin tapaan (=tuhanteen eri välilehteen), ja samoin normisivuilla kuvat joita on säädetty aukeamaan vasemmalla klikkauksella uuteen ikkunaan. Näistä ei yleensä mainita missään. Siinä klikkailet kymmenen kuvaa uusiin välilehtiin siinä uskossa että ovat normaaleja linkkejä. Eiväthän ne tietenkään toimi, untitle-tabeja aukeaa vaan.
Kröhöm. Siellä asetuksissahan (muokkaa tietojasi > asetukset) voi jokainen itse määritellä, haluaako linkkien avautuvan samaan vai uuteen ikkunaan. :)
Nii justiisa… My bad :) Ja mää ku aattelin että nyt on hyvä visio ni Tomi vesitti sen taas täysin. Kuitenkin koodannu hetki sitten sen sinne…Tomi Mynttinen kirjoitti:Kröhöm. Siellä asetuksissahan (muokkaa tietojasi > asetukset) voi jokainen itse määritellä, haluaako linkkien avautuvan samaan vai uuteen ikkunaan. :)
Toki. ;) Ei vaan, on se ollut siellä muistaakseni tämän uuden version julkaisusta, eli jostain heinäkuusta lähtien.Marko kirjoitti:Kuitenkin koodannu hetki sitten sen sinne…
Nii justiin. Ei varmaan ollu siel äsken. Ei varmaan ollu…Marko kirjoitti:Kuitenkin koodannu hetki sitten sen sinne…
I'll get me coat -->
Kysymys Tomille. Käyttöehdoissa kohdassa 3.4 sanotaan että ylläpitäjällä on oikeus ilman korvausta kopioida. muokata ja jne sivuilla olevaa aineistoa esim promotiota varten. Mutta miten on kuvien laita? Eli jos laitan kuvia sivuille niin saako ylläpitäjä kysymättä ja ilman korvausta käyttää kuviani omiin tarkoituksiinsa?
t.Hessu
t.Hessu
Ei nyt ihan omiin tarkoituksiinsa, vaan kyse on käytännössä siitä, että voin käyttää kuvia mainosbannereissa tai muissa mainoksissa (esim. Mallix-lehden PM.net-mainos) ilman, että minun tarvitsee aina henkilökohtaisesti kysyä erikseen lupa jokaiselta. Jos joku haluaa, että hänen kuviaan en missään käytä, niin ilmoittaa vain asiasta minulle yksityisviestitse tai palautelomakkeella, niin en käytä hänen kuviaan mainoksissa tms.Heikki M Jäntti kirjoitti:Kysymys Tomille. Käyttöehdoissa kohdassa 3.4 sanotaan että ylläpitäjällä on oikeus ilman korvausta kopioida. muokata ja jne sivuilla olevaa aineistoa esim promotiota varten. Mutta miten on kuvien laita? Eli jos laitan kuvia sivuille niin saako ylläpitäjä kysymättä ja ilman korvausta käyttää kuviani omiin tarkoituksiinsa?
En siis ole tekemässä kuvilla mitään kaupalliseen hyötyyn tähtäävää, jos sitä ajoit takaa. :)
Ok, näin arvelinkin asian olevan mutta halusin vain varmistaa sen. Itse asiassa mallien kuvista ( jahka nyt jotain sellaista saan valmiiksi) en ole niinkään tarkka, mutta refenssikuviani en halua käytettävän missään muualla, ilman lupaani. No jahka nyt niitäkin jossain vaiheessa tänne laittelen.. ;) !
t.Hessu
t.Hessu
Moroo!
Kun keskustelussa painaa tuota lisää linkki nappulaa niin se luo vain tuommosen [url=][/url] komennon mikä avaa linkin samaan ikkunaan. Pystyisitkö muuntamaan sillain että se avaisi linkin uuteen ikkunaan/välilehteen?
Eihän tuo tietenkään oo paha aina painaa tuo ctrl pohjaan kun klikkaa linkkiä, mutta ahistaa. :)
Kun keskustelussa painaa tuota lisää linkki nappulaa niin se luo vain tuommosen [url=][/url] komennon mikä avaa linkin samaan ikkunaan. Pystyisitkö muuntamaan sillain että se avaisi linkin uuteen ikkunaan/välilehteen?
Eihän tuo tietenkään oo paha aina painaa tuo ctrl pohjaan kun klikkaa linkkiä, mutta ahistaa. :)
Kirjaudu sisään osallistuaksesi keskusteluun
Jos sinulla ei ole vielä omaa tunnusta palveluun, rekisteröidy käyttäjäksi.