Pienoismallit.net

Kehityskeskustelu: Profiilit

Kun jättää viestin profiilin vieraskirjaan, jätetty kommentti ei tallennu oman profiilin "historiaan", niinkuin mallikommentit ja keskusteluviestit?
Martti Y. kirjoitti:
Kun jättää viestin profiilin vieraskirjaan, jätetty kommentti ei tallennu oman profiilin "historiaan", niinkuin mallikommentit ja keskusteluviestit?
Totta. Unohdin määritellä ne näkymään siellä, tuo on kuitenkin nopeasti fiksattavissa kunhan vain taas kotiudun täältä metsästä, jossa netin käyttö on kännykän varassa.
Samuli Suonenvirta kirjoitti:
kun jonkin mittakaavan linkkiä painaa, pitäisi(?) tulla sivu, jossa näkyy kaikki siinä mittakaavassa rakennetut, Pm.nettiin lisätyt mallit. Vai?
Itseasiassa ei, vaan pitäisi näkyä lista niistä käyttäjistä, jotka ovat määritelleet kyseisen mittakaavan suosikikseen. Mutta linkki on tosiaan jostain syystä rikkoutunut. Fiksaan tuonkin asap.
Olet sinä Tomi vaan laittanut itsesi aika kovaan paikkaan, syvä kumarrus ponnisteluillesi!
Voisiko profiileihin laittaa sellaisen kohdan, mistä näkyy, milloin kukin on viimeksi kirjautunut?
Nyt nuo tuo profiilien suosikkimittakaavojen linkki toimii jälleen ja profiileihin kirjoitetut kommentit näkyvät muiden kommenttien joukossa Kommentit-välilehdellä.
Lauri Kekkonen kirjoitti:
Voisiko profiileihin laittaa sellaisen kohdan, mistä näkyy, milloin kukin on viimeksi kirjautunut?
Teoriassa toki voisi, mutta en ole laittanut tietoa näkyville eräänlaisen yksityisyydensuojan nimissä.

Vaan mitä mieltä tästä yleisesti ottaen ollaan? Pitäisikö profiilissa näkyä, milloin käyttäjä on viimeksi ollut paikalla palvelussa? (Jos tuollainen tieto laitettaisiin näkyville, niin mielestäni sen pitäisi olla nimenomaan milloin on viimeksi ollut paikalla, eikä milloin on viimeksi kirjautunut, koska viimeisestä kirjautumisestahan voi olla kulunut vaikka kuukausia, vaikka käyttäjä olisi ollut palvelussa pari minuuttia sitten).
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Vaan mitä mieltä tästä yleisesti ottaen ollaan? Pitäisikö profiilissa näkyä, milloin käyttäjä on viimeksi ollut paikalla palvelussa?
Yksinkertainen vastaus: Ei. En muista, että olisin muillakaan sivustoilla törmännyt moiseen. Alkaa mennä muuten toisten kyttäämiseksi koko touhu. Itse olen jatkuvasti kirjautuneena tälle ja monelle muullekin sivustolle olinpa koneen ääressä tai en tai sitten sivu on taustalla auki muuta tehdessä. En ymmärrä, että miksi kenenkään tarvitsisi tietää (Tomihan näkee varmasti kyllä asian vastatessaan toiminnasta, mikä on ok) milloin kuka mitäkin tekee.
En keksi mitään pätevää syytä miksi pitäisi tietää milloin joku on ollut paikalla. Eli minunkin mielipiteen on ei.
Mielestäni ylläpidon hommia eli EI käyttäjille. kyttaajat.net on jo olemassa.
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Pitäisikö profiilissa näkyä, milloin käyttäjä on viimeksi ollut paikalla palvelussa?
Ehdotan, että halukkaat kirjaavat itse profiiliinsa viimeisen vierailunsa ajankohdan. Tämä ratkaisu tyydyttänee kummankin vaihtoehdon kannattajia?
^ Äh… Mitä turhaan mietitään tällaista asiaa, kun se ei ole palvelun käytön kannalta tärkeää. Minun kantani on ei.