Pienoismallit.net

Kehityskeskustelu: Sanasto

Tähän keskusteluun toivon kehitysideoita, bugi-ilmoituksia ja muuta palautetta koskien sivuston mallailuaiheista sanastoa.
Toteutin palveluun jälleen uuden pienen lisäominaisuuden:

Kun Sanastosta löytyviä termejä esiintyy käyttäjien kirjoittamissa teksteissä, tehdään niistä nyt automaattisesti linkit kyseisen sanan selitykseen. Nämä automaattisesti luotavat linkit erottuvat normaalilinkeistä sillä, että ne ovat normaalin leipätekstin värisiä, mutta niissä on ruskealla katkoviivalla tehty alleviivaus. (Esimerkki: kynäruisku.)

Tämän ominaisuuden tarkoituksena on saada lisähuomiota melko vähälle huomiolle jääneelle Sanastolle ja tuoda samalla esille sitäkin seikkaa, että Pienoismallit.net on paljon muutakin kuin pelkkä keskustelualue ja malligalleria.

Ominaisuus on ollut testiryhmän kommentoitavana vajaan kuukauden verran jonka aikana olen kehittänyt sitä melkoisesti. Se on nyt siinä kuosissa, että otin sen nyt kaikille käyttäjille julkiseen testikäyttöön.

Kuulen mielelläni kommenttinne tästä ominaisuudesta.
Täähän on tosi hyvä juttu.Saa helposti tarkennuksen sanan merkitykseen, jota ei vielä täysin ymmärrä.
Hyvä uudistus! Näyttää toimivan myös sanojen taivutettujen muotojen kanssa.
Jaahas, ihmettelinkin että onkos jossain jotain vikaa kun sivustoa selailessa oli joidenkin sanojen alla katkoviivoja. Tämähän on ihan loistava uudistus kun en noita kaikkia termejä vieläkään ole oppinut.
Mukava pieni lisäominaisuus, mutta ainakin itseäni hieman häiritsee kun ne ovat linkkien värisiä. Nopeasti lukaisemalla on vaikea hahmottaa mikä on normilinkki, ja mikä taas sanastolinkki. Itse toivoisin linkin värin olevan hivenen huomaamattomampi.
Lurri kirjoitti:
Mukava pieni lisäominaisuus, mutta ainakin itseäni hieman häiritsee kun ne ovat linkkien värisiä. Nopeasti lukaisemalla on vaikea hahmottaa mikä on normilinkki, ja mikä taas sanastolinkki. Itse toivoisin linkin värin olevan hivenen huomaamattomampi.
Ei ne normilinkkien värisiä ole, kuten Tomi juuri sanoi.
Samuli Suonenvirta kirjoitti:
Lurri kirjoitti:
Ei ne normilinkkien värisiä ole, kuten Tomi juuri sanoi.
Itsellä ne kyllä näkyvät noina linkkien värisinä, sinertävinä. Noh, ehkä on vanha selainversio itsellä käytössä tms muu itsestä johtuva ongelma.
Johtui tosiaan siitä, että käytössäsi on IE7. Uusimmassa kasiversiossa toimi normaalisti, mutta tein nyt sellaisen fiksauksen, että toimii myös vanhemmilla IE:n versioilla.
Ihan hyvä parannus, mutta esim. Amsterdam viittaa sanastoon kohtaan ams… Eihän tuo sinällään vakavaa ole, mutta hokasinpa vaan.

Edit: ja sitten taas tuo ams ei linkity ollenkaan, ainakaan pienellä kirjoitettuna.