Pienoismallit.net

Kehityskeskustelu: Kirjoitukset

Tähän keskusteluun toivon kehitysideoita, bugi-ilmoituksia ja muuta palautetta koskien sivuston Kirjoitukset-osiota.
Tuohon Arvostelut -osioon voisi sopia myös Muut -kohta, johon voisi laittaa arvosteluita sellaisista mallailuun liittyvistä kohteista(kuten vitriinit), jotka eivät oikein istu muiden otsikoiden alle.
Olisko mahdollista kirjoituksiin ja arvosteluihin laittaa arvosteluasteikko tyyliin: 1=tämä niksi oli huono, 5= erittäin hyvä ja toimiva niksi? Tjms. KOSKA kirjoituksissa on sen verran laadullisesti heikkoja niksejä, että kaikki eivät välttämättä toimi ja joissakin olis paljon kehitettävää. Jotkut voi ottaa noista nikseistä vaarin ja välttämättä SE niksi ei ole niin toimiva niin mallari jää kehitysloukkuun ja jos ei omaa itsekritiikkiä niin hän antaa vaan mennä niillä.

Laadullisesti ei olla kehittävällä ja kestävällä tiellä tätä menoa:/
Antti kirjoitti:
kirjoituksissa on sen verran laadullisesti heikkoja niksejä, että kaikki eivät välttämättä toimi ja joissakin olis paljon kehitettävää.
Laadullisesti ei olla kehittävällä ja kestävällä tiellä tätä menoa:/
Mielestäni olisi yksinkertaisinta hoitaa homma niin, että Tomi vain poistaisi heikoimmat niksit.

Laadullisuudesta tuli mieleen sisällön laadullisuuteen liittyvä asia; mallikansioihin ei ole ollut lupa lisätä kuvaa mallisarjan laatikon kannesta. Syy levytilan turha kuluminen. Kuitenkin voidaan laittaa kuva kannesta ja jokaisesta valurangasta vielä erikseen, kun laitetaan kansion otsikoksi Arvostelu, vaikka ei tehdä mitään todellista arvostelua, vaan korkeintaan kommentoidaan sisältöä ylimalkaisesti tyyliin "näyttää hyvältä" ja "ei sovi ihan aloittelijoille" tms.
Arvosteluissa on hyviäkin arvosteluita, mutta sitten on myös ihan huitaistuja "mitä boxissa" -juttuja.
Pekka Muikku kirjoitti:
Mielestäni olisi yksinkertaisinta hoitaa homma niin, että Tomi vain poistaisi heikoimmat niksit.
Kannatetaan. Itsekin tein palstalle lisää levytilaa poistamalla kaikki arvosteluni, niksini ja muut kirjoitukseni. Olen tässä mietiskellyt sellaistakin, että sitä levytilaa tulisi huomattavasti lisää, jos jokainen malleistaan palstalle kuvia laittava antaisi niiden olla näkyvissä galleriassa esim. vain kuukauden, jonka jälkeen itse poistaisi ne roskakoriin. Voisin näyttää esimerkkiä ja laittaa mallikuvani roskiin - pitäisin korkeintaan yhden mallikuvan näkyvillä aina tuon kuukauden verran. Saako kannatusta?
Laaduttomat kirjoitukset voisi toki rankata ylläpidon toimesta pois, mutta en kannata tuota käyttäjän suorittamaa järjestelmällistä mallikuvien postamista tietyn ajan jälkeen. Itse pidän pm.netistä juuri sen takia, että täällä on mahdollista katsella muiden mallareiden tuotoksia aina sen aihepiirin osalta johon kulloinenkin oma projekti liittyy. Jos nyt vaikkapa tässä kuussa tahtoisin tehdä mallin esim. laivasta ja tahtoisin katsella muiden tuotoksia, saattaisi galleria olla juuri tässä kuussa tyhjä jos yhtään laivaa ei olisi valmistunut keneltäkään noin kuukauden sisällä. 3 kk sitten niitä olisi ollut useampia, mutta kun ei ollut juuri silloin tarvetta… Tämä oli siis karkea esimerkki, eikä varmaankaan kaikki lähtisi hommaan mukaan. Silti tuotteliaan mallarin, kuten Raimon tehdessä ratkaisun poistaa kuvansa, tulisi sisällön laatuun aikamoinen aukko. Mitä tämä palvelu olisi ilman sisältöä?

Lisää levytilaa muuten saisi hiukan, jos "manuaalisesti" selaisi tuota galleriaa ja poistelisi valmiiksi merkittyjä malleja jotka evät oikeasti ole valmiita. Aina silloin tällöin sellainen sattuu vastaan, tosin aika vähän niitä taitaa enää olla. Pitäisikö olla jonkinlainen "kantelunappi" jokaisen mallin galleriasivulla jota painamalla ylläpito saisi viestiä ns. väärinkäytöksistä. Vai johtaisiko tämä väärinkäytöksiin napin käytössä ;-)

Hmm. Olisikohan tämä pitänyt olla gallerian kehityskeskustelussa.
J Pokki kirjoitti:
Silti tuotteliaan mallarin, kuten Raimon tehdessä ratkaisun poistaa kuvansa, tulisi sisällön laatuun aikamoinen aukko.
Juu siis en minä niitä mallikuviani ole poistamassakaan, vaan esitin tuon ajatuksen ihan vaan "jossitteluna".
Raimo Leino kirjoitti:
Olen tässä mietiskellyt sellaistakin, että sitä levytilaa tulisi huomattavasti lisää, jos jokainen malleistaan palstalle kuvia laittava antaisi niiden olla näkyvissä galleriassa esim. vain kuukauden, jonka jälkeen itse poistaisi ne roskakoriin. Voisin näyttää esimerkkiä ja laittaa mallikuvani roskiin - pitäisin korkeintaan yhden mallikuvan näkyvillä aina tuon kuukauden verran. Saako kannatusta?
Hmm.. miksikäs ei. Ensin ajattelin, että ei ole hyvä ajatus, mutta tarkemmin ajateltuani huomasin, että monestiko olen itse palannut galleriaan katsomaan jotain mallikansiota, johon olen jo kerran tutustunut? En juuri koskaan.
Tuon omien kuvien poistamisen vaikkapa kuukauden tai parin jälkeen voi katsoa vaikka "ekoteoksi" sivujen toimivuutta ajatellen, joten olen valmis myötäilemään ajatusta myös toiminnallisesti.
Mutta sitä en kannata, että kun mallikansion lisää, niin siinä olisi vain yksi(1) kuva mallista. Kun malli asetetaan esille ja arvosteltavaksi, niin esitellään se silloin kunnolla.
Raimo Leino kirjoitti:
Juu siis en minä niitä mallikuviani ole poistamassakaan, vaan esitin tuon ajatuksen ihan vaan "jossitteluna".
Jep, en uskonutkaan ja siksi kirjoitin konditionaalissa (?)

Mitä tulee tuohon Pekan kommenttiin, niin en itsekään palaa kovin montaa kertaa tiettyä mallia katsomaan, paitsi erikoistapauksissa. Mutta entäs uudet käyttäjät tai ne jotka "heräävät" johonkin tiettyyn aihepiiriin. Eikö heille tulisi olla sisältöä tässä palvelussa?

Onhan se hyvä, että säästetään levytilaa varsinkin kun se on rahan arvoista ja meille käyttäjille ilmaista, mutta tulee mieleen että kuinka kauan ihmisiä jaksaisi kiinnostaa esim. ruokakauppa jossa ei olisi mitään myytävää. Kauppias saisi ihan rauhassa pönöttää ovella huutelemassa ohikulkijoille, että tulkaas katsomaan miten meillä on paljon hyllytilaa täällä…
Viimeksi muokattu 18.11.2008 13:10
Pekka Muikku kirjoitti:
Mutta sitä en kannata, että kun mallikansion lisää, niin siinä olisi vain yksi(1) kuva mallista. Kun malli asetetaan esille ja arvosteltavaksi, niin esitellään se silloin kunnolla.
Niin paitsi että onko sitten mallarilla tarpeeksi käytettävissään levytilaa kuvia varten, jos aikaisempia kuvia ei ole näkyvissä yhtään, eikä näin ollen minkäänlaista keskiarvolukemaakaan, johon perustuen voisi "kunnolla" niitä kuvia pläjäyttää näkyviin?