Pienoismallit.net

Kehityskeskustelu: Keskustelut

Eikös jossain vaiheessa voinut itse valita näkyykö taukohuone-osio etusivulla? Vai muistanko taas väärin?

Itse äänestän ei taukohuoneen poistolle, mutta minun puolestani sen saa piilottaa jonnekin missä se häiritsee muita mahdollisimman vähän. On siellä kuitenkin osin niin riemukkaan sekopäisiä juttuja että ainakin minä jaksan ne kaivaa tuolta Keskustelut-valikon kautta.
Petri Manninen kirjoitti:
Eikös jossain vaiheessa voinut itse valita näkyykö taukohuone-osio etusivulla?
Oikeassa olet. Käytännössä tuo, sinänsä hyvä, käytäntö ei kuitenkaan kaikkien kohdalla toimi, kun haluaa seurata jotain taukohuoneen ketjua, mutta jotta sen saa näkyviin, tulevat myös kaikki muut.
Eikös jossain vaiheessa voinut itse valita näkyykö taukohuone-osio etusivulla? Vai muistanko taas väärin?
Asetuksista voi valita mitä tuoreimpien keskustelujen listassa näkyy, mutta se ei vaikuta sivustolla tapahtunutta -listaukseen.
Ennemmin kuin vähentäisin taukohuoneen näkyvyyttä, miettisin tarkemmin millaisia keskusteluja siellä sallitaan. Itse olen vahvasti sitä mieltä, että kaikki gallup- ja listaustyyppiset aiheet ovat turhia. Mitä soi on tästä oiva esimerkki. Kuinka moni niitä listoja oikeasti lukee?
Eikös jossain vaiheessa voinut itse valita näkyykö taukohuone-osio etusivulla?
Voi vieläkin, kirjautuneena "Omat tiedot ja asetukset" ja sieltä "Asetukset" ja edelleen "Keskustelut" ja siellä täppää ruutuun tai sitten ei.
Kylläpä tuo taukohuone on ihan hyvä juttu, jotta tällä sivustolla on jotain rennompaakin läppää, eikä pelkästään tiukkapipoista pienoismalli keskustelua. Vai halutaanko tästä tehdä yhtä kuiva kuin IPMS:n sivut. Rajataan vielä malli keskutelu toisen maailmansodan aikaisiin lentokoneisiin, niin kaikilla on mukavaa.
Ihan kivahan se on välillä heittää rennompaa läppää:)
Eikä niitä ketjuja ole pakko lukea. Vain merkitä luetuiksi:)))))

Jos vievät liikaa tilaa, voihan aiheita rajoittaa.
Kiitos kommenteistanne. Lisäsin nyt tämän keskustelun oheen kyselyn Taukohuoneen tulevaisuutta koskien. Vastaa ja vaikuta. :)
Mun puolesta saa olla entisellään. Lähinnä nyt aattelin siltä kantilta, että jos sen esim. poistaa, niin nykyään Taukohuoneesta löytyvät jutut siirtyvät Yleinen keskustelu -puolelle. Uskokaa tai älkää. Riittäispähän Tomilla ainakin hommia sen jälkeen :)

Minulle tuo Taukohuone ei aiheuta harmaita hiuksia (kalju) tai hermojen ylimääräistä kireyttä. Joitakin ketjuja lueskelen toisinaan, mutta suurin osa jää huomiotta.

Ja pitäähän herra Leinon novelleille olla joku paikka… ;)

Ihan kuin tästä asiasta ois väännetty aikaisemminkin? Ilman äänestyksiä kylläkin.
Tämä sama vääntö tuntuu putkahtavan aina välillä esille, saa minunkin mielestäni olla, jonnekin ne turhat höpötykset menevät kuitenkin ja lähes kaikissa (-IPMS) käyttämissäni foorumeissa on tällainen yleiset lätinät-osasto.
Antti Lappalainen kirjoitti:
jonnekin ne turhat höpötykset menevät kuitenkin ja lähes kaikissa (-IPMS) käyttämissäni foorumeissa on tällainen yleiset lätinät-osasto.
Itse vierailen kahdella foorumilla päivittäin tämän lisäksi. IPMS-foorumi on mielestäni esimerkki kuivasta pienoismallifoorumista, jollaiseksi en tätä todellakaan toivo. Suurimmaksi syyksi uskon sen, ettei siellä ole toimivaa kuvagalleriaa.
Digicamera.net on toinen, jossa vierailen. Siellä on Sana on melkein vapaa -osio, jossa voi löysätä kaulusta, kunhan aihe jotenkin liittyy foorumin teemaan. Toimii hyvin, vaikka käyttäjiä sivustolla on paaaljon.
Näiden lisäksi käyn toisinaan FCMA:n sivuilla. Siellä on osio, jonne voi kirjoitella mistä tahansa, mutta ei siellä ole meno tyyliin "Viimeinen hankinta: kortsut, trotyyli", "Turha tieto: nyt on talvi" jne.
Jos Taukohuoneeseen kirjoitettaessa käytettäisiin enemmän itsekritiikkiä, homma ja meininki olisi mielestäni toimivampaa.
Näiden seikkojen ja annettujen vaihtoehtojen vuoksi äänestin "Rajata keskustelut koskemaan jollain tapaa mallailua".
Viimeksi muokattu 23.12.2008 11:52