Pienoismallit.net

Kehityskeskustelu: Galleria

, ettei homma menisi pelleilyksi niin mallit joiden keskiarvo pyörii 1.5-2.5 hujateilla heitellään ilman mitään perusteluita 3.5-5 tähteä, onko niillä tähdillä mitään arvoa mallin tekijälle ilman sanallista arviota?

Vaikka sitä ilmeisen vähän tapahtuu luultavasti.

Pidin aluksi kovasti ajatuksesta pisteyttää malleja, koska se on helppo ja vaivaton tapa palkita muiden uurastus tai vastaavasti hoksauttaa ettei kaikki mennyt ihan putkeen.
Taidan nyt kuitenkin liittyä Hiljaisten marttyyrien lammas yhdistykseen ja ottaa omilta malleilta pisteytys mahdollisuuden pois. Tai sitten tukin turpani ja toivon että minut unohdetaan tyyten, jospa sitten tuo ykköskostaja rauhoittuisi myös.

Ettei mene ihan ruikuttamiseksi sanon vielä sen, että toki minun galleriasta löytyy muutama aivan kauhea tekele joille ykkösen pisteet on ihan kohdallaan.
Pisteongelmaan ainoa ratkaisu on, että käyttäjät luopuvat turhasta herkkähipiäisyydestä ja sietävät sen, että joku älyn jättiläinen käy välillä heittämässä mallille puoli pistettä. Selvät häirikkötapaukset Tomi voi toki karsia pois parhaansa mukaan mutta muuten en näe pakkokommenteista tms olevan mitään hyötyä. Suhtaudun melko negatiivisesti nykyiseenkin tapaan kysyä varmistus jos haluaa antaa "liian vähän" pisteitä.
Kalle Rantanen kirjoitti:
Pisteongelmaan ainoa ratkaisu on, että käyttäjät luopuvat turhasta herkkähipiäisyydestä ja sietävät sen, että joku älyn jättiläinen käy välillä heittämässä mallille puoli pistettä. Selvät häirikkötapaukset Tomi voi toki karsia pois parhaansa mukaan mutta muuten en näe pakkokommenteista tms olevan mitään hyötyä. Suhtaudun melko negatiivisesti nykyiseenkin tapaan kysyä varmistus jos haluaa antaa "liian vähän" pisteitä.
No siinä tapauksessahan koko pisteytys systeemi menettää merkityksensä jos nämä "älyn jättiläiset" saavat tehdä mitä haluavat. Minun mielestä aika kummallista jos voi niitä pisteitä napauttaa mut ei antaa kommenttia mallista joka itseasiassa on se mallarille tärkeämpi asia. "Ei se voi olla niin vaikeeta kirjoittaa muutamaa virkettä palautetta jos kerran pisteyttään kuitenkin pystyy." sanoisi eräs entinen valmentaja..
MikkoHeikkinen kirjoitti:
No siinä tapauksessahan koko pisteytys systeemi menettää merkityksensä jos nämä "älyn jättiläiset" saavat tehdä mitä haluavat. Minun mielestä aika kummallista jos voi niitä pisteitä napauttaa mut ei antaa kommenttia mallista joka itseasiassa on se mallarille tärkeämpi asia. "Ei se voi olla niin vaikeeta kirjoittaa muutamaa virkettä palautetta jos kerran pisteyttään kuitenkin pystyy." sanoisi eräs entinen valmentaja..
Suurin osa pisteistä on aivan asiallisia. Jos joku jakelee niitä aivan käsittämättömillä perusteilla niin se ei vaikuta kokonaisuuteen mitenkään.
Kalle Rantanen kirjoitti:
Suurin osa pisteistä on aivan asiallisia. Jos joku jakelee niitä aivan käsittämättömillä perusteilla niin se ei vaikuta kokonaisuuteen mitenkään.
Ei vaikuta jos arvostelijoita on sata mut jos niitä on esim 10-20 niin kyl se jo vaikuttaa.
Eikös tässä ollut kyse pienoismallien rajatapauksista. Säännöissä on jotain tämänsuuntaista että onko malli viihdyttävä,hyödyllinen,kehittääkö se harrastusta.
Ei vaikuta jos arvostelijoita on sata mut jos niitä on esim 10-20 niin kyl se jo vaikuttaa.
Ikävä kyllä se on näin, mutta näinhän se on aina tilastotieteessä. Pieni otos aiheuttaa paljon epämääräisyyksiä, jotka tarkentuvat otoksen laajetessa. Itse olen katsellut noita arvioita, ja aika hyvin ne pysyy tuossa Gaussin käyrän sisällä. Tämähän kuvaa tuota "normaalihajontaa", joka kaikessa arvioitavassakin tulee esille, sitten on eri asia, kun asiat on mitattavissa sekunttikellolla tai metrimitalla.

Kaikesta päätellen tämä "voittamaton ykkönen" jakelee huomiotaan melko tasaseen kaikille.Eipä se kokonaisuutta haittaa.Mitä kauemmin malli on galleriassa arvosteltavana sitä enemmän se (toivottavasti) arvostelupisteitä saa ja valtaosa pisteistähän on järkeviä joen pitkällä juoksulla keskiarvo menee "oikeaan" haarukkaan.
Tuosta kindermuna/puulelu keskustelusta sen verran että lähes jokainen meistä vähänkin mallanneista tietää ja osaa arvioida kuinka paljon työtä ja mielikuvitusta saattaa jonkin simppelinkin sarjan rakentamiseen uhrata.Käyttäköön kukin omaa arvostelukykyään ja ottakoon sitten vastaan kritiikin.En lähtisi sulkemaan pois tuommoisia harvinaisempia ja "lelumaisempiakaan" aiheita.
Olishan se tylsää jos galleriassa olisi pelkkiä suomimersuja ja saksalaispanssukkeja (kärjistys).Kaikki kukat kukkikoon.
Puu ja paperi ovat yhtä hyviä raaka-aineita pienoismallille osaavissa käsissä kuin muovi,hartsi tai metallikin.
Todella upeeta komediaa - JATKAKAA!

Tämä viimeisin komediakäänne mallien "kostoarvosteluista" varsinkin on vallan mainio. Eikös just vähän aikaa sitten tultu kollektiivisesti siihen "yleistulokseen", että tämä palsta ei ole mikään Pienoismallikilpailu ja on ihan "se ja sama" kuinka monta tähteä siellä "arvostelussa" näkyy? Ensinnäkin minä en pane paskankaan vertaa arvoa yhdellekään saamalleni arvostelutähdelle, jos sen tähden antaja ei perustele sanallisesti mielipidettään.
Numeroitten mukaan koko ajan kuitenkin palstalle kirjoittautunut porukka arvostelee minunkin mallejani, mutta eipä niistä pahemmin mitään sanallista palautetta tule. Tämä minua vituttaa erittäin suuresti. ERITTÄIN!
Ugh! Rambo kaivoi sotakirveensä. Minulla ei lisättävää tällä erää. Pää täynnä viinaa ei muuten vivivivivi_____tuta mikään. Taidanpa ottaa vielä toisenkin pullon