Pienoismallit.net

Kehityskeskustelu: Galleria

Minun puolesta nuo kaikki voi jäädä.
Raimo Leino kirjoitti:
Pekka Muikku kirjoitti:
Jäitä hattuun.. järkeäkin saa käyttää :)
Ilman järjenkäyttöähän ei tuollaisen monimutkaisen 3-4 osaisen "Kindersarjan" rakentaminen olisi edes mahdollista - sen maalaamisesta/säistämisestä nyt puhumattakaan. Joten käytetään nimenomaan sitä järkeä ;-)
Toivottavaa olisi joo :)
Ihan vain omana mielipiteenäni sanon, että tuo Tomin Myyrä on kyllä paremmin sivustolle sopiva ja enemmän työtä vaativa kuin "klikkaa osat yhteen ja kiilloita" -rumpusetti. Ei millään pahalla :).
Nyt poistun netin äärestä vuorokaudeksi…
Turha kenenkään on vetää herneitä nenään. Ihan siksi vain otin aiheen esille, että mielestäni on reilumpi keskustella asiasta yhdessä ja päästä yhteisymmärrykseen, kuin että klikkailisin mitään kyselemättä poista-painiketta vain siksi, että itse en pidä jotakin Galleriaan sopivana.
Raimo Leino kirjoitti:
Se nyt ainakin on varmaa, että tästä eteenpäin palstalle ilmestyy erilaisilla jalustoilla olevia maalattuja/säistettyjä Kindermunaleluja lisää.
Kaikin mokomin, ainakin minun puolestani. Eikös sinulla jo ollutkin täällä hieno sammakko, joka oli Kinderistä kotoisin? En ainakaan henkilökohtaisesti näe hirveästi eroa Kinder-yllätyksestä muokatussa ja normaalifiguurien tapaan maalatussa mallissa verrattuna vaikkapa Andrean Asterix-figuureihin tai erilaisiin muihin figuureihin, joiden esikuva löytyy sarjakuva- tai fantasiamaailmoista. Maalaushan noissa on toki kaiken ydin, ei niinkään lähtökohta. Ja itseasiassa Kindereistä peräisin olevissa mallessa saattaa olla huomattavasti enemmän pohjatöiden tekemistä, ne kun ovat harvemmin lähtökohtaisesti kovin laadukkaita ja yksityiskohtaisia. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että suoraan Kinderin sisältä repäistyjen spray-maalilla kuorrutettujen random-yllätysten esittely olisi mitenkään suositeltavaa.

Itsellänikin on paljon Kinder-figuja todo-listalla, mutta toki jos yleinen mielipide on se, että ne eivät sivustolle kuulu, ei minulla ole mitään ongelmaa sen kanssa. Ottakaa kantaa. :)
Ja jos järkeä ei tosissaan käytetä, ollaan siinä tilanteessa että täällä on kohta esillä tällaisia:

Ensin laatikkoarvostelu, sitten galleriaan, ja saadaanhan siitä 'mitä jos' kun runtataan soikio suorakaiteesta läpi.
Toi Tomin myyrä täyttää mainakin mulla tämän sivuston kriteerit siinä kuin joku maalattu Waffen-SS sotilaskin.
Raimo Leino kirjoitti:
Just. Jos olisin suihkauttanut tuon puisen dinosauruksen spraymaalilla ja puhaltanut sen naamalle hieman liitupölyä, niin sitten se olisi maalattu/säistetty ja se muuttuisi pienoismalliksi. Niinkö?
Mielestäni ei, koska ei se spray-maalaus muuta tällaista juuri yhtään enempää tällaiseksi. Aivan kuten tämäkään ei maalaamalla muutu yhtään enempää muistuttamaan tätä.
Pekka Muikku kirjoitti:
Tomin Myyrä on kyllä paremmin sivustolle sopiva ja enemmän työtä vaativa kuin "klikkaa osat yhteen ja kiilloita" -rumpusetti.
No Pekan iloksi poistin sitten kuvat myös kyseisestä rumpusetistä - aina kun se vain on mahdollista, pyrin olemaan avuksi ja auttamaan kanssaihmistä, ei tarvitse kuin pyytää.
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Eikös sinulla jo ollutkin täällä hieno sammakko, joka oli Kinderistä kotoisin?
No oli - poistin senkin kuvat levytilaa viemästä, koska se ei mielestäni ollut palstan viimeisimpien sääntöjen mukainen pienoismalli.
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Aivan kuten tämäkään ei maalaamalla muutu yhtään enempää muistuttamaan tätä.
No eipä tuo sinun Mauri Myyräsi myöskään ainakaan oikeata myyrää muistuta - maalauksenkaan jälkeen. Tämä toki on ihan vaan oma mielipiteeni, voihan olla että olet jossakin nähnyt Maurin näköisen myyrän - en tiedä.

Keskustelupalstallahan on tarkoitus nimenomaan tuoda esille omia mielipiteitä - ei sitä keskustelua synny jos kaikki ovat hiljaa. Niin etten minä varsinaisesti mitään herneitä ole vetänyt, toin vain julki omia näkemyksiäni - illemalla ajattelin vetää karaokessa Paranoidin, mutta sen vetäminen ei kuulu tähän.
Raimo Leino kirjoitti:
No eipä tuo sinun Mauri Myyräsi myöskään ainakaan oikeata myyrää muistuta
Juu ei ollenkaan, eikä pidäkään. Kuten esittelytekstissä lukee, oli haussa sarjakuvamainen vaikutelma, mutta perinteisiä mallailu- ja figuurinmaalaustekniikoita käyttäen. Pelkkää spray-maalilla suihkuttelua ja liitupölyn puhaltelua en ainakaan itse sellaisiksi miellä.
Heh ja jos nuo vaikka ovat niitä huvin vuoksi tehtyjä.

Marttyyrimallari kakkonen vai miten se olikaan heh.