Pienoismallit.net

Kehityskeskustelu: Galleria

Pikku probleema kuvatekstien kanssa…

EDIT
Kuva poistettu, ongelma korjattu
Viimeksi muokattu 17.12.2008 08:35
Näyttää kuin sulla olis joku oletusfontista poikkeava fontti käytössä! Saa aikaiseksi ainakin Firefoxissa painelemalla Ctrl+ ja Ctrl-
Tervo Salminen kirjoitti:
Näyttää kuin sulla olis joku oletusfontista poikkeava fontti käytössä! Saa aikaiseksi ainakin Firefoxissa painelemalla Ctrl+ ja Ctrl-
Eipä auttanut. Fontin koko kyllä muuttuu mutta näkymä on edelleen sama eli tekstiä päällekkäin. Ja olen kokeillut myös IE:n kanssa…
Joo, toi ongelma näkyy olevan kaikilla, tuossa kuvatekstissä näyttäis tapahtuvan virhe, tekstistä 1992-> syntyy html:ään yhdistelmä joka komentaa fonttia isommaksi. Kummassa syy Markossa vai Tomissa?
Tervo Salminen kirjoitti:
Kummassa syy Markossa vai Tomissa?
Tomissa. :)

Fiksasin tuon nyt.
Juma**uta- mä olen syytön, iso ruksi seinään 8)

/marko
Kysyisin jälleen teidän käyttäjien mielipidettä. Aihe on tällä kertaa paperimallit sekä tuollaiset puiset klik-klak-ja-liimaa-väliin-tyyliset rakennussarjat, joista olen saanut käyttäjäpalautetta. Esimerkiksi nämä:

Omasta mielestäni nuo eivät ole pienoismalleja, vaan ennemminkin jonkinlaisia askartelusarjoja ja koriste-esineitä. Ovat toki pieniä esineitä, joilla saattaa olla todellinen esikuva, jota nuo jossain määrin mahdollisesti muistuttavat. Siihen se sitten taitaa jäädäkin, koska malleja kun ei käsittääkseni juuri mitenkään esimeriksi pintakäsitellä eikä niissä muutenkaan käytetä oikeastaan mitään "perinteisiä" pienoismallien valmistamisessa käytettäviä menetelmiä. Ihan hauskoja ja mahdollisesti jopa haastaviakin projekteja, mutta poikkeavat mielestäni liikaa siitä mikä on Pienoismallit.netin aihepiiri ja Gallerian tarkoitus.

Säännöissähän tuollaisia ei kielletä, vaan siellä sanotaan, että muovimallien tulee olla edes maalattuja. Säännön tarkoituksena ei kuitenkaan ole syrjiä muovimallareita ja tarkoittaa sitä, että mistä tahansa muusta materiaalista valmistettuja malleja ei tarvitse mitenkään pintakäsitellä, vaan tarkoituksena on lähinnä erotella se, että esim. puusta valmistettuja laivoja ei tarvitse kokonaan maalata. Olen yrittänyt pitää säännöt mahdollisimman lyhyinä ja selkeinä, mutta samalla niihin jää varmasti vaikka millä mitalla porsaanreikiä. Uskoisin kuitenkin, että lyhyet ja selkeät säännöt ovat paremmat kuin klassikkoromaanin pituiset sepostukset, joissa on otettu jokainen mahdollinen seikka huomioon. Tämä vaatii tietysti sääntöjen kirjaimellisen noudattamisen lisäksi käyttäjiltä myös hieman miettimistä, että miksi jokin sääntö on laadittu ja siten kykyä lukea rivien välistä sekä soveltaa sääntöjä. Hankalaa on.

Nämä siis omia mietteitäni, mutta niillähän ei kovin suuresti ole painoarvoa, koska teitä vartenhan sivustoa toki ylläpidän. Haluaisinkin siis tiedustella, että ovatko nämä esineet sellaisia, joita te arvon käyttäjät haluatte Pienoismallit.netin Galleriassa katsella?
Viimeksi muokattu 28.11.2008 09:36
Tomi Mynttinen kirjoitti:
Haluaisinkin siis tiedustella, että ovatko nämä esineet sellaisia, joita te arvon käyttäjät haluatte Pienoismallit.netin Galleriassa katsella?
Itselleni tämän kaltaisista töistä tulee mieleen perinteisempi askartelu kuin "normaali" pienoismallien rakentelu, en tosin syrji tällaisia töitä, itsekin otan tässä kohta työn alle paperisen mallin, sellaisena terapiapohjaisena vaihteluna ja ajattelin ,että olisi mukavaa jakaa työn ilo kuvien kera täällä mainiolla saitilla.
Joten annetaan tietty liikkumavara ihmisille, sanon minä.
Hmm. Hankala tilanne. Toisaalta nämä ovat vain kasattuja valmiista sarjoista, mutta samalla niin on osa muovipienoismalleistakin. Turkkuslinna on jopa ehkä pienoismalli ko pytingistä, mutta noi muut ei oikeen sen kriteeriä täytä ehkä kissaa lukuunottamatta. Mut tilanne ois eri jos näiden kuvien tila ei söisi sivuston rajallista tilaa vaan käyttäjän omaa tilaa esim. photobucketissa. Viimeisen kaneetin perusteella äänestän et pois.
Poistin puisen raptorin kuvat, ettei tarvitse kenenkään enempää vedellä herneitä nenäänsä. Olen myös poistanut kuvat Kindermunayllärileluistani, vaikka samalla huomasin, että palstan ylläpitäjällä on näkyvillä kuvakansio omasta Kindermunayllärilelustaan - teoksen nimenä näkyy olevan Mauri Myyrä. Onko siis Kindermunayllärilelu pienoismalli, kun sitä on maalattu ja se on asetettu jalustalle? Hmm